Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Lakschade door autowas???

robi-one
Forum-lid

robi-one 04 aug 2006 11:39

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 01 Juni 2006

turtle wax met antikras, maar ik heb juist last van een extra glimmende plek ...

Is het niet zo dat hier een polijstmiddel in zit zodat kleine krasjes weg gepoetst kunnen worden? Het kan dan zijn dat je parelmoer beschdigid is hierdoor.
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>

fast4ward
Forum-lid

fast4ward 04 aug 2006 12:46

Ik heb een mat scc03 van santos. Ik poets mij nfiets altijd met cockpitspray. Dat moet je maar eens proberen. Werkt voor ATB's super. Je krijgt een soort vettige laag over je buizen. Als je na de wedstrijd de spuit er op zet staat ie gelijk weer te glimmen.
IN autowas zitten altijd fijne korrelige deeltjes die de lak als het ware polijst. De matte toplaag wordt dan verwijderd. Ik denk dat het met die parelmoerlak van jou ook gebeurd is.
M@zzel

robi-one
Forum-lid

robi-one 04 aug 2006 20:36

Quoten: Origineel geplaatst door Fast4ward op 04 Augustus 2006

Ik heb een mat scc03 van santos. Ik poets mij nfiets altijd met cockpitspray. Dat moet je maar eens proberen. Werkt voor ATB's super. Je krijgt een soort vettige laag over je buizen. Als je na de wedstrijd de spuit er op zet staat ie gelijk weer te glimmen.
IN autowas zitten altijd fijne korrelige deeltjes die de lak als het ware polijst. De matte toplaag wordt dan verwijderd. Ik denk dat het met die parelmoerlak van jou ook gebeurd is.

Schoonmaken doe ik altijd met een klein beetje autoshampoo. Hier zit een was in die je lak beschermd.
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 09 aug 2006 00:00

ik poets m'n fiets altijd met dreft en spuit vaak teflon spray op de buizen. Vooral bij zwart spul gaat het dan mooi glimmen maar na verloop van tijd verdwijnt het wel weer. voordeel is ook dat modder dr relatief makkelijk vanaf glijdt!

trickoutxtc3
Forum-lid

trickoutxtc3 10 aug 2006 02:48

CAR wax is voor auto's ........................
BIKE wax is voor fietsen .......................

Hebbie je nie vergist dan, gewoon dreft en n droge SCHNE BADSTOF DOEK, doe het al jaren eerst met mn "giant atx wc (team color)" en nu met m,n "giant xtc3 (mat silver)" let wel goed op dat frame en doek vrij zijn van zand dat leverd echt diepe krassen op!!!!!!!!!!!!!!!!!
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

Plaats reactie