ventielverlenger voor tubes
-
- Forum-lid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12
T'is me nog niet helemaal duidelijk hoe de verlengers werken; hoe kun je de nippel nu vastdraaien in de hoge carbon velg? die zit to verborgen in de velg?
zit ook aan een paar tufotubes te denken..
-
- Forum-lid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12
ik heb net een paar ventieverlengers besteld bij Sharkman. verder ben ik in het bezit van een aantal goeie tubes (schwalbe Stelvio, Challenge criteriums) maar zoek tubes die lekbestendiger zijn( heb een bloedhekel aan tubes vervangen)
. gewicht maakt me minder uit, grip en lekbestendigheid is wel belangrijk.
voor welke zou ik moeten gaan? lees goeie verhalen over continental en tufo. Welke tufo is geschikt?
. gewicht maakt me minder uit, grip en lekbestendigheid is wel belangrijk.
voor welke zou ik moeten gaan? lees goeie verhalen over continental en tufo. Welke tufo is geschikt?
Heb van die zipp ventielverlengers, moet ik deze nu laten zitten bij het rijden of moet ik ze verwijderen?
Ik laat ze er gewoon opzitten. Ze zitten op mijn zipps404 al een paar duiznd km zonder probleem. Het ventiel blijft gewoon open staan zonder ooit luchtverlies te hebben gehad.
Ik doe zelfs een beetje borgmiddel aan de schroefdraad v/h ventiel en vijs er dan de zipp verlenger op.
Ik doe zelfs een beetje borgmiddel aan de schroefdraad v/h ventiel en vijs er dan de zipp verlenger op.
Cannondale SYSTEMSIX my best bike ever.
Met Zipp 404 en Zipp ventiel verlengers vorige week zelf meegemaakt door trillingen in 1 seconde hele band leeg. Gelukkig op rechte weg. Vandaag maar 2 topeak verlengers gekocht. (Eentje voor de breek) Een kleine moeite maar voel ik me toch een stuk veiliger...
Ik ben op zoek naar het omgekeerde, de klassieke ventielverlenger die je op je tube draait. Die heb ik wel, maar niet in de hoogte om er een Zipp 808 en 1080 mee te voorzien. Ik heb deze nodig omdat je met de huidige Zipp ventiel verlengers (of ander merk van hetzelfde type, waarbij je ventiel permanent open blijft) geen Vittoria Pit Stop kan inspuiten als je middenin een triatlon lekrijdt...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
ik ken ze uit alu tot 31 mm verlenging uit alu die zou je kunnen combineren met de Topeak verlenger.
Wat is er overigens tegen het gebruik van 2 stuks van 21 of 28 mm? dan krijg je altijd de lengte die je wilt (heb ik bij een 808 al een keertje gedaan)
Wat is er overigens tegen het gebruik van 2 stuks van 21 of 28 mm? dan krijg je altijd de lengte die je wilt (heb ik bij een 808 al een keertje gedaan)
Sharkman 1 schreef:ik ken ze uit alu tot 31 mm verlenging uit alu die zou je kunnen combineren met de Topeak verlenger.
Wat is er overigens tegen het gebruik van 2 stuks van 21 of 28 mm? dan krijg je altijd de lengte die je wilt (heb ik bij een 808 al een keertje gedaan)
Verlengertjes over elkaar draaien... zo ver kon deze jongen natuurlijk niet denken, lol ! :s
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
neem ze wel uit alu en bij voorkeur van Tufo, op die manier haal je het wiel zo min mogelijk uit balans.
Topeak verlengers nu al stuk:-( Kun je met de vittoria verlengers ook het ventiel dichtdraaien? Kun je deze ook nog monteren als de tube al gelijmd is en kun je deze tijdens het rijden laten zitten?
Je kunt de topeak verlenger uit elkaar halen en alleen het binnenste deel gebruiken (om ventiel mee te openen en sluiten). Je lijmt de tube met een ventielverlenger erop (ventiel geopend), dezelfde als op de foto van de zipp 808 op pagina 1 van deze topic. En voor het lijmen doe je een beetje stevig tape rond de stam van het ventiel, zodat deze mooi klem zit in het buitenste ventielgat en dus het ventiel recht voor het binnenste ventiel gat komt te zitten. (eerst even droog oefenen natuurlijk). Tijdens het opleggen moet je ineens goed leggen en niet meer rond het ventiel gaan trekken. Vittoria cx-en zijn de perfecte tubes om te rijden en te leggen (mede omdat het ventiel redelijk lang is en dicht bij het gat zit in bv 58mm velg). Eigenlijk zijn er qua gebruiksgemak (lijmen/opleggen) geen betere. Rijgedrag misschien wel afhankelijk van doeleind. En ook hier geldt wat je zelf gelooft wat goed is is ook goed!
Wiel vervolgens dagje wegzetten met 10 bar en vervolgens kun je altijd pompen door de verlenger er op te draaien en vervolgens er weer af en dan met het binnenste deel van de topeak sluit je het ventiel en tijdens de koers geen ventiel in zicht en geen getik tegen de velg . Met de andere zijde van de topeak binnendeel kun indien nodig het ventiel naar het gat trekken met een hard opgepompte band schuivend over een ruw opervlak. Als de tube goed geplakt is is het ventiel is bijna altijd weer te openen. Zoniet dan zet je er een mes in en trek je hem er af en dan laat je de volgende keer de verlengers zitten.
Wiel vervolgens dagje wegzetten met 10 bar en vervolgens kun je altijd pompen door de verlenger er op te draaien en vervolgens er weer af en dan met het binnenste deel van de topeak sluit je het ventiel en tijdens de koers geen ventiel in zicht en geen getik tegen de velg . Met de andere zijde van de topeak binnendeel kun indien nodig het ventiel naar het gat trekken met een hard opgepompte band schuivend over een ruw opervlak. Als de tube goed geplakt is is het ventiel is bijna altijd weer te openen. Zoniet dan zet je er een mes in en trek je hem er af en dan laat je de volgende keer de verlengers zitten.