Mavic Ksyrium Elite
Quoten: Origineel geplaatst door T.Trapper op 17 Mei 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Niklas2 op 16 Mei 2006
Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe Ksyrium Elite wielen. Weeg zelf 73 kg. En ook bij mij: losse spaken in het achterwiel en dus een slag. Dit gebeurde tijdens mijn vakantie en moest op brute wijze (met een waterpomptang) de nippels aandraaien.
Moet je trouwens de speciale Mavic spaaknippel sleutel hebben om de nippels aan te draaien (op niet-brute wijze) of zijn er ook universele sleutels? Zo'n mavic ding kost relatief een kapitaal...
Welke loc-tite moet je gebruiken om de spaaknippels mee vast te krijgen? Groen of Rood?
Asjeblief zeg, heb jij die Mavic nippelsleutel niet bijgeleverd gekregen bij jouw wielen dan ? Ga eens even op tafel slaan bij jouw leverancier.
Normaal moet er een kunsstof nippelsleutel bijgeleverd worden. Er bestaat ook een proffesionele metalen sleutel en deze is idd duur.
Quoten: Origineel geplaatst door Niklas2 op 16 Mei 2006
Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe Ksyrium Elite wielen. Weeg zelf 73 kg. En ook bij mij: losse spaken in het achterwiel en dus een slag. Dit gebeurde tijdens mijn vakantie en moest op brute wijze (met een waterpomptang) de nippels aandraaien.
Moet je trouwens de speciale Mavic spaaknippel sleutel hebben om de nippels aan te draaien (op niet-brute wijze) of zijn er ook universele sleutels? Zo'n mavic ding kost relatief een kapitaal...
Welke loc-tite moet je gebruiken om de spaaknippels mee vast te krijgen? Groen of Rood?
Asjeblief zeg, heb jij die Mavic nippelsleutel niet bijgeleverd gekregen bij jouw wielen dan ? Ga eens even op tafel slaan bij jouw leverancier.
Normaal moet er een kunsstof nippelsleutel bijgeleverd worden. Er bestaat ook een proffesionele metalen sleutel en deze is idd duur.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
22000 probleemloze kilometers met Elites. Weeg 80 kg.
Slechts 1 keer lichte slag na afdaling aan hoge snelheid op heel slechte kasseien. Slag was er zo uitgehaald.
Slechts 1 keer lichte slag na afdaling aan hoge snelheid op heel slechte kasseien. Slag was er zo uitgehaald.
Quoten: Origineel geplaatst door max8450 op 18 Mei 2006
22000 probleemloze kilometers met Elites. Weeg 80 kg.Slechts 1 keer lichte slag na afdaling aan hoge snelheid op heel slechte kasseien. Slag was er zo uitgehaald.
Het probleem stelt zich enkel bij de nieuwe generatie, de Elite 2. Is nu een ander systeem van spaaknippels.
22000 probleemloze kilometers met Elites. Weeg 80 kg.Slechts 1 keer lichte slag na afdaling aan hoge snelheid op heel slechte kasseien. Slag was er zo uitgehaald.
Het probleem stelt zich enkel bij de nieuwe generatie, de Elite 2. Is nu een ander systeem van spaaknippels.
kan toch niet zo zijn dat een ieder die de nieuwe versie van de elite's zijn wielen gewoon voor een week of 2 kwijt is!!!???
Dat is toch onacceptabel, ik heb verdorie al 6 mnd en 2 dagen op mijn Colnago moeten wachten nu heb ik dat ding eindelijk en dan zal ik mijn wielen nog eens moeten inleveren dan word ik echt gek denk ik!!
Dat is toch onacceptabel, ik heb verdorie al 6 mnd en 2 dagen op mijn Colnago moeten wachten nu heb ik dat ding eindelijk en dan zal ik mijn wielen nog eens moeten inleveren dan word ik echt gek denk ik!!
Al wat goed is komt boven!!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Zo te horen ben ik niet de enige, die problemen heeft. In januari mijn nieuwe Jan Janssen Equipe ontvangen met Mavic Elite 2 wielen. Na minder als 500 km begonnen de spaken los te laten. Wacht nu meer dan 3 weken.
Wachtijd reparatie door Mavic = ± 3 a 4 weken.
Volgens de FM & Mavic een bekend probleem. Nippel probleem. Volgens de FM komt het wiel volgende week binnen. Afwachten of het probleem dan verholpen is. Laten de spaken weer los dan voor mij geen Elite wielen meer.
Wachtijd reparatie door Mavic = ± 3 a 4 weken.
Volgens de FM & Mavic een bekend probleem. Nippel probleem. Volgens de FM komt het wiel volgende week binnen. Afwachten of het probleem dan verholpen is. Laten de spaken weer los dan voor mij geen Elite wielen meer.
Quoten: Origineel geplaatst door votec op 19 Mei 2006
Zo te horen ben ik niet de enige, die problemen heeft. In januari mijn nieuwe Jan Janssen Equipe ontvangen met Mavic Elite 2 wielen. Na minder als 500 km begonnen de spaken los te laten. Wacht nu meer dan 3 weken.
Wachtijd reparatie door Mavic = ± 3 a 4 weken.
Volgens de FM & Mavic een bekend probleem. Nippel probleem. Volgens de FM komt het wiel volgende week binnen. Afwachten of het probleem dan verholpen is. Laten de spaken weer los dan voor mij geen Elite wielen meer.
Ik heb van mijn leverancier begrepen dat indien je zelf in de buurt woont, het loont om naar Mavic te gaan in België. Het schijnt dan zo te zijn dat je binnen twee uur met nieuw gespaakte wielen weer buiten staat. Alle logistiek en administratie er om heen vergt echter veeeeeel meer tijd dan de actieve herspakingstijd (3x woordwaarde).
Zo te horen ben ik niet de enige, die problemen heeft. In januari mijn nieuwe Jan Janssen Equipe ontvangen met Mavic Elite 2 wielen. Na minder als 500 km begonnen de spaken los te laten. Wacht nu meer dan 3 weken.
Wachtijd reparatie door Mavic = ± 3 a 4 weken.
Volgens de FM & Mavic een bekend probleem. Nippel probleem. Volgens de FM komt het wiel volgende week binnen. Afwachten of het probleem dan verholpen is. Laten de spaken weer los dan voor mij geen Elite wielen meer.
Ik heb van mijn leverancier begrepen dat indien je zelf in de buurt woont, het loont om naar Mavic te gaan in België. Het schijnt dan zo te zijn dat je binnen twee uur met nieuw gespaakte wielen weer buiten staat. Alle logistiek en administratie er om heen vergt echter veeeeeel meer tijd dan de actieve herspakingstijd (3x woordwaarde).
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
postamble();
Het probleem stelt zich normaal enkel met zilveren ksirium elite 2 achterwielen. Het is een nippelprobleem. Heb zelf een stel gehad en eerst heeft mavic mij een nieuw achterwiel bezorgd. Deze heeft hetzelfde probleem en nu zijn de spaken en nipples vervangen maar zonder loctite. De wielen blijven nu perfect recht. Ik heb 10 dagen moeten wachten op mijn wielen met opsturen en terugsturen inbegrepen. Dit is wel bij Codagex Belgie gebeurt. Hoe snel het in Nederland gaat weet ik niet maar 10 dagen is toch niet extreem lang. Als de wielen bij een lokale FM gekocht zijn moet hij toch wel voor een reservewiel kunnen zorgen.
Trouwens vind ik Mavic een van de beter wielenmerken. De eerste vereiste is dat ze een goed en mooi product maken maar een tweede punt die belangrijk is is hun naverkoop. Als een wiel 5 jaar oud is moet je nog onderdelen kunnen krijgen en daar slagen ze toch wel in. Vraag nu nog maar eens naar een helium velg van 10 jaar terug. Ze zijn er nog altijd op stock. Dit is volgens mij een van de weinige merken die dit kunnen. En dat er dan eens een probleem is met een type wiel zoals hier nu de Ksirium, dan vind ik het gewoon belangrijk dat ze het zonder problemen oplossen. En dat doen ze volgens mij.
Het probleem stelt zich normaal enkel met zilveren ksirium elite 2 achterwielen. Het is een nippelprobleem. Heb zelf een stel gehad en eerst heeft mavic mij een nieuw achterwiel bezorgd. Deze heeft hetzelfde probleem en nu zijn de spaken en nipples vervangen maar zonder loctite. De wielen blijven nu perfect recht. Ik heb 10 dagen moeten wachten op mijn wielen met opsturen en terugsturen inbegrepen. Dit is wel bij Codagex Belgie gebeurt. Hoe snel het in Nederland gaat weet ik niet maar 10 dagen is toch niet extreem lang. Als de wielen bij een lokale FM gekocht zijn moet hij toch wel voor een reservewiel kunnen zorgen.
Trouwens vind ik Mavic een van de beter wielenmerken. De eerste vereiste is dat ze een goed en mooi product maken maar een tweede punt die belangrijk is is hun naverkoop. Als een wiel 5 jaar oud is moet je nog onderdelen kunnen krijgen en daar slagen ze toch wel in. Vraag nu nog maar eens naar een helium velg van 10 jaar terug. Ze zijn er nog altijd op stock. Dit is volgens mij een van de weinige merken die dit kunnen. En dat er dan eens een probleem is met een type wiel zoals hier nu de Ksirium, dan vind ik het gewoon belangrijk dat ze het zonder problemen oplossen. En dat doen ze volgens mij.