Pagina 2 van 3

Campa 2007

Geplaatst: 17 mei 2006 00:11
door daniel1975
Ohnee....wat gaan ze nu doen?????????
Het zal toch niet waar zijn....

Campa 2007

Geplaatst: 31 mei 2006 15:49
door pinarellofan
Er staan foto's van het nieuwe cranck-systeem op procycling.be

Campa 2007

Geplaatst: 01 jun 2006 11:29
door sospiro
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 01 Juni 2006

Alles waar kracht op komt te staan en wat je extra gaat onderbreken is gevoeliger voor speling!.

Dan word het toch juist beter, nu bestaat het cranksysteem uit 3 delen.

Campa 2007

Geplaatst: 01 jun 2006 11:37
door speric
lijkt mij ook niks om je as in 2 te delen.
Het lijkt me dat er veel druk zijwaarts op de lagers komt te staan ook...

Campa 2007

Geplaatst: 01 jun 2006 11:47
door sospiro
Ik vind het wel heel mooi dat geen speciaal gereedschap nodig hebt om de cranks te monteren of te demonteren.
Ook dit vind ik veel belovend klinken:
Ook het onderhoud gaat van een leien dakje. Je schroeft de crankarmen los en maakt de rollagers schoon. Daarna vet je de lagers gewoon terug in.
Dan kan je met regelmatig onderhoud de levensduur van de as aanzienlijk verlengen denk ik.

Campa 2007

Geplaatst: 01 jun 2006 11:48
door w0uter
Alsof een vierkante as niet gevoelig is voor speling.. Het lijkt mij een verbetering, maar we zullen het vanzelf merken.

Campa 2007

Geplaatst: 01 jun 2006 12:04
door zombie
van procycling :
Campagnolo Ultra Torque (31-05-2006)
Compleet nieuw in het Campagnolo gamma zijn de Ultra-Torque cranksets, die het crankstel met de bracket combineren in 1 enkel onderdeel. Campagnolo komt met deze innovatie naar voor nadat Shimano al enkele jaren dit systeem in zijn gamma heeft. De Ultra-Torque cranks zullen tevens beschikbaar zijn in verschillende de Campagnolo groepen.Ultra-TorqueUltra-Torque is de naam voor het gamma van de nieuwe Campagnolo cranksets. De beide crankarmen zijn geïntegreerd met een halve bracketas die verbonden worden met elkaar in het midden van de bracketschelp. De delen worden aan elkaar bevestigd door een Hirthkoppeling waarbij er een bout gebruikt wordt om de beide delen samen te houden. Dit systeem wordt ook gebruikt in de automobielsector waar onderdelen van motoren die een enorme kracht ontwikkelen elkaar moeten aandrijven. De Rotatieweestand is extreem laag door de kwaliteit van de rollagers en de afsluiting ervan.GewichtsbesparingDe Ultra-Torque cranksets zullen minstens 100 gram lichter zijn dan de klassieke crankset-bracket systemen. De gewichtsbesparing is te danken aan het design van de cranks en het Ultra-Torque systeem.Montage en onderhoudDe montage van de Ultra-Torque crankset is heel eenvoudig. De 2 crankarmen dienen aan elkaar geschroefd te worden binnenin de bracket door middel van één enkele bout. Je kunt dit doen met een gewone 10mm sleutel; er moeten dus geen speciale tools aangekocht worden. Ook het onderhoud gaat van een leien dakje. Je schroeft de crankarmen los en maakt de rollagers schoon. Daarna vet je de lagers gewoon terug in.

Campa 2007

Geplaatst: 01 jun 2006 12:10
door speric
aha, die bout heb ik gemist, nou dat klinkt wel goed dan..

Campa 2007

Geplaatst: 01 jun 2006 12:36
door zombie
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 01 Juni 2006

aha, die bout heb ik gemist, nou dat klinkt wel goed dan..

anders valt het moeilijk te stellen hé

Campa 2007

Geplaatst: 01 jun 2006 16:52
door alpdhuez53:15
denk niet dat het onderhoud zo boeiend kan zijn, ik heb aan min campa as normaal al nauwelijks tot nooit onderhoud nodig. Bij m'n vorige fiets is dr in drie jaar tijd geloof ik nooit wat aan gebeurd, desondanks liep alles nog als een zonnetje zonder ook maar een fractie van een mm speling!