samengestelde wielset
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Zie nu pas van die 18 en 24 spaken. DT Swiss kan niet, want is alleen in 28 en 32 gaats leverbaar.
Dura Ace kan wel gewoon, die zijn trouwens ook leverbaar voor echte aero spaken. Maar ik zou niet zo gauw weten waar je echte aerospaken in het zwart vandaan moet halen, die zijn bijna altijd zilver. Met CX-ray of Aerolite ben je beter uit, in de meeste omstandigheden aerodynamischer en altijd lichter. Aero spaken zien er alleen misschien nog leuker uit.
Dura Ace kan wel gewoon, die zijn trouwens ook leverbaar voor echte aero spaken. Maar ik zou niet zo gauw weten waar je echte aerospaken in het zwart vandaan moet halen, die zijn bijna altijd zilver. Met CX-ray of Aerolite ben je beter uit, in de meeste omstandigheden aerodynamischer en altijd lichter. Aero spaken zien er alleen misschien nog leuker uit.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ja zijn wel opties, maar die naven zijn veel duurder dan Dura Ace en minder geschikt voor alledaags gebruik. Enkel amclassic naven zijn ongeveer net zo duur, maar vooral de betrouwbaarheid van de achternaaf laat ernstig te wensen over. Andere merken:
www.tune.de
www.extralite.com
www.soul-kozak.com
www.whiteind.com
www.frmbike.com
www.tune.de
www.extralite.com
www.soul-kozak.com
www.whiteind.com
www.frmbike.com
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
kwil vandaag m'n velgen bestellen, merk ik dit op: bij de velg voor 24spaken staat er: American ClassicC 420bij de velg voor 18spaken staat er: American Classic 420--> staat die C voor iets? zijn toch zelfde velgen he?(behalve voor #spaken dan)
-
- Forum-lid
Moet in beide gevallen CR420 zijn. Klopt dus allebei niet
Alles is eindelijk besteld, cx-ray black in plaats van dt aerolite.
Nu vroeg ik aan me FM om zwarte nipples te gebruiken. Hij zei me dat dit mogelijk was maar dat ik na een dik jaar er problemen mee zou krijgen... Die zwarte bestaan namelijk uit alu --> oxideren. Komen je spaken dan los? Heeft iemand dit al meegemaakt?
Nu vroeg ik aan me FM om zwarte nipples te gebruiken. Hij zei me dat dit mogelijk was maar dat ik na een dik jaar er problemen mee zou krijgen... Die zwarte bestaan namelijk uit alu --> oxideren. Komen je spaken dan los? Heeft iemand dit al meegemaakt?
Vandaag eindelijk men velgen ontvangen . Foto's voor de liefhebbers:
Het viel me op dat de remrand toch een mm smaller is dan online beschreven , een kleine 7mm ipv 8mm. Dat wordt dus wat foefelen met de remblokjes . Heb ze ook ff gewogen, +/- 450gr.
Ik ga ze nu zo snel mogelijk laten spaken. Zullen dan nog wel pics komen.
Het viel me op dat de remrand toch een mm smaller is dan online beschreven , een kleine 7mm ipv 8mm. Dat wordt dus wat foefelen met de remblokjes . Heb ze ook ff gewogen, +/- 450gr.
Ik ga ze nu zo snel mogelijk laten spaken. Zullen dan nog wel pics komen.