Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

wassen

onejk
Forum-lid

onejk 29 apr 2006 22:15

Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 29 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 28 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Siral op 28 April 2006

Wat een stel wijven zeg!!

Jouw wijf doet zeker jouw was?

Ja mijn lieve vrouw doet de was! Niet zo grof hé! Die wasmachines van tegenwoordig snap ik niks van, veelste ingewikkeld voor mij.

Goeie smoes.....hahahahahahaha

Kan wel zijn, ik mag niet aan de was komen van mijn vrouw. Alleen als de machine het niet doet mag ik uitzoeken wat er aan de hand. En met die moderne machines valt dat niet mee.

Dus mijn vrouw wast mijn kleding en dat na elke rit.

spinningfreak
Forum-lid

Gebruikersavatar spinningfreak 30 apr 2006 00:59

Als je het toch hebt over vrouwen die de was doen (ik mag ook niet aan de was komen trouwens )
Als je je handschoenen in zo'n lingerie zakje stopt, dan kan het klittenband ook de rest van je spullen niet beschadigen.
Overigens moet je geen wasverzachter gebruiken omdat dat de ademende vezels verstopt omdat de stof uit gaat zetten.

marcello
Forum-lid

marcello 30 apr 2006 16:04

Ik was m'n kleding wel na iedere fietstocht.
Hoe? Altijd alles met de hand op +- 30 graden en met een beetje vloeibaar wasmiddel en dan lekker buiten laten drogen en als het regent hang ik het op zolder.

siral
Forum-lid

siral 30 apr 2006 23:10

Quoten: Origineel geplaatst door Siral op 28 April 2006

Wat een stel wijven zeg!!

Jouw wijf doet zeker jouw was?

Ja mijn lieve vrouw doet de was! Niet zo grof hé! Die wasmachines van tegenwoordig snap ik niks van, veelste ingewikkeld voor mij.

oooooooooooooooooooooh dus een andere vrouw is een wijf en je eigen is een lieve vrouw?
Zit er bij de wasmachine overigens geen gebruiksaanwijzing?

noppie
Forum-lid

noppie 01 mei 2006 00:57

Quoten: Origineel geplaatst door Siral op 30 April 2006

oooooooooooooooooooooh dus een andere vrouw is een wijf en je eigen is een lieve vrouw?
Zit er bij de wasmachine overigens geen gebruiksaanwijzing?

Ik was in de veronderstelling dat er alleen kerels in dit topic zaten. En als die het over de was gaan hebben, dan..ehu..je weet wel.
kiekeboe

rien
Forum-lid

rien 01 mei 2006 16:22

30 graden, kort programma, wasmiddel voor gekleurde was, centrifugeren op 400 toeren/min.

trudie
Forum-lid

trudie 01 mei 2006 17:05

Quoten: Origineel geplaatst door Spinningfreak op 29 April 2006

Als je het toch hebt over vrouwen die de was doen (ik mag ook niet aan de was komen trouwens )
Als je je handschoenen in zo'n lingerie zakje stopt, dan kan het klittenband ook de rest van je spullen niet beschadigen.
Overigens moet je geen wasverzachter gebruiken omdat dat de ademende vezels verstopt omdat de stof uit gaat zetten.

Kijk, dat zijn nog eens tips. En ik als vrouw wil er best voor uitkomen dat ik dat niet wist van die wasverzachter. Ik heb het wasnetje voor mijn handschoenen ook alvast uit de kast gehaald.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 01 mei 2006 19:32

Bij bepaalde technologische kleding (nike dri-fit, gore tex spullen) staat het expliciet in het wasvoorschrift: Geen wasverzachter gebruiken. Valt mij ook nog steeds tegen dat er niet veel fm zijn die dat vertellen want je kleding werkt niet meer zoals de stof bedoelt is, en dan bedoel ik de vochtregulerende en/of ademende eigenschappen.

jimbo
Forum-lid

jimbo 01 mei 2006 19:42

Ik ging er altijd van uit dat mijn vele zweeet meteen een reinigende werking had.
CC, agr 100; limo 100

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 01 mei 2006 20:28

Gaat in de wasmachine op 40 graden kort, en als het slecht weer is gaat de hele handel ook de droger in op sterkdroog. Shirt en zweethemd wordt in het seizoen zeker 2 a 3 keer per week gewassen. Broek wekelijks.
Droger heeft nog nooit een negatief effect op mijn shirts of broeken gehad.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

spinningfreak
Forum-lid

Gebruikersavatar spinningfreak 01 mei 2006 22:13

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 01 Mei 2006

Gaat in de wasmachine op 40 graden kort, en als het slecht weer is gaat de hele handel ook de droger in op sterkdroog. Shirt en zweethemd wordt in het seizoen zeker 2 a 3 keer per week gewassen. Broek wekelijks.
Droger heeft nog nooit een negatief effect op mijn shirts of broeken gehad.

Sterkdroog?!?! Zou bijna denken dat je een vlaamse droger hebt, maar alle gekheid op een stokje. Je denkt zeker dat je spullen slijten door het vele fietsen. Heb je ooit het pluizenfilter van de droger wat beter bestudeerd? Daar zitten allemaal vezeltjes op die er in de droger afgesleten zijn.

cas_
Forum-lid

cas_ 02 mei 2006 02:24

Wast de meerderheid van jullie echt na IEDERE rit al zijn kleding!?Vind ik persoonlijk best wel onzin........op de fiets ruikt toch niemand je (als je hard genoeg gaat tenminste ), er van uit gaande dat het na één rit uberhaupt al zou stinken...
Die wasmachines van jullie moeten de hele dag aan staan.......zonde van al de stroom.Wasverzachter is idd. funest voor alle "technische" kleding/weefsels. De droger lijkt me ook niet echt goed....
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

Plaats reactie