Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

`Je fietshobby en je vrouw / vriendin

margit
Forum-lid

margit 24 apr 2006 20:54

Haha daar heb ik dus geen last van!
ik wwon bij mijn ouders en de fiets mag soms in de kamer met repareren. Ik mag hem binnenkort niet meer in de tuin neer zetten want er lekt altijd olie op de stoep en daar waar ik mijn fiets altijd neer zet is het nu verkleurd.
Van mijn studifinanciering koop ik wel eens wat maar dat mag niet van mijn ouders eigenlijk, maar als je een hobby hebt wil je ook telkens wat nieuws, das leuk en je raakt er gemotiveerder van, ligt eraan wat het is. Mijn ouders hebben voor de helft mijn eerste racefiets (trek 1000 nu 1 jaar oud) mee betaald, toen had ik nog geen studifinanciering haha)
Ik heb mijn moeder er mee aangestoken en soms gaan we samen een klein rondje zo'n 22 p/u want ze gaat dan mee op de mtb. (ik op de racefiets)

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 24 apr 2006 21:31

Moi is single en kan dus alles zelf bepalen!
Wat studeer je Margit, ben zelf ook student!

margit
Forum-lid

margit 24 apr 2006 22:12

Ik studeer, na ja studeer... mbo: sociaal juridisch medewerker arbeidsvoorziening personeelswerk en sociale zekerheid. zijn 2 diploma's in 3 jaar zit nu in het ste jaar.

neos
Forum-lid

neos 24 apr 2006 22:16

Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 24 April 2006

Ik mag doen en laten wat ik wil mijn lieve vrouw.Ze heeft slechts enkele voorwaarden.- Kinder activiteiten gaan voor.- huishoudelijke klussen gaan voor- Het mag niet tenkoste gaan van het huishoud budget   (noch van andere financiele planningen)- Als zij moet werken ben ik er voor de kinderen- Als zij iets wil gaan doen ben ik er ook voor de kinderen.- fietsen kijken mag (op de tweede tv)- Noodzakelijke investeringen zijn natuurlijk toegestaan (mits ruim te voren bekend en aanvraag in 3 voud)- forumtijd is oke mits computer niet bezet door anderenNee, ik ben best gelukkig

Nou het komt aardig overeen met mijn levensstijl alleen  moest ik van mijn vrouw zeggen dat ik de baas ben
cornelli racing cycles Uden

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 24 apr 2006 22:30

Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 24 April 2006

Ik mag doen en laten wat ik wil mijn lieve vrouw.Ze heeft slechts enkele voorwaarden.- Kinder activiteiten gaan voor.- huishoudelijke klussen gaan voor- Het mag niet tenkoste gaan van het huishoud budget   (noch van andere financiele planningen)- Als zij moet werken ben ik er voor de kinderen- Als zij iets wil gaan doen ben ik er ook voor de kinderen.- fietsen kijken mag (op de tweede tv)- Noodzakelijke investeringen zijn natuurlijk toegestaan (mits ruim te voren bekend en aanvraag in 3 voud)- forumtijd is oke mits computer niet bezet door anderenNee, ik ben best gelukkig

Nou het komt aardig overeen met mijn levensstijl alleen  moest ik van mijn vrouw zeggen dat ik de baas ben

NEOS en Jimbo....we hebben toch niet dezelfde vrouw.hahahahahaha. Hier is het niet anders, nu moet ik afronden en de kinderen op bed leggen!!!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 25 apr 2006 00:43

Quoten: Origineel geplaatst door margit op 24 April 2006

Ik studeer, na ja studeer... mbo: sociaal juridisch medewerker arbeidsvoorziening personeelswerk en sociale zekerheid. zijn 2 diploma's in 3 jaar zit nu in het ste jaar.

Je hoeft niet zo minderwaardig over jezelf te doen hoor! Maar goed, hoe ben je zo op dit onderwerp gekomen? Het is in ieder geval wel een origineel onderwerp wat tot een leuke discussie leid

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 25 apr 2006 00:44

foutje , 't was scepticus natuurlijk die dit topic heeft geopend

noppie
Forum-lid

noppie 25 apr 2006 01:13

Quoten: Origineel geplaatst door margit op 24 April 2006

Daar leer je dus hoe je voor een baas mensen moet ontslaan en ze op vrijdag om half 5 zeggen dat ze eruit worden gegooit. En nog meer van dit soort achterbakse dingen. Je begrijpt dat ik geen hoge pet op heb van mensen die bij personeelszaken werken. Dit soort praktijken heb ik helaas van dichtbij moeten meemaken. Niet als slachtoffer hoor, maar als salarisadministrateur hoor je vaak veel dingen voordat andere daarvan op de hoogte zijn.
kiekeboe

cor01
Forum-lid

cor01 25 apr 2006 01:15

Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 24 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 24 April 2006

NEOS en Jimbo....we hebben toch niet dezelfde vrouw.hahahahahaha. Hier is het niet anders, nu moet ik afronden en de kinderen op bed leggen!!!

...Nu weet ik hoe mijn vrouw aan dit lijstje komt....!
"Afstappen is geen optie"

niklas2
Forum-lid

niklas2 25 apr 2006 10:58

hoe herkenbaar.......
Het onderwerp 'hoe proppen we de fietshobby tussen de gezins- en andere activiteiten' is tijdens fietstochtjes met mijn fietsmakkers met afstand het meestbesproken onderwerp.
Wellicht een niet onbelangrijke term in dit geheel is het WAF-management.
Zo heeft bijvoorbeeld de mededeling over een weekje fietsen in de Alpen met je maatjes -zonder verdere omlijsting- doorgaans een uitermate lage WAF. De aankoop van een €4000+ fiets ook. Nieuw plasma scherm: idem.
WAF staat daarbij voor "Wife Acceptancy Factor".  Het is dus zaak om de WAF zo hoog mogelijk te houden cq te krijgen.....

Ambitie: veel
Tijd: te weinig

marcello
Forum-lid

marcello 25 apr 2006 11:08

Quoten: Origineel geplaatst door de bolle op 24 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 23 April 2006

Misschien een gevoelig onderwerp, maar we moeten het er toch ff over hebben hoor Hoe kijkt jouw vriendin / vrouw tegen je fietshobby aan?Zeurt ze dat je te weinig tijd aan haar besteedt of is ze juist blij dat ze ff rust heeft als jij aan het fietsen bent (en als je afgepeigerd terugkomt)?Vindt ze 1500 euro voor een fiets al écht de max of geeft ze je een setje Lightweights voor je verjaardag?Mag de fiets mee op vakantie? En wat doe zij terwijl jij alpenreuzen bedwingt? Blijft ze op de camping? Rijdt ze met de auto achter je aan op je te pamperen met bidonnetjes, een windjack en reservewielen? Of fietst ze zelf ook?En als jullie dan samen fietsen, hoe gaat dat dan? Heb jij haar overgehaald om te gaan fietsen? Fiets je samen met haar? Moet jij je dan constant inhouden en geeft dat fricties? Of is zij juist sterker?Mag je fiets in de woonkamer staan?Masseert ze je benen na een zware tocht of koers?

* ze is blij dat ik een hobby heb waarmee ik veel buitens huis ben
*ik hoor haar nooit over aandacht te kort...
*ze vind het wel allemaal duur, maar mijn vriendin heeft ook een dure hobby:
VW Caddy
*wij gaan eigenlijk nooit op vakantie met de fiets...

*hahahahah als ik er over begin dan loopt ze al van me weg, ze zal nooit op een fiets stappen...
*in principe niet, maar na lief kijken misschien 1 nachtje...
*nope, die zal mij een schouderklopje geven misschien, maar das ook alles

(Off-Topic) Hey wat leuk, ik ken Claudia van de CaddyClan forum..das grappig
Nu kom ik daar niet meer, omdat ik mijn caddy vorig jaar heb verkocht. Dat is ook zo'n leuk forum, net als fietsforum.

Plaats reactie