welke banden
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 18 April 2006
Voor wedstrijden kies je ook best de NN 1,8 achter en 2,1 voor. RR kun je achter ook 1,8 rijden.
1,8 daar waag ik me maar niet aan, ik weg fietsklaar +/- 85 kg. hoeveel jij als ik vragen mag?
Bandjes die ik wel erg lekker vind op een sterk wisselend parcours (bospaden nat en droog, stukken strand en asfalt) zijn Maxxis Larsen TT's in 2,0, ze lopen nog lekker op droge ondergrond maar geven veel meer grip op bijv. het strand of kleiige heuvels
Voor wedstrijden kies je ook best de NN 1,8 achter en 2,1 voor. RR kun je achter ook 1,8 rijden.
1,8 daar waag ik me maar niet aan, ik weg fietsklaar +/- 85 kg. hoeveel jij als ik vragen mag?
Bandjes die ik wel erg lekker vind op een sterk wisselend parcours (bospaden nat en droog, stukken strand en asfalt) zijn Maxxis Larsen TT's in 2,0, ze lopen nog lekker op droge ondergrond maar geven veel meer grip op bijv. het strand of kleiige heuvels
Ik weeg 75 kg. Bij mtb wedstrijden geef ik de voorkeur aan Tufo clinchers. Een soort tube met draad die je op gewone velgen kunt leggen. Deze banden kun je met mijn gewicht met minder dan 2,5 bar rijden. Supergrip en niet teveel rolweerstand. RR en NN rij ik altijd met 2,4 tot 2,7 bar (voor wat die cijfers waard zijn. Ga uit van mijn metertje op de fietspomp, maar die kan goed onnauwkeurig zijn.)
Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 16 April 2006
welke banden type/merk kan ik het best gebruiken voor welk ondergrond
wedstrijd:strand:modder:heel erg modderig:hard:iets anders:
ik rij nu zelf met bontrager ik weet niet welke type
voor beetje overzicht type/merk achter de : en motivatie eronder
Hey Cascarsi,
Kijk gewoon even op het beste MTB forum in Nederland: mtbsport.nl zoek dan naar banden topics, er zijn er zo'n 280.000 ongeveer
welke banden type/merk kan ik het best gebruiken voor welk ondergrond
wedstrijd:strand:modder:heel erg modderig:hard:iets anders:
ik rij nu zelf met bontrager ik weet niet welke type
voor beetje overzicht type/merk achter de : en motivatie eronder
Hey Cascarsi,
Kijk gewoon even op het beste MTB forum in Nederland: mtbsport.nl zoek dan naar banden topics, er zijn er zo'n 280.000 ongeveer
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Quote: Origineel geplaatst door Cart op 24 Mei 2006
In fiets zijn de Michelin XCR mud als goede alles kunners getest, is dat wat. 39,75 euro.
Na ± 60 km waren 9 op de 10 noppen gescheurd. Terug gebracht naar m'n FM en omgeruild voor oerdegelijke Conti's. Wat een prutbanden!
In fiets zijn de Michelin XCR mud als goede alles kunners getest, is dat wat. 39,75 euro.
Na ± 60 km waren 9 op de 10 noppen gescheurd. Terug gebracht naar m'n FM en omgeruild voor oerdegelijke Conti's. Wat een prutbanden!
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic