Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Rubbers voor Ergopower

zaffeltje
Forum-lid

zaffeltje 12 apr 2006 01:23

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 11 April 2006

Met Shimano kan je overal wonen, het is overal te verkrijgen.

Goh weer de nodig "zinvolle" posts vanavond. Wat heeft de TS hier nu aan? Volgens mij echt helemaal niets, want hij heeft Campa toch al een jaar of 6 op z'n minst op die fiets zitten.
Droom jij maar lekker verder shimano fanboy, bij shimano kun je om het minst of geringste je dure shifters weggooien. Maar is natuurlijk wel handig dat je op iedere straat hoek een setje nieuwe shifters kunt kopen. (Moeten ze alleen ook nog net het type wat jij zoekt op voorraad hebben, anders ben je net zo ver als met campa).

Hoe kun je nou die rubbers verslijten na 6 jaar?

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 12 apr 2006 02:11

Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 11 April 2006
Hoe kun je nou die rubbers verslijten na 6 jaar?

Ze zullen niet "weg" gesleten zijn, maar het profiel wat ervoor zorgt dat je extra grip hebt kan na een jaar al versleten zijn. Het hoeft niet maar het is wel fijn om die rubbers af en toe te vervangen. Net zoals je stuurlintje...

zaffeltje
Forum-lid

zaffeltje 12 apr 2006 05:04

Bij Shimano kan je die rubbers in elk geval zo bestellen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 apr 2006 12:55

Lees eens een keer goed Zaffeltje. Ik zei minimaal 6 jaar. Kan ook best 10 jaar zijn. Komt nog bij dat sommige mensen wat meer fietsen dan andere, sommige altijd zonder handschoentjes rijden, er mensen zijn die heel corrosief zweet hebben, de een veel meer op z'n remgrepen rijdt dan andere. Tja dan is het toch logisch als het profiel er een keer af.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

vinylly
Forum-lid

vinylly 12 apr 2006 15:18

Wat betreft het wonen beperk ik mij dan liever tot de steden waar Campa dealers zitten, dan dat ik Shimano op mn fiets moet zetten en daarbij het "voordeel" heb dat ik overal terecht kan!  In de toekomst misschien ook wel bij de Jumbo of Xenos.  Maar nee, rij al 8 jaar met de dezelfde shifters/rubbers, profiel is eraf en ze beginnen aan de rand kleine scheurtjes te vertonen. Aangezien ik mn hele fiets opnieuw op heb gebouwd wil ik dit ook vernieuwen. Maar niemand weet dus een online dealer!
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

zaffeltje
Forum-lid

zaffeltje 12 apr 2006 16:18

Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 12 April 2006

Wat betreft het wonen beperk ik mij dan liever tot de steden waar Campa dealers zitten, dan dat ik Shimano op mn fiets moet zetten en daarbij het "voordeel" heb dat ik overal terecht kan!  In de toekomst misschien ook wel bij de Jumbo of Xenos.  Maar nee, rij al 8 jaar met de dezelfde shifters/rubbers, profiel is eraf en ze beginnen aan de rand kleine scheurtjes te vertonen. Aangezien ik mn hele fiets opnieuw op heb gebouwd wil ik dit ook vernieuwen. Maar niemand weet dus een online dealer!

Heb Shimano shifters en de rubbers zijn nog als nieuw, ze zijn 7 jaar oud. Je moet ook niet wachten tot het weg vreet door zweet en vuil, even doekje er over met water en sop en klaar, na elke rit. Rubbers voor Shimano kosten overigens 10E en kan je zo bestellen.
Maar goed, natuurlijk kan het profiel weg zijn van de rubbers en je ze moet vervangen. Met een zoektocht op google moet je ze toch kunnen vinden. De een rijdt Campa en de ander Shimano. Maar als je net als ik al 20 jaar goede ervaringen hebt met Shimano. Waarom zou ik dan overstappen naar Campa? Het is behoorlijk frusterend als je de gewenste onderdelen niet kan vinden.

zaffeltje
Forum-lid

zaffeltje 12 apr 2006 16:40

Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 10 April 2006

Hallo,
Ik ben opzoek naar de rubberen "hoesjes" voor de oude versie van de Campa Ergopowers. Weet iemand (naast Ebay) waar deze online zijn te bestellen?
Bedankt!

Ik weet de Ergopower rubbers te koop en je kan ze direct bestellen, ze kosten wel 20Euro per paar!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 apr 2006 18:00

Je bent echt wel een eigenwijs kereltje he. Ook nog een beetje gefrustreerd tegen over Italianen ofzo?
So what dat jij 7 jaar met je rubbers rond gaat rijden. Ik schrijf hierboven een hele opsomming op hoe rubbers sneller kunnen slijten, dus als jij met handschoentjes rijdt en niet veel je shifters vast pakt is het niet anders dan logisch dat je rubbers langer goedblijven dan bij iemand die dat niet doet. Maar lekker belangrijk hoelang rubbers van een tientje meegaan. Ik zou het wel fijn vinden als je ophoudt met het bashen van Campa.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

vinylly
Forum-lid

vinylly 12 apr 2006 18:48

Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 12 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 10 April 2006

Hallo,
Ik ben opzoek naar de rubberen "hoesjes" voor de oude versie van de Campa Ergopowers. Weet iemand (naast Ebay) waar deze online zijn te bestellen?
Bedankt!

Ik weet de Ergopower rubbers te koop en je kan ze direct bestellen, ze kosten wel 20Euro per paar!

Even de Campa-Shimano discussie daargelaten, waar heb je de campa-rubbers zien liggen Zaffeltje? Want op ebay zag ik alleen maar neppers liggen. Laten we aub deze discussie niet uitlopen tot een zoveelste woordenwisseling.   Ik ben overigens normaal met mijn rubbers omgegaan. Geen dingen die ik normaal ook niet met een normale fiets zou doen.
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

sharkman
Forum-lid

sharkman 12 apr 2006 22:57

In pricipe moet elke goed gesorteerde wielerzaak ze hebben liggen.
Campa rubbers zijn iets zachter dan die van shimano maar bieden ook meer grip. Probleem is dat ze bij veel fietsen na een jaartje of twee gaan plakken en er lelijk uit gaan zien. Voor de shimano liefhebbers: bij campa slijten de rubbers eerder dan de ergo's bij shimano is het helaas andersom.....het is maar waar je waarde aan hecht.

zaffeltje
Forum-lid

zaffeltje 19 apr 2006 17:13

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 12 April 2006

In pricipe moet elke goed gesorteerde wielerzaak ze hebben liggen.
Campa rubbers zijn iets zachter dan die van shimano maar bieden ook meer grip. Probleem is dat ze bij veel fietsen na een jaartje of twee gaan plakken en er lelijk uit gaan zien. Voor de shimano liefhebbers: bij campa slijten de rubbers eerder dan de ergo's bij shimano is het helaas andersom.....het is maar waar je waarde aan hecht.

Groot nadeel van Shimano vind ik dat de rubbers niet te krijgen zijn, alleen van Durace. Wat is daar de rede van? Want wat als de rubbers slijten of scheuren na een val. Wat kan je er dan op doen ipv die orginele rubbers?

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 19 apr 2006 18:45

Net even gekeken voor je op de site van rose, maar daar hebben ze veel spullen waar geen beschrijving of foto bij staat weet je nog niet wat het is. Maar als je het wil bestellen via een online shop denk ik dat het handig is als je gewoon een mailtje stuurt. Bv naar rose of bike2build. ze zullen gerust wel wat kunnen bestellen voor je als ze het niet zo hebben liggen.

Plaats reactie