Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

minder bekende fietsmerken

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 16 apr 2006 22:55

Quoten: Origineel geplaatst door hubi57 op 16 April 2006

Moete ge ok nie doe als Meijelse!!! Waar heb je 'm nu gekocht dan?

Sorry, maar wat heeft dat met "Meijelse" te maken?
Heb die fiets trouwens nog steeds. Toen mijn frame was gescheurd heb met veel moeite nieuw frame weten te krijgen, waarbij ik de spuitkosten zelf moest betalen... En guess what? Na een maand begon de lak te bladeren, bleek dat er geen grondverf op zat.
Heb 'm nu maar zelf opnieuw overgespoten met autolak en dan zonder naam of iets.
Als ik nog eens een nieuwe fiets ga kopen, dan weet ik nog niet waar ik die ga kopen, waarschijnlijk bij Rose-versand of bij Canyon.

Houdt het bij een FM die niet zo ver af staat. Dahmen is in Swalmen en zeg nou zelf, ken jij veel mensen in jouw dorp die daar een fiets kopen? Die ik ken ruilen 'm in bij andere FM'ers, en...de afstand...Rose Versand is navenant duur, inruilwaarde idem als een Vision. Maar, dat ligt ook net aan het doel waarmee je een bepaald merk koopt. Wellicht voor jouw dus wel geschikt. Waarom koop je niet een fiets via Nijsen (ken je die??)of Patrick Claessens?
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 apr 2006 01:35

Je loopt te blaas kaken Groene Spicht. Roseversand fietsen duur noemen... Wanneer ben jij voor het laatst op die website geweest? ergens begin jaren 90 zker...
Waarom zou je een fiets willen inruilen? 2 fietsen is toch wel zo handig. En anders kan je hem altijd nog prima hier of via marktplaats verkopen.
De waarde van een Red Bull op de 2e hands markt schat ik nog best redelijk hoog in. Ze zijn bekend genoeg, algemeen bekend dat ze topfietsen verkopen, geen rommel in de afmontage (brakke wielen enzo).
Je hoeft toch iemand niet op te dringen dat hij voor een andere naam ook net zo als jouw honderden euro's uitgeeft?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stefan
Forum-lid

stefan 17 apr 2006 12:16

Waarom koop je niet een fiets via Nijsen (ken je die??)

Ja, ik ken hem wel. Ben enkele keren bij hem aan huis geweest. Vakkundig man.
Maar kun je mij even zeggen welke merken hij zo kan krijgen. Want dat weet ik eigenlijk niet en zo vaak kom ik er niet. Pina in iedergeval dat weet ik.

Dahmen is misschien niet goed volgens jou maar Patrick is ook niet super. Tenminste wat ik van anderen hoor!!

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 17 apr 2006 14:35

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 April 2006

Je loopt te blaas kaken Groene Spicht. Roseversand fietsen duur noemen... Wanneer ben jij voor het laatst op die website geweest? ergens begin jaren 90 zker...
Waarom zou je een fiets willen inruilen? 2 fietsen is toch wel zo handig. En anders kan je hem altijd nog prima hier of via marktplaats verkopen.
De waarde van een Red Bull op de 2e hands markt schat ik nog best redelijk hoog in. Ze zijn bekend genoeg, algemeen bekend dat ze topfietsen verkopen, geen rommel in de afmontage (brakke wielen enzo).
Je hoeft toch iemand niet op te dringen dat hij voor een andere naam ook net zo als jouw honderden euro's uitgeeft?

AM Classic...dan ben ik wellicht niet expliciet genoeg geweest. Wat ik wil zeggen is dat, naar mijn mening, het dicht bij huis vaker prettiger kopen is dan ver weg. Ik heb niets tegen RedBull (niet het drankje). Maar als ik de prijzen van RB vergelijk zijn ze idd laag in prijs. Maar...als er iets aan is wat onder de garantie valt moet je naar....Dld.... niet naast de deur. Wat denk je van de benzine enz. Meestal ga je dan toch in de buurt naar de FM die dichtbij is. Daar betaal je over het algemeen meer..ok...maar de service is vaak ook goed, snel opgelost, dichter bij. Dus..dat wat in algemeenheid volgens mij vóór een FM'er dicht bij huis spreekt. Los van de merken en vakmanschap. De keuze bij Rose is ook beperkt, alleen maar RB!! 
EN...IK dring niemand iets op. Dat is maar net wat de ANDER in mijn bericht wil zien! Iedereen is vrij om te kiezen, ik geef een ander de mogelijkheid zich ook op andere plaatsen te oriënteren. Klaar, niets mis mee.
Er zijn trouwens hele volksstammen die maar 1 fiets hebben en die niet meer kunnen betalen....
En..nog iets,,,hoe kom je erbij dat ik voor een andere naam honderden euro's uitgeef. Ook dat is een voorbarige conclusie die niet op feiten gebaseerd is maar op veronderstellingen die uit het niets komen.
En als laatste AM Classic, heb ik geen zin om mij te verantwoorden voor mijn berichtje waar geen foute dingen in staan. Misschien heb je me verkeerd begrepen. Als dat zo is spijt me dat. Even goeie vrienden, OK?!

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 17 apr 2006 14:39

Quoten: Origineel geplaatst door Stefan op 17 April 2006

Waarom koop je niet een fiets via Nijsen (ken je die??) Ja, ik ken hem wel. Ben enkele keren bij hem aan huis geweest. Vakkundig man. Maar kun je mij even zeggen welke merken hij zo kan krijgen. Want dat weet ik eigenlijk niet en zo vaak kom ik er niet. Pina in iedergeval dat weet ik.Dahmen is misschien niet goed volgens jou maar Patrick is ook niet super. Tenminste wat ik van anderen hoor!!

Naar ik weet kan hij Empella en Pinarello leveren en 2e hands diverse merken. Welke? Dat weet ik zo niet. Dat zou je aan hem moeten vragen. Ik ben zéér tevreden over zijn vakmanschap. Géén enkele opmerking. Vooral naar hem toe blijven gaan. Hele goeie vent, kan nie anders zeggen!!! Nooit te beroerd iets voor je te doen, altijd te bereiken, weet waar hij het over heeft, nuchter en veel ervaring. Zo iemand moet je hebben. Geen fratsen en goed werk afleveren. JA! Ik ken vele wielrenners die naar hem toe gaan, allemaal SUPER tevreden.
En Patrick? Ik koop hier af en toe wat materiaal (pomp, schoenen, div.). Ja...wat is super? Heeft ie wel eens minder werk afgeleverd of iets in die richting?

stefan
Forum-lid

stefan 17 apr 2006 15:38

Zoiets ja en behoorlijk. Maar ik ken ook iemand die heel tevreden over hem is. Dus jah....

markz
Forum-lid

markz 21 apr 2006 22:25

Tja, ik hoor ook vaak zat slechte verhalen over Dahmen, maar ik snap niet wat de problemen zijn. Heb een Vision MTB en racefiets, en met beide nog geen problemen gehad. Goede service en altijd even makkelijk als eens een keertje iets aan is. En ik kom uit Venlo en kende van te voren helemaal niemand die naar Dahmen ging, maar uiteindelijk blijken het er toch best veel te zijn van hieruit.

Plaats reactie