90kg / E400,- / strak en snel
Bedankt voor de tip, inderdaad bloedmooie wielen.
http://www.amclassic.com/Wheels_420.html
Dat zijn inderdaad ook wel mooie wielen. Helaas zijn de velgen niet los te bestellen om op een dura-ace naafsetje te monteren. Iemand enige ervaring met deze wielen met 34mm hoge velg. Zouden ze het houden over een hobbelige klinkerweg a 40km/h met iemand van 90kg en een 10kg zware fiets.
Deze versie is met platte spaken. Is ie ook compatible met 9-speed Shimano? Enig idee van prijs
Ik zat zelf aan een zelf aan Easton Circuit te denken; ok mooi, en te krijgen voor 400 euro. En door special twin thread technique of whatever minder kans op spaakbreuk bij de koppen; terwijl de american classic wel klassieke spaakverbinding heeft bij de naaf (zie bovenstaande foto)
http://www.eastonbike.com/PRODUCTS/WHEE ... rcuit.html
de Mavic Cosmic Carbone's kosten bij Salden al E1290,-
Wel supersupermooi, maar ben bang helaas te duur voor mij. de Mavic Cosmic Elite zijn daarentegen wel goed betaalbaar.
Nadeel van nader onderzoek is de vele keuzes.......
Of 2ehands zelfbouwsetje kopen met Carbon Fir Antara velgen en dura-ace naven op marktplaats?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 05770.html
http://www.amclassic.com/Wheels_420.html
Dat zijn inderdaad ook wel mooie wielen. Helaas zijn de velgen niet los te bestellen om op een dura-ace naafsetje te monteren. Iemand enige ervaring met deze wielen met 34mm hoge velg. Zouden ze het houden over een hobbelige klinkerweg a 40km/h met iemand van 90kg en een 10kg zware fiets.
Deze versie is met platte spaken. Is ie ook compatible met 9-speed Shimano? Enig idee van prijs
Ik zat zelf aan een zelf aan Easton Circuit te denken; ok mooi, en te krijgen voor 400 euro. En door special twin thread technique of whatever minder kans op spaakbreuk bij de koppen; terwijl de american classic wel klassieke spaakverbinding heeft bij de naaf (zie bovenstaande foto)
http://www.eastonbike.com/PRODUCTS/WHEE ... rcuit.html
de Mavic Cosmic Carbone's kosten bij Salden al E1290,-
Wel supersupermooi, maar ben bang helaas te duur voor mij. de Mavic Cosmic Elite zijn daarentegen wel goed betaalbaar.
Nadeel van nader onderzoek is de vele keuzes.......
Of 2ehands zelfbouwsetje kopen met Carbon Fir Antara velgen en dura-ace naven op marktplaats?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 05770.html
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4712
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Quote: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 08 April 2006
Ik begrijp dat Auke vooral sneller wil fietsen op het vlakke dan met zijn WH550's. Dan moet je toch aerodynamischer wielen zoeken dan al wat hiervoor genoemd is. Eerste waar dan aan denk zijn Mavic Cosmic Carbone's en die kosten wel een lieve duit. Een setje met halfhoge American Classic CR420 velgen kan ook redelijk aero zijn.
Hier geef ik bike_add1ct zeker gelijk. Indien je een beter aerodinamisch wiel wilt hebben kun je de cxp33 wel vergeten daar dat een lage velg is. je zult toch moeten kijken naar een half hoge tot hoge velg. Probleem is dan wel dat die velgen meestal zijn verweven in een compleet wiel, en welke dan sterk genoeg is voor een rijder van 90+ kg weet ik niet dus ga ik ook niet over gissen of adviseren.
Ik begrijp dat Auke vooral sneller wil fietsen op het vlakke dan met zijn WH550's. Dan moet je toch aerodynamischer wielen zoeken dan al wat hiervoor genoemd is. Eerste waar dan aan denk zijn Mavic Cosmic Carbone's en die kosten wel een lieve duit. Een setje met halfhoge American Classic CR420 velgen kan ook redelijk aero zijn.
Hier geef ik bike_add1ct zeker gelijk. Indien je een beter aerodinamisch wiel wilt hebben kun je de cxp33 wel vergeten daar dat een lage velg is. je zult toch moeten kijken naar een half hoge tot hoge velg. Probleem is dan wel dat die velgen meestal zijn verweven in een compleet wiel, en welke dan sterk genoeg is voor een rijder van 90+ kg weet ik niet dus ga ik ook niet over gissen of adviseren.
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 08 April 2006
Quote: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 08 April 2006
Ik begrijp dat Auke vooral sneller wil fietsen op het vlakke dan met zijn WH550's. Dan moet je toch aerodynamischer wielen zoeken dan al wat hiervoor genoemd is. Eerste waar dan aan denk zijn Mavic Cosmic Carbone's en die kosten wel een lieve duit. Een setje met halfhoge American Classic CR420 velgen kan ook redelijk aero zijn.
Hier geef ik bike_add1ct zeker gelijk. Indien je een beter aerodinamisch wiel wilt hebben kun je de cxp33 wel vergeten daar dat een lage velg is. je zult toch moeten kijken naar een half hoge tot hoge velg. Probleem is dan wel dat die velgen meestal zijn verweven in een compleet wiel, en welke dan sterk genoeg is voor een rijder van 90+ kg weet ik niet dus ga ik ook niet over gissen of adviseren.
Als aerodynamica plus de totale rolweerstand (krachtsoverdracht van ketting via naaf naar band) de belangrijkste tegenstanders zijn van een tijdrijder (terwijl ik me ondertussen uiteraard te blubber train, maar we hebben het nu even over het materiaal en andere statistische gegevens), dan is het natuurlijk ook maar de vraag wat het totaal aan percentage aerodynamica verbeterd middels een iets hogere velg. Naast een tijdritpak, druppelhelm en diepe zithouding zou ik aan iets hogere velgen (zoals de american classic) slechts een relatief voordeel hebben ten opzichte van de cosmic elite of de circuits. Dan zou ik dus moeten investeren in hoge carbonvelgen(wielset) of tweedehands tijdritwielset. Maar dan ben ik nog steeds ca 750-1000 euro kwijt.
Als je dan een handgespaakte 36spaaks wiel vergelijkt met een zesttienspaakswiel zoals de Dura-Ace WH7701 (nieuw voor E350,- te krijgen), zou dat dan aerodynamischer zijn. Ik bedoel een draaiend wiel met 36spaken is luchtdichter voor zijwind dan een 16-spaaks (8spaaks per twee) dura-ace wiel, en dus wellicht meer wervelwind gevoelig en langzamer. Of is velghoogte het belangrijkste (spoiler)criterium.
Of toch maar een handgespaakt zipp-wielsetje + dura-ace naven (2ehands voor E500,-)
Ksyrium Elite 2005 ook her en der te koop voor E380,-
Quote: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 08 April 2006
Ik begrijp dat Auke vooral sneller wil fietsen op het vlakke dan met zijn WH550's. Dan moet je toch aerodynamischer wielen zoeken dan al wat hiervoor genoemd is. Eerste waar dan aan denk zijn Mavic Cosmic Carbone's en die kosten wel een lieve duit. Een setje met halfhoge American Classic CR420 velgen kan ook redelijk aero zijn.
Hier geef ik bike_add1ct zeker gelijk. Indien je een beter aerodinamisch wiel wilt hebben kun je de cxp33 wel vergeten daar dat een lage velg is. je zult toch moeten kijken naar een half hoge tot hoge velg. Probleem is dan wel dat die velgen meestal zijn verweven in een compleet wiel, en welke dan sterk genoeg is voor een rijder van 90+ kg weet ik niet dus ga ik ook niet over gissen of adviseren.
Als aerodynamica plus de totale rolweerstand (krachtsoverdracht van ketting via naaf naar band) de belangrijkste tegenstanders zijn van een tijdrijder (terwijl ik me ondertussen uiteraard te blubber train, maar we hebben het nu even over het materiaal en andere statistische gegevens), dan is het natuurlijk ook maar de vraag wat het totaal aan percentage aerodynamica verbeterd middels een iets hogere velg. Naast een tijdritpak, druppelhelm en diepe zithouding zou ik aan iets hogere velgen (zoals de american classic) slechts een relatief voordeel hebben ten opzichte van de cosmic elite of de circuits. Dan zou ik dus moeten investeren in hoge carbonvelgen(wielset) of tweedehands tijdritwielset. Maar dan ben ik nog steeds ca 750-1000 euro kwijt.
Als je dan een handgespaakte 36spaaks wiel vergelijkt met een zesttienspaakswiel zoals de Dura-Ace WH7701 (nieuw voor E350,- te krijgen), zou dat dan aerodynamischer zijn. Ik bedoel een draaiend wiel met 36spaken is luchtdichter voor zijwind dan een 16-spaaks (8spaaks per twee) dura-ace wiel, en dus wellicht meer wervelwind gevoelig en langzamer. Of is velghoogte het belangrijkste (spoiler)criterium.
Of toch maar een handgespaakt zipp-wielsetje + dura-ace naven (2ehands voor E500,-)
Ksyrium Elite 2005 ook her en der te koop voor E380,-
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 April 2006
Als je zipps zou kopen moet je zipps kopen met een alu remrand. Die zijn dus voor bandjes. Met jouw gewicht is het een kwestie van tijd voor ze anders een keer krak zeggen
Wat vind je van de dura-ace WH-7701. Ze zijn voor mijn gewicht misschien te licht, bovendien schijnen ze bij een slag ook moeilijk recht te trekken zijn. Ik vind ze er wel mooi uitzien en ze schijnen ook bijzonder strak te rijden.
Dura-ace WH7701, Easton Circuit of toch handgespaakt en eventuele Mach 1 VIA40 Carbon velgjes (40mm hoog) + dura-ace naafjes + DT aerospeedspaken.
http://www.mach1.fr/rims2_en.php?nom=route_via40
of eventueel toch aluminium velgjes Mach1 Versus (30mm hoog)
http://www.mach1.fr/rims2_en.php?nom=route_versus
Als je zipps zou kopen moet je zipps kopen met een alu remrand. Die zijn dus voor bandjes. Met jouw gewicht is het een kwestie van tijd voor ze anders een keer krak zeggen
Wat vind je van de dura-ace WH-7701. Ze zijn voor mijn gewicht misschien te licht, bovendien schijnen ze bij een slag ook moeilijk recht te trekken zijn. Ik vind ze er wel mooi uitzien en ze schijnen ook bijzonder strak te rijden.
Dura-ace WH7701, Easton Circuit of toch handgespaakt en eventuele Mach 1 VIA40 Carbon velgjes (40mm hoog) + dura-ace naafjes + DT aerospeedspaken.
http://www.mach1.fr/rims2_en.php?nom=route_via40
of eventueel toch aluminium velgjes Mach1 Versus (30mm hoog)
http://www.mach1.fr/rims2_en.php?nom=route_versus
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Een magnesium velg zou ik zelf op dit moment nooit kopen. Magnesium acht ik als materiaal volledig ongeschikt voor velgen. Als je een hoge alu velg wilt zou ik voor Amclassic 420's gaan. Die kosten je alleen wel 80 euro per stuk of iets in die richting.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 April 2006
Als je zipps zou kopen moet je zipps kopen met een alu remrand. Die zijn dus voor bandjes. Met jouw gewicht is het een kwestie van tijd voor ze anders een keer krak zeggen
Ben je vergeten waar de zipps cross en pave voor gemaakt zijn? Zijn alleen denk ik nog niet 2dehand ste vinden
Als je zipps zou kopen moet je zipps kopen met een alu remrand. Die zijn dus voor bandjes. Met jouw gewicht is het een kwestie van tijd voor ze anders een keer krak zeggen
Ben je vergeten waar de zipps cross en pave voor gemaakt zijn? Zijn alleen denk ik nog niet 2dehand ste vinden
pas op! paaltje!
- spinningfreak
- Forum-lid
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23
Waarom heeft niemand het eigenlijk over de banden? Ik weeg zelf ruim 92 kg en heb ook een WHR550 wielset, maar ik merk volgens mij meer verschil in weerstand als ik mijn banden op 8 of 11 bar oppomp.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 09 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 April 2006
Als je zipps zou kopen moet je zipps kopen met een alu remrand. Die zijn dus voor bandjes. Met jouw gewicht is het een kwestie van tijd voor ze anders een keer krak zeggen
Ben je vergeten waar de zipps cross en pave voor gemaakt zijn? Zijn alleen denk ik nog niet 2dehand ste vinden
Dat is idd probleem 1 dat je ze wrschnlk niet vind. Andere is denk ik dat het niet meer in het budget van de topic starter past. Ik zelf zou niet zo snel Zipp velgen kopen ook geen pave of cross versie, zijn er naar mijn mening echt wat te veel kapot gegaan, ik wil 1e wel eens zien of de nieuwe wielen nu echt sterker zijn zoals zipp claimt.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 April 2006
Als je zipps zou kopen moet je zipps kopen met een alu remrand. Die zijn dus voor bandjes. Met jouw gewicht is het een kwestie van tijd voor ze anders een keer krak zeggen
Ben je vergeten waar de zipps cross en pave voor gemaakt zijn? Zijn alleen denk ik nog niet 2dehand ste vinden
Dat is idd probleem 1 dat je ze wrschnlk niet vind. Andere is denk ik dat het niet meer in het budget van de topic starter past. Ik zelf zou niet zo snel Zipp velgen kopen ook geen pave of cross versie, zijn er naar mijn mening echt wat te veel kapot gegaan, ik wil 1e wel eens zien of de nieuwe wielen nu echt sterker zijn zoals zipp claimt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Tja banden maken veel verschil, vooral je rolweerstand neemt lekker veel toe als je 11 bar in je banden gaat stoppen. Als je graag langzamer wilt rijden zonder enig comfort is het wel de ideale oplossing.
Conti GP 4000, of Michelen Pro Race 2 zijn prima bandjes met een lage rolweerstand, maar ook goed qua grip en lekbestendigheid. Wil je nog wat minder rolweerstand dan kan je naar Veloflex, maar dan lever je wel wat lekbestendigheid in.
Conti GP 4000, of Michelen Pro Race 2 zijn prima bandjes met een lage rolweerstand, maar ook goed qua grip en lekbestendigheid. Wil je nog wat minder rolweerstand dan kan je naar Veloflex, maar dan lever je wel wat lekbestendigheid in.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 April 2006
Tja banden maken veel verschil, vooral je rolweerstand neemt lekker veel toe als je 11 bar in je banden gaat stoppen. Als je graag langzamer wilt rijden zonder enig comfort is het wel de ideale oplossing.
Conti GP 4000, of Michelen Pro Race 2 zijn prima bandjes met een lage rolweerstand, maar ook goed qua grip en lekbestendigheid. Wil je nog wat minder rolweerstand dan kan je naar Veloflex, maar dan lever je wel wat lekbestendigheid in.
Ik dacht altijd hoe harder de bandjes hoe minder rolweerstand, vooral op glad asfalt. Kun je dat eens toelichten? Is is het een kwestie van een optimum zoeken tussen zo hard mogelijke bandjes en tegelijkertijd zoveel mogelijk contact houden met het wegdek, om de schokken op te vangen en om daardoor vaart te blijven houden in plaats van heen en weer geslingerd te worden. En hoe zit het dan met baanwielrenners, hoeveel bar gooien die in hun tubes?
Tja banden maken veel verschil, vooral je rolweerstand neemt lekker veel toe als je 11 bar in je banden gaat stoppen. Als je graag langzamer wilt rijden zonder enig comfort is het wel de ideale oplossing.
Conti GP 4000, of Michelen Pro Race 2 zijn prima bandjes met een lage rolweerstand, maar ook goed qua grip en lekbestendigheid. Wil je nog wat minder rolweerstand dan kan je naar Veloflex, maar dan lever je wel wat lekbestendigheid in.
Ik dacht altijd hoe harder de bandjes hoe minder rolweerstand, vooral op glad asfalt. Kun je dat eens toelichten? Is is het een kwestie van een optimum zoeken tussen zo hard mogelijke bandjes en tegelijkertijd zoveel mogelijk contact houden met het wegdek, om de schokken op te vangen en om daardoor vaart te blijven houden in plaats van heen en weer geslingerd te worden. En hoe zit het dan met baanwielrenners, hoeveel bar gooien die in hun tubes?