Idd, beste optie is NTFU.
Bij een valpartij in een groep (toeren dan wel in koers) is het niet mogelijk om de veroorzaker van de valpartij aansprakelijk te stellen.
Racefiets verzekeren?
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 22 Mei 2006
Bij een valpartij in een groep (toeren dan wel in koers) is het niet mogelijk om de veroorzaker van de valpartij aansprakelijk te stellen.
In de koers kan je een uitkering van je verzekering inderdaad wel vergeten. Maar bij het toeren is het wel degelijk mogelijk om de veroorzaker aansprakelijk te stellen. De veroorzaker moet dan wel de verzekering van de NTFU hebben. Mijn vader heeft op die manier ook een keer zijn schade vergoed gekregen.
In de koers kan je een uitkering van je verzekering inderdaad wel vergeten. Maar bij het toeren is het wel degelijk mogelijk om de veroorzaker aansprakelijk te stellen. De veroorzaker moet dan wel de verzekering van de NTFU hebben. Mijn vader heeft op die manier ook een keer zijn schade vergoed gekregen.
Als je tijdens een rit met je toerclub een ongelukje veroorzaakt kun je een beroep doen op je WA verzekering. Deze vergoed de schade aan de fiets van degene die jij schade veroorzaakt hebt.
Met de NTFU verzekering heb ik persoonlijk hele goede ervaring. Na een rit bleek mijn net nieuwe fiets behoorlijk aan de achtervork verschadigt te zijn. Dader onbekend. Ik heb de schade gemeld bij de NTFU en de politie. Het hele schadebedrag minus het eigen risico werd binnen drie weken uitgekeerd! Klasse!
Met de NTFU verzekering heb ik persoonlijk hele goede ervaring. Na een rit bleek mijn net nieuwe fiets behoorlijk aan de achtervork verschadigt te zijn. Dader onbekend. Ik heb de schade gemeld bij de NTFU en de politie. Het hele schadebedrag minus het eigen risico werd binnen drie weken uitgekeerd! Klasse!
Alleen maar Campa en niets anders!
Ik ben door jullie aanbevelingen inmiddels lid geworden van een fietsclub in de buurt vanwege de ntfu verzekering. Mijn eigen (schaatstrainings)club kon deze verzekering niet aanbieden, aangezien dan ieder lid van de vereniging een ntfu kaart moet hebben en omdat niet alle leden in het bezit zijn van een fiets zijn ging het feest niet door. Bedankt voor het advies.
<a target="_blank" href= "http://img55.imageshack.us/my.php?image ... on</a>
Ik heb gisteren ook mijn bedrag uitgekeerd gekregen van de NTFU verzekering. Ben ook zeer tevreden over de verzekering. Heb alleen besloten een aanvullende verzekering erbij te nemen, aangezien ik meer schade had, dan waar ik voor verzekerd was.
Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 22 Mei 2006
Let er bij racefietsen wel op dat je een verzekering heb die rekening houd met het rijden in groepen.
Ik ken bijvoorbeeld gevallen waar een WA verzekering niets uitkeert na een valpartij omdat de rijders in een groep willens en wetens het risico hebben genomen om zich op een zo risicovolle manier voort te plaatsen.
Ik neem trouwens aan de de NFTU rekening houd met dit soort zaken.
Nee de ntfu houdt hier geen rekening mee. Bij een val in een groep enkele jaren geleden, kwam vast te staan dat er niet voldoende afstand was gehouden van de voorganger! Kortom schade uit m'n eigen zak kunnen betalen!!!
Let er bij racefietsen wel op dat je een verzekering heb die rekening houd met het rijden in groepen.
Ik ken bijvoorbeeld gevallen waar een WA verzekering niets uitkeert na een valpartij omdat de rijders in een groep willens en wetens het risico hebben genomen om zich op een zo risicovolle manier voort te plaatsen.
Ik neem trouwens aan de de NFTU rekening houd met dit soort zaken.
Nee de ntfu houdt hier geen rekening mee. Bij een val in een groep enkele jaren geleden, kwam vast te staan dat er niet voldoende afstand was gehouden van de voorganger! Kortom schade uit m'n eigen zak kunnen betalen!!!
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Er werd bij mij niet eens gevraagd of ik in een groep reed. Er werd een schade expert naar mijn FM gestuurd om de schade op te nemen, drie weken later had ik het geld binnen. En als het goed is komt vrijdag mijn nieuwe fiets binnen.