Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Electrische versie Ultegra (UI2)

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 13 jan 2011 06:52

Alles, als in voorderailleur en shifters? Hoe ga je dat vormgeven en "maken"? Hoed af, als het je lukt...

gotcha1
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 20 okt 2010 20:14

gotcha1 13 jan 2011 18:37

Amclassic-fan schreef:Een triple uitvoering van de groep maken kost behoorlijk meer dan een triple uitvoering van een mechanische groep maken. Om de derailleur een groter bereik te geven zal 't ding waarschijnlijk volledig opnieuw ontworpen moeten worden.

Ik ben vooral benieuwd hoe Shimano de groep gaat down-graden tov DI2.
Had zelf 't plannetje om DI2 derailleur te kopen voor m'n TT fiets, de rest heb ik niet nodig omdat ik 't zelf kan maken. Maar dat plan is maar in de ijskast gegaan, met een beetje mazzel kopen we elektrisch derailleur voor de helft van 't geld over 9 maanden.


Had zo'n tijd geleden al eens naar shimano gestuurd met de vraag of de di2 (DA) ook perfect zou werken met 6700 (ultegra) cassette,ketting en crankstel?
Hun antwoord was ja.
Dus alleen al crank+ketting+cassette+remhoeven van 6700 nemen ipv 7900 zou al enkele honderd euro's besparen.
Denk dat de down-grade in die zin zal zijn mssn?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 jan 2011 18:51

Gotcha1 schreef:Dus alleen al crank+ketting+cassette+remhoeven van 6700 nemen ipv 7900 zou al enkele honderd euro's besparen.

Maar ik vraag mij dan wel af of je dan niet onnodige kosten maakt want losse onderdelen zijn dan weer veel duurder dan een groep.

De complete Di2 groep kost bij Salden bijvoorbeeld 2190,-

Ga je de onderdelen uit Di2 los kopen aangevuld met losse Ultegra onderdelen dan kom je op:

Crank: 200,-
Lagers: 29,-
Cassette: 50,-
Remhoeven: 119,-
Ketting: 20,-

Totaal 418,- voor de Ultegra onderdelen. Komen we bij de losse Di2 onderdelen:

Achterderailleur: 689,-
Voorderailleur: 512,-
STI set: 643,-
Kabelset: 193,-

Is 2073,- dus voor 2491,- heb je een groep die half Di2 en half Ultegra is: 300 euro meer dan een complete groep. Catch my drift?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 jan 2011 18:56

Ow, wacht, je bedoelt of de officiële Ui2 groep feitelijk zoiets zal zijn. Geen idee, als ze dat doen dan is Ui2 duurder dan gewone Dura-Ace.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 13 jan 2011 19:08

Amclassic-fan schreef:Had zelf 't plannetje om Di2 derailleur te kopen voor m'n TT fiets (..)

Puur voor de fun/hobby neem ik aan?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2011 20:51

sjezer schreef:Alles, als in voorderailleur en shifters? Hoe ga je dat vormgeven en "maken"? Hoed af, als het je lukt...


Nee voor-derailleur zou ik dan ook kopen. Alle 'slimmigheid' zit namelijk in de derailleurs. De shifters zijn gewoon eenvoudige drukknoppen, als je zelf waterdichte knoppen koopt ben je echt niet slechter af als je 't netjes weg werkt. Scheelt je een kapitaal in vergelijking met de Shimano prijzen.

Iedere li-ion accu met 2 cellen in serie voldoet als batterij. Heb je enkel nog een micro-controller nodig die het juiste signaaltje maakt om de derailleurs aan te sturen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

red_vfr
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 16 feb 2008 20:47

red_vfr 13 jan 2011 21:02

Zal de prijs voor de Ui2 ook niet zakken omdat de productie aantallen fors omhoog zullen gaan? Dan zakt de kostprijs ook weer.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jan 2011 01:03

De verkoopprijs heeft helemaal niets te maken met de kostprijs.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 14 jan 2011 14:39

Amclassic-fan schreef:De verkoopprijs heeft helemaal niets te maken met de kostprijs.


Dat gaat niet altijd op.
Ik hoop voor Shimano dat de kostprijs niet hoger ligt dan de verkoopprijs :)
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

gotcha1
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 20 okt 2010 20:14

gotcha1 14 jan 2011 15:30

Timo 2.0 schreef:Ow, wacht, je bedoelt of de officiële Ui2 groep feitelijk zoiets zal zijn. Geen idee, als ze dat doen dan is Ui2 duurder dan gewone Dura-Ace.


Je moet het als geheel zien,als het in een set zal aangeboden worden niet alles apart beginnen optellen want dan kost de di2 (alles van 7900) zeker veel geld.
Zal denk ik een setprijs zijn met: 6700crank+6700cassette+6700ketting+6700remhoeven+dan de electrische delen

mimoza
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 10 apr 2008 01:10

mimoza 17 mei 2011 02:09


Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 17 mei 2011 14:11

Ziet er goed uit... :0, maar de fiets waar het op zit heeft het ouwe opa tourfietser uiterlijk...
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie