Pagina 2 van 3
Geplaatst: 13 jan 2011 06:52
door sjezer
Alles, als in voorderailleur en shifters? Hoe ga je dat vormgeven en "maken"? Hoed af, als het je lukt...
Geplaatst: 13 jan 2011 18:37
door gotcha1
Amclassic-fan schreef:Een triple uitvoering van de groep maken kost behoorlijk meer dan een triple uitvoering van een mechanische groep maken. Om de derailleur een groter bereik te geven zal 't ding waarschijnlijk volledig opnieuw ontworpen moeten worden.
Ik ben vooral benieuwd hoe Shimano de groep gaat down-graden tov DI2.
Had zelf 't plannetje om DI2 derailleur te kopen voor m'n TT fiets, de rest heb ik niet nodig omdat ik 't zelf kan maken. Maar dat plan is maar in de ijskast gegaan, met een beetje mazzel kopen we elektrisch derailleur voor de helft van 't geld over 9 maanden.
Had zo'n tijd geleden al eens naar shimano gestuurd met de vraag of de di2 (DA) ook perfect zou werken met 6700 (ultegra) cassette,ketting en crankstel?
Hun antwoord was ja.
Dus alleen al crank+ketting+cassette+remhoeven van 6700 nemen ipv 7900 zou al enkele honderd euro's besparen.
Denk dat de down-grade in die zin zal zijn mssn?
Geplaatst: 13 jan 2011 18:51
door timo2.0
Gotcha1 schreef:Dus alleen al crank+ketting+cassette+remhoeven van 6700 nemen ipv 7900 zou al enkele honderd euro's besparen.
Maar ik vraag mij dan wel af of je dan niet onnodige kosten maakt want losse onderdelen zijn dan weer veel duurder dan een groep.
De complete Di2 groep kost bij Salden bijvoorbeeld
2190,-
Ga je de onderdelen uit Di2 los kopen aangevuld met losse Ultegra onderdelen dan kom je op:
Crank: 200,-
Lagers: 29,-
Cassette: 50,-
Remhoeven: 119,-
Ketting: 20,-
Totaal
418,- voor de Ultegra onderdelen. Komen we bij de losse Di2 onderdelen:
Achterderailleur: 689,-
Voorderailleur: 512,-
STI set: 643,-
Kabelset: 193,-
Is
2073,- dus voor
2491,- heb je een groep die half Di2 en half Ultegra is:
300 euro meer dan een complete groep. Catch my drift?
Geplaatst: 13 jan 2011 18:56
door timo2.0
Ow, wacht, je bedoelt of de officiƫle Ui2 groep feitelijk zoiets zal zijn. Geen idee, als ze dat doen dan is Ui2 duurder dan gewone Dura-Ace.
Geplaatst: 13 jan 2011 19:08
door corniel
Amclassic-fan schreef:Had zelf 't plannetje om Di2 derailleur te kopen voor m'n TT fiets (..)
Puur voor de fun/hobby neem ik aan?
Geplaatst: 13 jan 2011 20:51
door amclassic-fan
sjezer schreef:Alles, als in voorderailleur en shifters? Hoe ga je dat vormgeven en "maken"? Hoed af, als het je lukt...
Nee voor-derailleur zou ik dan ook kopen. Alle 'slimmigheid' zit namelijk in de derailleurs. De shifters zijn gewoon eenvoudige drukknoppen, als je zelf waterdichte knoppen koopt ben je echt niet slechter af als je 't netjes weg werkt. Scheelt je een kapitaal in vergelijking met de Shimano prijzen.
Iedere li-ion accu met 2 cellen in serie voldoet als batterij. Heb je enkel nog een micro-controller nodig die het juiste signaaltje maakt om de derailleurs aan te sturen.
Geplaatst: 13 jan 2011 21:02
door red_vfr
Zal de prijs voor de Ui2 ook niet zakken omdat de productie aantallen fors omhoog zullen gaan? Dan zakt de kostprijs ook weer.
Geplaatst: 14 jan 2011 01:03
door amclassic-fan
De verkoopprijs heeft helemaal niets te maken met de kostprijs.
Geplaatst: 14 jan 2011 14:39
door wezep
Amclassic-fan schreef:De verkoopprijs heeft helemaal niets te maken met de kostprijs.
Dat gaat niet altijd op.
Ik hoop voor Shimano dat de kostprijs niet hoger ligt dan de verkoopprijs
Geplaatst: 14 jan 2011 15:30
door gotcha1
Timo 2.0 schreef:Ow, wacht, je bedoelt of de officiƫle Ui2 groep feitelijk zoiets zal zijn. Geen idee, als ze dat doen dan is Ui2 duurder dan gewone Dura-Ace.
Je moet het als geheel zien,als het in een set zal aangeboden worden niet alles apart beginnen optellen want dan kost de di2 (alles van 7900) zeker veel geld.
Zal denk ik een setprijs zijn met: 6700crank+6700cassette+6700ketting+6700remhoeven+dan de electrische delen
Geplaatst: 17 mei 2011 02:09
door mimoza
Geplaatst: 17 mei 2011 14:11
door thestudent
Ziet er goed uit... :0, maar de fiets waar het op zit heeft het ouwe opa tourfietser uiterlijk...