ophoging schoenplaatje
Hoi,
Je kan ook door het schoenplaatje van je kortere been wat verder naar voor te schuiven de zaak een beetje in evenwicht brengen.
Feit is dat al die aanpassingen alweer een aanpassing voor je lichaam betekenen wat soms tot meer letsels kan leiden dan dat je er oorspronkelijk last van hebt......
Als het de femur is dan maak je met onderleggers je onderbeen langer en dat vereist hoedanook weer aanpassing van je quadriceps.
Afhankelijk van je leeftijd zou ik er dus toch maar met enige omzichtigheid mee omspringen. Vooral de heup en de bovenstaande wervels kunnen voor drastische aanpassingen erg gevoelig zijn.
Ciao,
Je kan ook door het schoenplaatje van je kortere been wat verder naar voor te schuiven de zaak een beetje in evenwicht brengen.
Feit is dat al die aanpassingen alweer een aanpassing voor je lichaam betekenen wat soms tot meer letsels kan leiden dan dat je er oorspronkelijk last van hebt......
Als het de femur is dan maak je met onderleggers je onderbeen langer en dat vereist hoedanook weer aanpassing van je quadriceps.
Afhankelijk van je leeftijd zou ik er dus toch maar met enige omzichtigheid mee omspringen. Vooral de heup en de bovenstaande wervels kunnen voor drastische aanpassingen erg gevoelig zijn.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
IK heb een plaat transparante kunststof gehad van 1 mm dikte die ze gebruiken bij het maken van maquettes (modelbouw). De look-vorm uitgeknipt inclusief de uitsparingen voor de schroeven. 3 lagen op elkaar gelijmd (bij mij ging het om 3 mm). Langere schroeven gekocht en de verhoging zonder onder het look-plaatje gemonteerd.
Bevalt prima.
En nu niet allemaal gaan roepen dat 3 mm niks is. Ook dit was op medisch advies en ben van mijn heuppijn af.
Bevalt prima.
En nu niet allemaal gaan roepen dat 3 mm niks is. Ook dit was op medisch advies en ben van mijn heuppijn af.
prj
-
- Forum-lid
Ik heb ook 3cm verschil. Ik gebruik een stuk rubber (?) waar je zelf schoenen mee kunt verzolen. Verkrijgbaar bij o.a. de Hema (piep). Is redelijk eenvoudig in vorm te krijgen. Is buigbaar, dus zet zich bij het monteren naar de vorm van de zool en glijd niet!
Ik heb zelf ongeveer 1 cm gecorrigeerd. Na vele jaren is nog steeds een verschil in prestatie merkbaar tussen mijn benen. Mooi te meten met spinscan van Computrainer.
Groet,
Frank
Ik heb zelf ongeveer 1 cm gecorrigeerd. Na vele jaren is nog steeds een verschil in prestatie merkbaar tussen mijn benen. Mooi te meten met spinscan van Computrainer.
Groet,
Frank
Ik doe het zoals Frank, gewoon een, in de vorm van de schoen geknipt, stuk rubber, bij mij is het 7 mm. dik. Bij mijn lange been is het dijbeen langer en daarmee is het been sterker, daaraan verandert niets door het zooltje, maar de belangrijkste verandering is de zit op de fiets, ik heb minder rugklachten en, het voornaamste, ik fiets mijn zitvlak niet meer steeds beurs aan de kant van het korte been.
Speedplay levert standaard plaatjes om je schoen hoger op het pedaal te zetten.
http://www.speedplay.com/index.cfm?fuse ... home.xshim
http://www.speedplay.com/index.cfm?fuse ... home.xshim
Harde wind is meestal tegen.
-
- Forum-lid
Ik fiets zelf ook met 6mm ophoging langs één kant, de meeste merken hebben zo'n spacers, ik heb er van Time (gaan per 2mm), op de MTB zou ik eerder voor een zool gaan dan voor externe ophoging vermits je nu uw draagvlak op de pedaal kwijt bent en lopen zal ook wel moeilijker zijn ?
TS-Biker
Bedoel je dat je spacers hebt van Time? Waar kan ik die kopen?
TS-Biker
Bedoel je dat je spacers hebt van Time? Waar kan ik die kopen?
Lees ook maar eens de info op deze site:
http://www.lemondfitness.com/products/l ... index.html
Dit zijn denk ik de plaatjes die pieter1 bedoelt.
Ik krijg binnenkort nog zo'n setje binnen maar weet zo niet of dat op jou schoen/plaatjes zou passen
http://www.lemondfitness.com/products/l ... index.html
Dit zijn denk ik de plaatjes die pieter1 bedoelt.
Ik krijg binnenkort nog zo'n setje binnen maar weet zo niet of dat op jou schoen/plaatjes zou passen
Experiment with your bike to get the best biking experience!
-
- Forum-lid
Dag Rafken,
Ik zit met idem probleem als u. Ik heb met aandacht alle item op dit forum gelezen. Welke is de oplossing die u intussen hebt gevonden? Kan u deze sharen op dit forum of mij mailen? Ik ben namelijk ook wanhopig op zoek naar een manier om mijn schoenplaatje 0,5 cm op te hogen. Alvast bedankt!
Ik zit met idem probleem als u. Ik heb met aandacht alle item op dit forum gelezen. Welke is de oplossing die u intussen hebt gevonden? Kan u deze sharen op dit forum of mij mailen? Ik ben namelijk ook wanhopig op zoek naar een manier om mijn schoenplaatje 0,5 cm op te hogen. Alvast bedankt!
Quote: Origineel geplaatst door Rafke op 26 Maart 2006
Vanwegen een beenlengteverschil van 2,6cm. Is veroorzaakt door een verbrijzeld bovenbeen terwijl ik nog aan het groeien was.De 6mm ophoging is bepaald door een sportarts, maar hoe ik het moet ophogen laat hij aan mij over.
Even heel wat anders. Waarom laat je je lange been niet inkorten? IK had zelf ook een beenlengte verschil van ca 2.5CM door een epifysiolyse (het los raken van de groeischrijf in de heup) tijdens mn groeifase.
Vanwegen een beenlengteverschil van 2,6cm. Is veroorzaakt door een verbrijzeld bovenbeen terwijl ik nog aan het groeien was.De 6mm ophoging is bepaald door een sportarts, maar hoe ik het moet ophogen laat hij aan mij over.
Even heel wat anders. Waarom laat je je lange been niet inkorten? IK had zelf ook een beenlengte verschil van ca 2.5CM door een epifysiolyse (het los raken van de groeischrijf in de heup) tijdens mn groeifase.
een vraagje.
Waar kan je het beste laten meten/ kijken of er een dergelijk verschil is ?
Ik heb een vermoede dat ik het wel heb, maar hoeveel, geen idee, misschien is het niks. Het veranderen van pedalen en plaatjes heeft niets bijgedragen in een optimaal gevoel.
Ik blijf het gevoel houden dat 1 plaatje net niet 100 zit.. Hoewel ze toch echt goed onder mijn schoen zitten. Dus misschien eens laten meten ofzo. Dan weten we gelijk of ik me aanstel ( doe ik trouwesn toch wel) of dat er toch iets aan ten grondslag ligt..
Waar kan je het beste laten meten/ kijken of er een dergelijk verschil is ?
Ik heb een vermoede dat ik het wel heb, maar hoeveel, geen idee, misschien is het niks. Het veranderen van pedalen en plaatjes heeft niets bijgedragen in een optimaal gevoel.
Ik blijf het gevoel houden dat 1 plaatje net niet 100 zit.. Hoewel ze toch echt goed onder mijn schoen zitten. Dus misschien eens laten meten ofzo. Dan weten we gelijk of ik me aanstel ( doe ik trouwesn toch wel) of dat er toch iets aan ten grondslag ligt..