Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Tune bigfoot

billygoats
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 nov 2004 12:32

billygoats 14 aug 2006 19:51

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 14 Augustus 2006


Tune crankstellen schijnen lastiger te bevestigen te zijn, op ww's heeft wel eens gestaan hoe je het moest doen om zeker te zijn dat hij vast bleef zitten.
Maar de fout ligt toch volgens mij bij jouw FM die de boel niet goed gemonteerd heeft en niet bij Tune. Of heb ik het nu verkeerd begrepen.

Mijn fietsenmaker heeft tijdens het monteren telefonisch contact gehad met Tune ,omdat de voorschriften inderdaad wat anders zijn,hij heeft het op hun aanwijzigingen gemonteerd,dus zijn schuld is het niet,en dan de afwerking door Tune vind ik ronduit zeer matig,als je nagaat wat een setje kost,cranck plus as,mag je toch wel een goede garantie verwachten.

ludo
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 nov 2005 20:20

ludo 14 aug 2006 21:35

Quoten: Origineel geplaatst door billygoats op 14 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 14 Augustus 2006


Tune crankstellen schijnen lastiger te bevestigen te zijn, op ww's heeft wel eens gestaan hoe je het moest doen om zeker te zijn dat hij vast bleef zitten.
Maar de fout ligt toch volgens mij bij jouw FM die de boel niet goed gemonteerd heeft en niet bij Tune. Of heb ik het nu verkeerd begrepen.

Mijn fietsenmaker heeft tijdens het monteren telefonisch contact gehad met Tune ,omdat de voorschriften inderdaad wat anders zijn,hij heeft het op hun aanwijzigingen gemonteerd,dus zijn schuld is het niet,en dan de afwerking door Tune vind ik ronduit zeer matig,als je nagaat wat een setje kost,cranck plus as,mag je toch wel een goede garantie verwachten.


       Daar heb je wel een punt mee,spijtig ben nu toch heel erg aan het twijfelen om me een setje aan te schaffen. jammer vind ze bloedmooi !!!
@ scharkman als je dit leest graag je uitgebreide mening of ecpertise

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 14 aug 2006 22:24

Tja, ik heb altijd veel plezier gehad van de (meerdere) bigfoot crankstellen die ik reed (is een van de mooiste crankstellen op de markt). Helaas ben ik geen fan van de nederlandse importeur die meer verstand van ??? heeft  (in ieder gevan niet van lichtgewicht materiaal). Ik moet wel zeggen dat tune een behoorlijk aantal produkten in zijn pakket heeft waar ik niet echt blij van wordt (Tune fastfoot compact, zadelpen Starckes Stück en bepaalde naven).
Ik denk dat er zoveel nieuw materiaal aankomt dat wachten de moeite waard is. Het nieuwe campa crankstel wordt technisch gezien echt super en misschien dat American Classic nu eindelijk ook eens met haar cranks komt.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 14 aug 2006 23:27

Quoten: Origineel geplaatst door billygoats op 14 Augustus 2006


Na welgeteld 30 minuten liep me Linkercranck er af!!!! Maar me FM had gezegd dat je in het begin goed moet opletten(schijnt een hele vreemde methode van bevestiging te zijn )dus goed aandraaien en gaan ,  maar het bleef,met als gevolg dat het schroefdraad helemaal uitgereten was,en ik ze kon vervangen ,de zaak loopt nu nog,het voorvam was in April!!!!!! Wat er gebeurd  gebeurd er,maar voor mij geen Tune meer,zal wel een Maandagmorgen geval zijn ,maar de afwikkeling vind ik erg slecht,me FM heeft zeker 1 maand niets van Tune gehoord,nu schijnen ze de zaak te willen oplossen,want op mijn vraag zelf aan Tune,werd in eerste instantie gezegd dat ze NIET 1 Tune cranckstel in reperatie hadden!!!!!Maar tegen mijn FM werd wel gezegd dat ie ontvangen was,afgelopen Vrijdag!!!!!!!!!Zolang speelt het dus al,Ik zet er dus een Campa setje op,jammer hoor want hij was wel erg mooi!!
Billygoats


Hij is prachtig, althans dat vind ik. Soort van strak en toch klassiek, geweldig.

ludo
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 nov 2005 20:20

ludo 15 aug 2006 00:58

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 14 Augustus 2006


Tja, ik heb altijd veel plezier gehad van de (meerdere) bigfoot crankstellen die ik reed (is een van de mooiste crankstellen op de markt). Helaas ben ik geen fan van de nederlandse importeur die meer verstand van ??? heeft  (in ieder gevan niet van lichtgewicht materiaal). Ik moet wel zeggen dat tune een behoorlijk aantal produkten in zijn pakket heeft waar ik niet echt blij van wordt (Tune fastfoot compact, zadelpen Starckes Stück en bepaalde naven).
Ik denk dat er zoveel nieuw materiaal aankomt dat wachten de moeite waard is. Het nieuwe campa crankstel wordt technisch gezien echt super en misschien dat American Classic nu eindelijk ook eens met haar cranks komt.


        OK dit lijkt me duidelijk, we zullen nog even geduld moeten oefenen.
        Ze zijn mooi maar broos.   

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 15 aug 2006 22:38

Tune Bigfoot is door het duitse blad Tour weleens getest en was zeer slap. Veel slapper dan het gemiddelde crankstel. Alleen voor de echte lichtgewichten werd toen aangeraden.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 15 aug 2006 23:04

Was in combinatie met de titanium trapas die inderdaad zeer slap was. Na de komt van de stalen as was het probleem verholpen... Overigens reed chipo jarenlang met een bigfoot (en als hij hem niet krom kreeg..... wie op dit forum wel?)

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 15 aug 2006 23:16

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 15 Augustus 2006

Overigens reed chipo jarenlang met een bigfoot (en als hij hem niet krom kreeg..... wie op dit forum wel?)

Wanneer was dat dan???
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 15 aug 2006 23:41

1999 tot 2002 toen hij bij Saeco reed (hij heeft er tweemaal de giro mee gereden)

ludo
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 nov 2005 20:20

ludo 16 aug 2006 00:04

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 15 Augustus 2006

1999 tot 2002 toen hij bij Saeco reed (hij heeft er tweemaal de giro mee gereden)

        Nou ja ? WAT HOUDT NS DAN NOG TEGEN VAN BIGFOOT

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 16 aug 2006 02:03

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 15 Augustus 2006

Was in combinatie met de titanium trapas die inderdaad zeer slap was. Na de komt van de stalen as was het probleem verholpen... Overigens reed chipo jarenlang met een bigfoot (en als hij hem niet krom kreeg..... wie op dit forum wel?)


Volgens mij stond er dat het probleem met een stalen as mogelijk minder groot was. Dat het probleem verholpen was stond er volgens mij niet bij. Al zal het heus minder zijn dan geloof ik ook wel. Maar van superslap naar redelijk goed maakt nog geen superstijf crankstel. En reedt chipo op zijn cannondale met een Tune crankstel ?
En voor de liefhebbers volgens mij stond er gisteren een op marktplaats te koop al ligt dat nu plat waardoor ik de link niet kan opzoeken.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 aug 2006 16:31

Quoten: Origineel geplaatst door jsparie op 16 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 15 Augustus 2006

Was in combinatie met de titanium trapas die inderdaad zeer slap was. Na de komt van de stalen as was het probleem verholpen... Overigens reed chipo jarenlang met een bigfoot (en als hij hem niet krom kreeg..... wie op dit forum wel?)


Volgens mij stond er dat het probleem met een stalen as mogelijk minder groot was. Dat het probleem verholpen was stond er volgens mij niet bij. Al zal het heus minder zijn dan geloof ik ook wel. Maar van superslap naar redelijk goed maakt nog geen superstijf crankstel. En reedt chipo op zijn cannondale met een Tune crankstel ?
En voor de liefhebbers volgens mij stond er gisteren een op marktplaats te koop al ligt dat nu plat waardoor ik de link niet kan opzoeken.



nog steeds plat ?
 

Plaats reactie