Hoi
Ik heb jullie vraag gelezen.Ik ben vorig jaar over gegaan van een classic rolss zadel op een fizik Pave. Dit laatste zadel is wat smaller. Ik heb bijna geen zitvlak klachten meer. Enige waar volgens mij ook iets aan te doen valt is het nylon garen wat in fietsbroeken zit. Ik heb een ultima focus broek. Hierbij loopt een naad recht over de achterkant over beide billen en kruist ook de zeem. Deze kruissing zit net buiten het kontaktvlak laat ik daar nu juist mijn huid kapot schuren. Ga nu een Assos broek proberen. Een ding weet ik zeker bij mij moet een zeem volledig uit een stuk zijn. Andere fietsers maakt dit weer niet uit. Ook een zadel is een persoonlijke zaak. Ik vind het moedig dat jullie proberen het perfecte zadel te ontwikkelen.
succes ermee.
Peter
Zadelpijn?
-
- Forum-lid
Met een Ultimabroek had ik precies dezelfde klacht. Vanwege die ondoordachte toepassing van hard (nylon) garen had ik enorm veel last van 2 striemen op mijn achterwerk waar dat stiksel zit. Ultima vertegenwoordiger via FM hiervan op de hoogte gesteld, broek meegegeven maar men kon 'niets' verkeerds vinden. Had misschien een foto moeten maken van mijn achterwerk met die striemen! Bij geen enkele ander broek zoiets gehad. Nadien een Assos gekocht en die zit en rijdt als het bekende zonnetje. Wel korte pijpen! Jammer!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Doen jullie dat onderzoek uit eigen initiatief of in opdracht van een zadelfabrikant?
en kunnen we ook de uitkomst van het onderzoek ergens zien/lezen? Ben benieuwd naar jullie conclusies!
Zoals eerder genoemd, zet eens een rokzadel op je fiets en test gewoon een wat je voelt.. je zult merken dat je minder stabiel zit..
en kunnen we ook de uitkomst van het onderzoek ergens zien/lezen? Ben benieuwd naar jullie conclusies!
Zoals eerder genoemd, zet eens een rokzadel op je fiets en test gewoon een wat je voelt.. je zult merken dat je minder stabiel zit..