cervelo R3
Quote: Origineel geplaatst door martijntijn op 21 Maart 2006
@nano: Jij wilde toch eerst voor een BMC gaan? Een R3 is natuurlijk ook meer dan schitterend, dat dan weer welMaar waarom de switch?
Ja, dat was ook de bedoeling, maar ze konden me niet zegen, waneer het frame zou komen, (bestellt in September 05). Ik hat ook gehoort, dat het zwarte Frame op korte termijn niet meer verkrijgbar was en daarom ben i nu naar het R3 overgestapt. BMC heeft Problemen met uitleveren.
@nano: Jij wilde toch eerst voor een BMC gaan? Een R3 is natuurlijk ook meer dan schitterend, dat dan weer welMaar waarom de switch?
Ja, dat was ook de bedoeling, maar ze konden me niet zegen, waneer het frame zou komen, (bestellt in September 05). Ik hat ook gehoort, dat het zwarte Frame op korte termijn niet meer verkrijgbar was en daarom ben i nu naar het R3 overgestapt. BMC heeft Problemen met uitleveren.
Quote: Origineel geplaatst door Hanz op 21 Maart 2006
Maat 58cm Voor de foto moet ik Kuiper maar even lief aankijken
wanneer worden de foto's geplaatst?
ben namelijk wel benieuwd hoe de fiets er uit komt te zien.
wat voor onderdelen komen er op?
Maat 58cm Voor de foto moet ik Kuiper maar even lief aankijken
wanneer worden de foto's geplaatst?
ben namelijk wel benieuwd hoe de fiets er uit komt te zien.
wat voor onderdelen komen er op?
Quoten: Origineel geplaatst door bravoman op 25 Maart 2006
Quote: Origineel geplaatst door Hanz op 21 Maart 2006
Maat 58cm
Voor de foto moet ik Kuiper maar even lief aankijken
wanneer worden de foto's geplaatst?ben namelijk wel benieuwd hoe de fiets er uit komt te zien.wat voor onderdelen komen er op?
Ik heb nog niks ontvangen, alleen ik begrijp niet echt dat het aan mij gevraagd wordt ivm foto's
Quote: Origineel geplaatst door Hanz op 21 Maart 2006
Maat 58cm
Voor de foto moet ik Kuiper maar even lief aankijken
wanneer worden de foto's geplaatst?ben namelijk wel benieuwd hoe de fiets er uit komt te zien.wat voor onderdelen komen er op?
Ik heb nog niks ontvangen, alleen ik begrijp niet echt dat het aan mij gevraagd wordt ivm foto's
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Dat is idd geen gewicht voor een 58 frame. Ben benieuwd naar de looks en specs.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Nano, ik begrijp dat jij de trotse eigenaar bent van een nieuwe Cervelo R3 in maat 54. Gefeliciteerd! Ik overweeg hetzelfde frame, in dezelfde maat. Ik vind de informatie op de site betreffende de geometrie niet zo duidelijk. Zou jij een paar dingen kunnen nameten?? Hoeveel bedraagt de afstand tussen hart bracket en bovenkant zadelstrop? Hoe lang is de bovenbuis hart op hart langs de bovenbuis gemeten? En tot slot hoe hoog is het balhoofdbuisje?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Beetje zelf zoeken helpt ook (sommige mensen steken meer tijd in de aankoop van een pak suiker als in een frame)
http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=R32006#G
Rijders tot ca. 75 kg die een klimfiets zoeken en niet voor de ultieme stijfheid/duurzaamheid gaan hebben aan een R3 een zeer goed frame. Voor zwaardere rijders en wedstrijd/criteriumgebruik kun je beter elders kijken.
http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=R32006#G
Rijders tot ca. 75 kg die een klimfiets zoeken en niet voor de ultieme stijfheid/duurzaamheid gaan hebben aan een R3 een zeer goed frame. Voor zwaardere rijders en wedstrijd/criteriumgebruik kun je beter elders kijken.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 26 Maart 2006
Beetje zelf zoeken helpt ook (sommige mensen steken meer tijd in de aankoop van een pak suiker als in een frame)
http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=R32006#G
Rijders tot ca. 75 kg die een klimfiets zoeken en niet voor de ultieme stijfheid/duurzaamheid gaan hebben aan een R3 een zeer goed frame. Voor zwaardere rijders en wedstrijd/criteriumgebruik kun je beter elders kijken.
Sharkman waarop baseer jij die 75 kg claim op?Ik zou die namelijk durven oprekken naar de 120 kg
Ook wat prijs betreft zijn er weinig top merken cq pro-tour merken met zoveel bang for the buck geven.
Er zijn weinig merken die onder 1000 echte grammen in elke maat inclusief lak en balhoofd zulke waardes presenteren en zulke wedstrijden rijden. (alle voorjaarsklassiekers)
Eerst even op de fiets rijden voor dat je dingen zegt in het forum. Mensen beschouwen jou als een autoriteit en de dingen die jij zegt zonder werkelijk achtesgrond schaden het merk
Beetje zelf zoeken helpt ook (sommige mensen steken meer tijd in de aankoop van een pak suiker als in een frame)
http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=R32006#G
Rijders tot ca. 75 kg die een klimfiets zoeken en niet voor de ultieme stijfheid/duurzaamheid gaan hebben aan een R3 een zeer goed frame. Voor zwaardere rijders en wedstrijd/criteriumgebruik kun je beter elders kijken.
Sharkman waarop baseer jij die 75 kg claim op?Ik zou die namelijk durven oprekken naar de 120 kg
Ook wat prijs betreft zijn er weinig top merken cq pro-tour merken met zoveel bang for the buck geven.
Er zijn weinig merken die onder 1000 echte grammen in elke maat inclusief lak en balhoofd zulke waardes presenteren en zulke wedstrijden rijden. (alle voorjaarsklassiekers)
Eerst even op de fiets rijden voor dat je dingen zegt in het forum. Mensen beschouwen jou als een autoriteit en de dingen die jij zegt zonder werkelijk achtesgrond schaden het merk
pas op! paaltje!
Quote: Origineel geplaatst door Napoleon op 26 Maart 2006
Nano, ik begrijp dat jij de trotse eigenaar bent van een nieuwe Cervelo R3 in maat 54. Gefeliciteerd! Ik overweeg hetzelfde frame, in dezelfde maat. Ik vind de informatie op de site betreffende de geometrie niet zo duidelijk. Zou jij een paar dingen kunnen nameten?? Hoeveel bedraagt de afstand tussen hart bracket en bovenkant zadelstrop? Hoe lang is de bovenbuis hart op hart langs de bovenbuis gemeten? En tot slot hoe hoog is het balhoofdbuisje?Alvast bedankt!
Sorry Napoleon, ik ben nog niet Eigenaar van het R3, maar ik hoop toch nog in de loop van de folgende Week. Mijn frame moet nog vanuit Duitsland naar Zwitserland gestuurt worden, en darom ben ik nog niet in de bezit van de fiets. De Informatie heb ik van en andere User gekregen, die hem al frijdag afgehaalt heeft.
Nano, ik begrijp dat jij de trotse eigenaar bent van een nieuwe Cervelo R3 in maat 54. Gefeliciteerd! Ik overweeg hetzelfde frame, in dezelfde maat. Ik vind de informatie op de site betreffende de geometrie niet zo duidelijk. Zou jij een paar dingen kunnen nameten?? Hoeveel bedraagt de afstand tussen hart bracket en bovenkant zadelstrop? Hoe lang is de bovenbuis hart op hart langs de bovenbuis gemeten? En tot slot hoe hoog is het balhoofdbuisje?Alvast bedankt!
Sorry Napoleon, ik ben nog niet Eigenaar van het R3, maar ik hoop toch nog in de loop van de folgende Week. Mijn frame moet nog vanuit Duitsland naar Zwitserland gestuurt worden, en darom ben ik nog niet in de bezit van de fiets. De Informatie heb ik van en andere User gekregen, die hem al frijdag afgehaalt heeft.
"Eerst even op de fiets rijden voor dat je dingen zegt in het forum. Mensen beschouwen jou als een autoriteit en de dingen die jij zegt zonder werkelijk achtesgrond schaden het merk"
XL8R, ik heb het frame al uitgebreid kunnen testen (heb je geloof ik al eens verteld dat ik connecties met de mechaniekers en sponsors van CSS heb) en waaruit lijdt jij af dat ik dit een slecht frame vindt? Elk frame wat ik tot op heden heb gereden is een compromis en daar vormt de zeker R3 geen uitzondering op. Heb gelukkig voldoende vergelijkingsmateriaal staan om te mogen concluderen dat dit zeker niet het frame voor zware renners is. Nano zal er zonder meer gelukkig mee worden maar zwaardere renners (zoals ik zelf) helaas niet. Vond het frame te comfortabel en er zat naar mijn smaakt bij snelle afdalingen teveel beweging in het frame (let wel veel renners gaan nooit boven de 80 km/h en zeker niet met carbon remmen).
Dus blijft ik erbij: prima fiets voor lichtere wedstrijdrenners (die eigenlijk zelden boven de 75 kg komen met een lichte uitloop naar boven als ze zeer stuurvaardig zijn. Maar een renner van 120 kg kan beter iets van staal kiezen of desnoods een Canyon o.i.d. (overigens zou ik mijn Scott en een hele reeks andere lichtgewichtframes niet aan 100+ renners aanbevelen, niet dat ze breken maar goed sturen zullen ze ook niet meer...).
P.s. jou eigen soloist carbon zou ik niet snel aan eer lichtere renner adviseren maar vindt ik voor mezelf juist weer zeer geschikt.... (zit simpelweg meer materiaal aan)
XL8R, ik heb het frame al uitgebreid kunnen testen (heb je geloof ik al eens verteld dat ik connecties met de mechaniekers en sponsors van CSS heb) en waaruit lijdt jij af dat ik dit een slecht frame vindt? Elk frame wat ik tot op heden heb gereden is een compromis en daar vormt de zeker R3 geen uitzondering op. Heb gelukkig voldoende vergelijkingsmateriaal staan om te mogen concluderen dat dit zeker niet het frame voor zware renners is. Nano zal er zonder meer gelukkig mee worden maar zwaardere renners (zoals ik zelf) helaas niet. Vond het frame te comfortabel en er zat naar mijn smaakt bij snelle afdalingen teveel beweging in het frame (let wel veel renners gaan nooit boven de 80 km/h en zeker niet met carbon remmen).
Dus blijft ik erbij: prima fiets voor lichtere wedstrijdrenners (die eigenlijk zelden boven de 75 kg komen met een lichte uitloop naar boven als ze zeer stuurvaardig zijn. Maar een renner van 120 kg kan beter iets van staal kiezen of desnoods een Canyon o.i.d. (overigens zou ik mijn Scott en een hele reeks andere lichtgewichtframes niet aan 100+ renners aanbevelen, niet dat ze breken maar goed sturen zullen ze ook niet meer...).
P.s. jou eigen soloist carbon zou ik niet snel aan eer lichtere renner adviseren maar vindt ik voor mezelf juist weer zeer geschikt.... (zit simpelweg meer materiaal aan)