Quoten: Origineel geplaatst door climber op 22 Maart 2006
De ketting kan m.i. niet overslaan als er ook sprake is van een nieuwe cassette. Ik lees in je bericht niets over het dik in de "Lok-Not" zetten van de voor-deraileur klem. Daar bleek het voor wat betreft "licht-aanzet-kraken" bij mijn Principia in te zitten. Ook een berucht fietsmerk als het om kraken gaat.
Ik had het niet kunnen verzinnen en heb ook eerst alles vele malen gesloopt en opnieuw in elkaar gezet voordat ik op deze mogelijkheid werd geattendeerd. En ik ben er nu al ruim een jaar vanaf. Heerlijk die stilte tijdens aanzetten en klimmen. Wel weer opnieuw in de "Lok Not" zetten als je veel in de regen hebt gefietst. Het spoelt op een gegeven moment toch uit.
Bedankt voor de tip! Ik zal het eens proberen. Waar haal je dit produkt overigens en hoe breng je het aan? Moet de klem ervoor losgemaakt worden t.o.v. het frame of smeer je het er gewoon bovenop?
Overslaande ketting?
Het "kraakprobleem" is ondertussen opgelost. Ik heb gewacht met dit te melden tot ik (quasi) voldoende zekerheid hieromtrent had.
Vooreerst heb ik de voorderailleurklem laten losmaken en invetten, maar zonder resultaat.
Vervolgens heb ik mijn fietsenmaker eens naar de achtervorkpat laten kijken. Deze is inderdaad verwisselbaar en met twee boutjes vastgemaakt. Of beter gezegd, "had moeten vastzitten" want bij nazicht bleek deze zo goed als los te zitten. Boutjes ingevet en goed vastgedraaid.
Sindsdien kan ik met nagenoeg zekerheid zeggen dat het probeem is opgelost (reeds ± 700 kms gereden zonder nog iets te horen).
Ik wil in ieder geval iedereen danken voor de opgegeven suggestie's.
Ik heb er in ieder geval veel van bijgeleerd!
Vooreerst heb ik de voorderailleurklem laten losmaken en invetten, maar zonder resultaat.
Vervolgens heb ik mijn fietsenmaker eens naar de achtervorkpat laten kijken. Deze is inderdaad verwisselbaar en met twee boutjes vastgemaakt. Of beter gezegd, "had moeten vastzitten" want bij nazicht bleek deze zo goed als los te zitten. Boutjes ingevet en goed vastgedraaid.
Sindsdien kan ik met nagenoeg zekerheid zeggen dat het probeem is opgelost (reeds ± 700 kms gereden zonder nog iets te horen).
Ik wil in ieder geval iedereen danken voor de opgegeven suggestie's.
Ik heb er in ieder geval veel van bijgeleerd!