mijn Merckx MXM
Quote: Origineel geplaatst door Silvan op 25 Februari 2006
En Wesley vraagt dus of Casran zijn fiets nog 100 gram lichter wil maken. Ik vind 6,9kg licht genoeg, en snap ook niet dat mensen zich blind staren op dat minimale UCI gewicht. Denk je nou echt dat je 100 gram meer of minder op je fiets merk?
Het was wel zijn doel om die 6,8kg te gaan halen. Dus het lijkt mij dat hij het hier niet bij laat zitten .
En Wesley vraagt dus of Casran zijn fiets nog 100 gram lichter wil maken. Ik vind 6,9kg licht genoeg, en snap ook niet dat mensen zich blind staren op dat minimale UCI gewicht. Denk je nou echt dat je 100 gram meer of minder op je fiets merk?
Het was wel zijn doel om die 6,8kg te gaan halen. Dus het lijkt mij dat hij het hier niet bij laat zitten .
ligt stuurtje + stuurpen en je heb het.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 25 Februari 2006
Netjes, Casran zag hem al elder voorbij komen , vormt een mooi geheel
bevallen die conti's? en aan wat voor richtprijs moet ik denken voor die bandjes
Bedankt aan iedereen voor de leuke commentaren.
Ik heb een ruime ervaring met de Continental Competition 22 tubes. Zijn echt heel goed, en enorm lekbestendig. Maken gebruik van een zwarte binnenband. Hebben een hele goede grip, en ik verkies ze zeker in het voorjaar. Nadeel is wel dat je ze helemaal niet gemakkelijk op een velg krijgt (eenmaal erop is er dan weer minder kans dat ze eraf rollen), en al zeker niet op een LW-velg; ik heb ze eerst 2 dagen op een alu velg gelegd met 9 bar druk erin. Neem 40 euro als richtprijs voor deze tubes.Er zijn wel tubes die nét dat ietsje beter bollen: Vittoria EVO CX, Veloflex Carbon, etc... maar die zijn duurder, hebben minder grip (zeker in regen!) en vooral minder lekbestendig.
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 25 Februari 2006
Subtiel detail trouwens, 1 gouden nokon kraaltje per kabel
Lol, cool hé. Een dikke pluim voor TS-Biker trouwens, die deze Nokons heel mooi en als een echte vakman geïnstalleerd heeft. Een werkje dat tijd en vakmanschap vraagt!
Maar Thompson kan je wel vergeten op deze fiets hoor!
Netjes, Casran zag hem al elder voorbij komen , vormt een mooi geheel
bevallen die conti's? en aan wat voor richtprijs moet ik denken voor die bandjes
Bedankt aan iedereen voor de leuke commentaren.
Ik heb een ruime ervaring met de Continental Competition 22 tubes. Zijn echt heel goed, en enorm lekbestendig. Maken gebruik van een zwarte binnenband. Hebben een hele goede grip, en ik verkies ze zeker in het voorjaar. Nadeel is wel dat je ze helemaal niet gemakkelijk op een velg krijgt (eenmaal erop is er dan weer minder kans dat ze eraf rollen), en al zeker niet op een LW-velg; ik heb ze eerst 2 dagen op een alu velg gelegd met 9 bar druk erin. Neem 40 euro als richtprijs voor deze tubes.Er zijn wel tubes die nét dat ietsje beter bollen: Vittoria EVO CX, Veloflex Carbon, etc... maar die zijn duurder, hebben minder grip (zeker in regen!) en vooral minder lekbestendig.
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 25 Februari 2006
Subtiel detail trouwens, 1 gouden nokon kraaltje per kabel
Lol, cool hé. Een dikke pluim voor TS-Biker trouwens, die deze Nokons heel mooi en als een echte vakman geïnstalleerd heeft. Een werkje dat tijd en vakmanschap vraagt!
Maar Thompson kan je wel vergeten op deze fiets hoor!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door T.Trapper op 25 Februari 2006
De Max, joh. Die Tune snelspannertjes doen het goed bij die LW's.
Dacht dat je Clavicula's had, vergissing ?
Nee hoor. Ik heb behoorlijk wat, al zeg ik het zelf, maar dat nu nog net niet. Zou ik er volgende week nog bestellen? Hmmm... waarom niet, want vanaf 1 maart verhoogt THM Carbones zijn prijzen!!
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 25 Februari 2006
@casran, stel nu dat je in een continentale ploeg of profploeg terechtkomt, en je moet met een ridley rijden ofzo, ga je je fietsje dan niet missen?
Tsss... wat een gemene vraag. Laat maar komen, zou ik zeggen, met deze fiets kan ik daarna ook nog rijden.
De Max, joh. Die Tune snelspannertjes doen het goed bij die LW's.
Dacht dat je Clavicula's had, vergissing ?
Nee hoor. Ik heb behoorlijk wat, al zeg ik het zelf, maar dat nu nog net niet. Zou ik er volgende week nog bestellen? Hmmm... waarom niet, want vanaf 1 maart verhoogt THM Carbones zijn prijzen!!
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 25 Februari 2006
@casran, stel nu dat je in een continentale ploeg of profploeg terechtkomt, en je moet met een ridley rijden ofzo, ga je je fietsje dan niet missen?
Tsss... wat een gemene vraag. Laat maar komen, zou ik zeggen, met deze fiets kan ik daarna ook nog rijden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 25 Februari 2006
Ziet er heel goed uit Casran!! Je mag er trots op zijn!Maar je hebt (nog) niet het UCI gewicht gehaald. Ben je dat nog wel van plan?
Ja, ik doe nog wel enkele aanpassingen die het gewicht nog wat meer omlaag moeten brengen. Silvan heeft natuurlijk gelijk dat dit voornamelijk een fixatie is, maar daarom ben ik nu eenmaal materiaalfreak... kan me eigenlijk niet veel schelen dat het eigenlijk knettergek is om hier nog 100gr te willen afhalen.
De kans bestaat dat ik eerst wat afwacht. Er komen sowieso wat wijzigingen:- Ultegra pedaaltjes worden Dura-Ace (vermoedelijk -25 à -30 gram)- nadat ik deze tubes opgereden heb komen er lichtere op, wrslk Veloflex carbon (-100 gr !!)- ik krijg (als alles goedgaat) het Zero Gravity crankstel met bracket binnen, wat me 150 tot 200 gram kan uitsparen---> zo haal ik vanzelf al de UCI-limiet
Verder aanpassingen die ik mogelijks uitvoer:- Campagnolo zadelpenklem vervangen door M2 Racer- Record kopserie vervangen door M2 Racer ?- zadelpen vervangen is wat problematisch. Deze heeft de rampzalige 29.4mm-diameter. Als ik een mooie AX-Lightness zadelpen wil moet ik een shimp gebruiken. Ik weet niet of dat een goed idee is. Iemand een mening daarover?- BTP-tuning van m'n voorderailleur (uitboring) - ben ik niet zo toe geneigd- tuning van m'n achterderailleur (links een carbon plaatje)- ooit wel eens een Lightweight achterderailleur, maar dit op een moment dat ik niet meer met deze fiets koers: een achterderailleur wordt té snel geraakt bij een valpartij
Ik zou heel graag een FSA SRM op deze fiets plaatsen. Probleem stelt zich dan met het bevestigen van de Powercontrol op de Deda Alanera. Ik heb dit stuur gewoon graag, ook al is het absoluut niet licht (bedoeling was deze fiets licht, stevig en race-baar maken, niet extreem, dus ging dat er niet af). Ik vraag me wel af hoe zoiets het gewicht van de fiets zal aantasten...
Ziet er heel goed uit Casran!! Je mag er trots op zijn!Maar je hebt (nog) niet het UCI gewicht gehaald. Ben je dat nog wel van plan?
Ja, ik doe nog wel enkele aanpassingen die het gewicht nog wat meer omlaag moeten brengen. Silvan heeft natuurlijk gelijk dat dit voornamelijk een fixatie is, maar daarom ben ik nu eenmaal materiaalfreak... kan me eigenlijk niet veel schelen dat het eigenlijk knettergek is om hier nog 100gr te willen afhalen.
De kans bestaat dat ik eerst wat afwacht. Er komen sowieso wat wijzigingen:- Ultegra pedaaltjes worden Dura-Ace (vermoedelijk -25 à -30 gram)- nadat ik deze tubes opgereden heb komen er lichtere op, wrslk Veloflex carbon (-100 gr !!)- ik krijg (als alles goedgaat) het Zero Gravity crankstel met bracket binnen, wat me 150 tot 200 gram kan uitsparen---> zo haal ik vanzelf al de UCI-limiet
Verder aanpassingen die ik mogelijks uitvoer:- Campagnolo zadelpenklem vervangen door M2 Racer- Record kopserie vervangen door M2 Racer ?- zadelpen vervangen is wat problematisch. Deze heeft de rampzalige 29.4mm-diameter. Als ik een mooie AX-Lightness zadelpen wil moet ik een shimp gebruiken. Ik weet niet of dat een goed idee is. Iemand een mening daarover?- BTP-tuning van m'n voorderailleur (uitboring) - ben ik niet zo toe geneigd- tuning van m'n achterderailleur (links een carbon plaatje)- ooit wel eens een Lightweight achterderailleur, maar dit op een moment dat ik niet meer met deze fiets koers: een achterderailleur wordt té snel geraakt bij een valpartij
Ik zou heel graag een FSA SRM op deze fiets plaatsen. Probleem stelt zich dan met het bevestigen van de Powercontrol op de Deda Alanera. Ik heb dit stuur gewoon graag, ook al is het absoluut niet licht (bedoeling was deze fiets licht, stevig en race-baar maken, niet extreem, dus ging dat er niet af). Ik vraag me wel af hoe zoiets het gewicht van de fiets zal aantasten...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Net even het aanhechtingsplaatje voor m'n koersnummer geprobeerd. Super dingetje!
Het nummerplaatje "196" hier heeft wel een hele speciale betekenis. Ik kreeg het van Andreï Kivilev (z'n naam is door de mechanieker op de andere zijde geschreven trouwens) na het WK in Zolder, 2002. Later bleek dit het laatste wereldkampioenschap te zijn van deze gevleugelde Kazak. Het hangt als een aandenken in m'n studiekamer.
Het nummerplaatje "196" hier heeft wel een hele speciale betekenis. Ik kreeg het van Andreï Kivilev (z'n naam is door de mechanieker op de andere zijde geschreven trouwens) na het WK in Zolder, 2002. Later bleek dit het laatste wereldkampioenschap te zijn van deze gevleugelde Kazak. Het hangt als een aandenken in m'n studiekamer.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 25 Februari 2006
Als hij maar niet *NOG* meer gaat fietsen!Gr, Diogenes
Ik ben een laagterecord aan het zetten deze week... ik vermoed dat ik amper 50km effectief in koerskledij op de bike gezeten heb. Mijn seizoensstart is voor onbepaalde tijd uitgesteld wegens aanhoudende buikklachten, waarvan men tot nogtoe de oorzaak niet vind (wel gestoorde testen in m'n bloed van verschillende orgaanfuncties); ik heb al meer in het ziekenhuis gezeten deze week (gastroscopie, scanner, echo's...) dan ik een fiets gezien heb. Hopelijk gauw een oplossing, want de weken daarvoor had ik m'n trainingsritme al teruggeschroefd omdat ik iets voelde komen... vandaar een voor mij rustig januarimaand (waar ik normaal 3500km had gehoopt).
Als hij maar niet *NOG* meer gaat fietsen!Gr, Diogenes
Ik ben een laagterecord aan het zetten deze week... ik vermoed dat ik amper 50km effectief in koerskledij op de bike gezeten heb. Mijn seizoensstart is voor onbepaalde tijd uitgesteld wegens aanhoudende buikklachten, waarvan men tot nogtoe de oorzaak niet vind (wel gestoorde testen in m'n bloed van verschillende orgaanfuncties); ik heb al meer in het ziekenhuis gezeten deze week (gastroscopie, scanner, echo's...) dan ik een fiets gezien heb. Hopelijk gauw een oplossing, want de weken daarvoor had ik m'n trainingsritme al teruggeschroefd omdat ik iets voelde komen... vandaar een voor mij rustig januarimaand (waar ik normaal 3500km had gehoopt).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Casran na lezen op WW
zou je het nog een keer willen beschrijven maar dan hier in het nederlands over je nummerplaathouder,
zou je het nog een keer willen beschrijven maar dan hier in het nederlands over je nummerplaathouder,
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)