Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Nieuwe vork voor Trek 5500: Easton EC90?

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2777
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 11 apr 2006 21:01

Het is niet echt een goed systeem een met hun eigen EC90 pennen hebben ze ook de nodige problemen. Overigens zijn hun vorken ook niet echt duur meer, een SLX voor 220 mag als een koopje t.o.v. de concurrentie worden beschouwd.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 11 apr 2006 23:42

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 11 April 2006

Het is niet echt een goed systeem een met hun eigen EC90 pennen hebben ze ook de nodige problemen. Overigens zijn hun vorken ook niet echt duur meer, een SLX voor 220 mag als een koopje t.o.v. de concurrentie worden beschouwd.

Ik wou dan eigenlijk gaan voor een EC90SL. Ben 80 kg schoon aan de haak, dan lijkt mij de SL een betere keus. Via m'n FM heb ik begrepen dat ik ipv die beartrap ook een normale expander kan gebruiken. Uiteraard eentje speciaal voor carbon voorvorken. Enigste nadeel tov de beartrap zou het gewicht zijn, maar met een SL tov een standaard Bontrager voorvork win ik al genoeg (Bontrager is 520 gr!).
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 14 apr 2006 03:55

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 11 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 11 April 2006

Het is niet echt een goed systeem een met hun eigen EC90 pennen hebben ze ook de nodige problemen. Overigens zijn hun vorken ook niet echt duur meer, een SLX voor 220 mag als een koopje t.o.v. de concurrentie worden beschouwd.

Ik wou dan eigenlijk gaan voor een EC90SL. Ben 80 kg schoon aan de haak, dan lijkt mij de SL een betere keus. Via m'n FM heb ik begrepen dat ik ipv die beartrap ook een normale expander kan gebruiken. Uiteraard eentje speciaal voor carbon voorvorken. Enigste nadeel tov de beartrap zou het gewicht zijn, maar met een SL tov een standaard Bontrager voorvork win ik al genoeg (Bontrager is 520 gr!).


Hoi,
Uiteraard kan je ook een normale expander gebruiken voor carbon vorken.
Het gewicht is eigenlijk ook niet zo'n probleem aangezien je meestal die expander er terug uit kan halen eens de headsetlagers onder de geschikte spanning staan en je stuurpen is gemonteerd. Let wel, dit lukt niet altijd en je dient ook best nadien een gesloten kapje te gebruiken a la Schmolke om de zaak dicht te houden.
Eerlijk gezegd wel een raar moment om een vork van een Trek te vervangen gezien de recente gebeurtenissen in Paris-Roubaix............Toeval?
Ciao,
 
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 14 apr 2006 12:04

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 14 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 11 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 11 April 2006

Het is niet echt een goed systeem een met hun eigen EC90 pennen hebben ze ook de nodige problemen. Overigens zijn hun vorken ook niet echt duur meer, een SLX voor 220 mag als een koopje t.o.v. de concurrentie worden beschouwd.

Ik wou dan eigenlijk gaan voor een EC90SL. Ben 80 kg schoon aan de haak, dan lijkt mij de SL een betere keus. Via m'n FM heb ik begrepen dat ik ipv die beartrap ook een normale expander kan gebruiken. Uiteraard eentje speciaal voor carbon voorvorken. Enigste nadeel tov de beartrap zou het gewicht zijn, maar met een SL tov een standaard Bontrager voorvork win ik al genoeg (Bontrager is 520 gr!).


Hoi,
Uiteraard kan je ook een normale expander gebruiken voor carbon vorken.
Het gewicht is eigenlijk ook niet zo'n probleem aangezien je meestal die expander er terug uit kan halen eens de headsetlagers onder de geschikte spanning staan en je stuurpen is gemonteerd. Let wel, dit lukt niet altijd en je dient ook best nadien een gesloten kapje te gebruiken a la Schmolke om de zaak dicht te houden.
Eerlijk gezegd wel een raar moment om een vork van een Trek te vervangen gezien de recente gebeurtenissen in Paris-Roubaix............Toeval?
Ciao,
 

Ik ben dit topic eind Februari al gestart, dus ...Op dit moment ben ik alles wat op m'n fiets zit te bekijken of het vervange waard is. Zowel qua looks als gewicht. Daarbij speelt de prijs die ik voor 'nieuwe' onderdelen moet betalen erg mee. De laatste tijd worden veel Easton vorken aangeboden. Een SL koop je al voor onder de 200 euro. Is weinig geld voor zo'n mooie en lichte vork.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 14 apr 2006 14:34

Waar koop je die voor onder de 200 Euro?

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 14 apr 2006 15:13

Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 14 April 2006

Waar koop je die voor onder de 200 Euro?Gr, Diogenes


Marktplaats, Ebay, fiets.nl/forum etcGewoon regelmatig opletten.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 14 apr 2006 16:42

Hebben wij het dan over nieuwe vorken?

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 14 apr 2006 21:02

Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 14 April 2006

Hebben wij het dan over nieuwe vorken? Gr, Diogenes

Dat hoop ik wel :) In de meeste adv. staat dat wel vermeld.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 apr 2006 21:05

Quoten: Origineel geplaatst door ridley86 op 08 Maart 2006


Quote: Origineel geplaatst door wezep op 24 Februari 2006

Wat is die ring net onder de carbon spacer?

dit is een bear trap.als je de vork monteert steek je dit er tussen en je draait de bouten van de stuurpen al vast met het juiste moment. nu kan je door een inbus in de beartrap deze opendraaien en zal zo de speling weggewerkt worden en de spanning op het balhoofd worden geregeld, op deze manier moet je niet meer dan een carbon of plastic prop bovenaan in de stuurbuis steken en win je weeral aan gewicht. deze beartrap wordt vanaf dit jaar bij de easton vorken bijgeleverd. let wel op, niet elke stuurpen is hier voor gemaakt. het is oorspronkelijk voor de carbon stuurpennen van easton zelf. andere durven wel eens van de stuurbuis afschuiven.een kromme vork vangt de schokken meer op hebben ze mij ooit wijsgemaakt. waar bij een rechte vork de schokken rechtstreeks op het stuur komen.


 
Dat is dat lelijk ding dat AG2R op z'n fietsen heeft zitten:
http://img399.imageshack.us/img399/5097 ... 2r48qr.jpg
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 17 apr 2006 15:20

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 14 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 14 April 2006

Waar koop je die voor onder de 200 Euro?Gr, Diogenes


Marktplaats, Ebay, fiets.nl/forum etcGewoon regelmatig opletten.


Net een nieuwe EC90 SL gekocht voor 189 euro.Lijkt me weinig geld voor een dergelijke vork.En weer 200gram gewonnen :)Het lijkt er steeds meer op dat de uitspraak: 'elke gram kost een euro' aardig klopt.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 apr 2006 18:02

Misschien dat je nog zo een paar aankopen kunt doen, maar daarna wordt het vrij snel 2 euro voor een gram en gaat het steeds sneller oplopen
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 25 apr 2006 16:07

Iemand tips voor een goede/lichte expander voor in deze Easton voorvork?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Plaats reactie