Nieuwe vork voor Trek 5500: Easton EC90?
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 11 April 2006
Het is niet echt een goed systeem een met hun eigen EC90 pennen hebben ze ook de nodige problemen. Overigens zijn hun vorken ook niet echt duur meer, een SLX voor 220 mag als een koopje t.o.v. de concurrentie worden beschouwd.
Ik wou dan eigenlijk gaan voor een EC90SL. Ben 80 kg schoon aan de haak, dan lijkt mij de SL een betere keus. Via m'n FM heb ik begrepen dat ik ipv die beartrap ook een normale expander kan gebruiken. Uiteraard eentje speciaal voor carbon voorvorken. Enigste nadeel tov de beartrap zou het gewicht zijn, maar met een SL tov een standaard Bontrager voorvork win ik al genoeg (Bontrager is 520 gr!).
Het is niet echt een goed systeem een met hun eigen EC90 pennen hebben ze ook de nodige problemen. Overigens zijn hun vorken ook niet echt duur meer, een SLX voor 220 mag als een koopje t.o.v. de concurrentie worden beschouwd.
Ik wou dan eigenlijk gaan voor een EC90SL. Ben 80 kg schoon aan de haak, dan lijkt mij de SL een betere keus. Via m'n FM heb ik begrepen dat ik ipv die beartrap ook een normale expander kan gebruiken. Uiteraard eentje speciaal voor carbon voorvorken. Enigste nadeel tov de beartrap zou het gewicht zijn, maar met een SL tov een standaard Bontrager voorvork win ik al genoeg (Bontrager is 520 gr!).
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 11 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 11 April 2006
Het is niet echt een goed systeem een met hun eigen EC90 pennen hebben ze ook de nodige problemen. Overigens zijn hun vorken ook niet echt duur meer, een SLX voor 220 mag als een koopje t.o.v. de concurrentie worden beschouwd.
Ik wou dan eigenlijk gaan voor een EC90SL. Ben 80 kg schoon aan de haak, dan lijkt mij de SL een betere keus. Via m'n FM heb ik begrepen dat ik ipv die beartrap ook een normale expander kan gebruiken. Uiteraard eentje speciaal voor carbon voorvorken. Enigste nadeel tov de beartrap zou het gewicht zijn, maar met een SL tov een standaard Bontrager voorvork win ik al genoeg (Bontrager is 520 gr!).
Hoi,
Uiteraard kan je ook een normale expander gebruiken voor carbon vorken.
Het gewicht is eigenlijk ook niet zo'n probleem aangezien je meestal die expander er terug uit kan halen eens de headsetlagers onder de geschikte spanning staan en je stuurpen is gemonteerd. Let wel, dit lukt niet altijd en je dient ook best nadien een gesloten kapje te gebruiken a la Schmolke om de zaak dicht te houden.
Eerlijk gezegd wel een raar moment om een vork van een Trek te vervangen gezien de recente gebeurtenissen in Paris-Roubaix............Toeval?
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 11 April 2006
Het is niet echt een goed systeem een met hun eigen EC90 pennen hebben ze ook de nodige problemen. Overigens zijn hun vorken ook niet echt duur meer, een SLX voor 220 mag als een koopje t.o.v. de concurrentie worden beschouwd.
Ik wou dan eigenlijk gaan voor een EC90SL. Ben 80 kg schoon aan de haak, dan lijkt mij de SL een betere keus. Via m'n FM heb ik begrepen dat ik ipv die beartrap ook een normale expander kan gebruiken. Uiteraard eentje speciaal voor carbon voorvorken. Enigste nadeel tov de beartrap zou het gewicht zijn, maar met een SL tov een standaard Bontrager voorvork win ik al genoeg (Bontrager is 520 gr!).
Hoi,
Uiteraard kan je ook een normale expander gebruiken voor carbon vorken.
Het gewicht is eigenlijk ook niet zo'n probleem aangezien je meestal die expander er terug uit kan halen eens de headsetlagers onder de geschikte spanning staan en je stuurpen is gemonteerd. Let wel, dit lukt niet altijd en je dient ook best nadien een gesloten kapje te gebruiken a la Schmolke om de zaak dicht te houden.
Eerlijk gezegd wel een raar moment om een vork van een Trek te vervangen gezien de recente gebeurtenissen in Paris-Roubaix............Toeval?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 14 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 11 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 11 April 2006
Het is niet echt een goed systeem een met hun eigen EC90 pennen hebben ze ook de nodige problemen. Overigens zijn hun vorken ook niet echt duur meer, een SLX voor 220 mag als een koopje t.o.v. de concurrentie worden beschouwd.
Ik wou dan eigenlijk gaan voor een EC90SL. Ben 80 kg schoon aan de haak, dan lijkt mij de SL een betere keus. Via m'n FM heb ik begrepen dat ik ipv die beartrap ook een normale expander kan gebruiken. Uiteraard eentje speciaal voor carbon voorvorken. Enigste nadeel tov de beartrap zou het gewicht zijn, maar met een SL tov een standaard Bontrager voorvork win ik al genoeg (Bontrager is 520 gr!).
Hoi,
Uiteraard kan je ook een normale expander gebruiken voor carbon vorken.
Het gewicht is eigenlijk ook niet zo'n probleem aangezien je meestal die expander er terug uit kan halen eens de headsetlagers onder de geschikte spanning staan en je stuurpen is gemonteerd. Let wel, dit lukt niet altijd en je dient ook best nadien een gesloten kapje te gebruiken a la Schmolke om de zaak dicht te houden.
Eerlijk gezegd wel een raar moment om een vork van een Trek te vervangen gezien de recente gebeurtenissen in Paris-Roubaix............Toeval?
Ciao,
Ik ben dit topic eind Februari al gestart, dus ...Op dit moment ben ik alles wat op m'n fiets zit te bekijken of het vervange waard is. Zowel qua looks als gewicht. Daarbij speelt de prijs die ik voor 'nieuwe' onderdelen moet betalen erg mee. De laatste tijd worden veel Easton vorken aangeboden. Een SL koop je al voor onder de 200 euro. Is weinig geld voor zo'n mooie en lichte vork.
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 11 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 11 April 2006
Het is niet echt een goed systeem een met hun eigen EC90 pennen hebben ze ook de nodige problemen. Overigens zijn hun vorken ook niet echt duur meer, een SLX voor 220 mag als een koopje t.o.v. de concurrentie worden beschouwd.
Ik wou dan eigenlijk gaan voor een EC90SL. Ben 80 kg schoon aan de haak, dan lijkt mij de SL een betere keus. Via m'n FM heb ik begrepen dat ik ipv die beartrap ook een normale expander kan gebruiken. Uiteraard eentje speciaal voor carbon voorvorken. Enigste nadeel tov de beartrap zou het gewicht zijn, maar met een SL tov een standaard Bontrager voorvork win ik al genoeg (Bontrager is 520 gr!).
Hoi,
Uiteraard kan je ook een normale expander gebruiken voor carbon vorken.
Het gewicht is eigenlijk ook niet zo'n probleem aangezien je meestal die expander er terug uit kan halen eens de headsetlagers onder de geschikte spanning staan en je stuurpen is gemonteerd. Let wel, dit lukt niet altijd en je dient ook best nadien een gesloten kapje te gebruiken a la Schmolke om de zaak dicht te houden.
Eerlijk gezegd wel een raar moment om een vork van een Trek te vervangen gezien de recente gebeurtenissen in Paris-Roubaix............Toeval?
Ciao,
Ik ben dit topic eind Februari al gestart, dus ...Op dit moment ben ik alles wat op m'n fiets zit te bekijken of het vervange waard is. Zowel qua looks als gewicht. Daarbij speelt de prijs die ik voor 'nieuwe' onderdelen moet betalen erg mee. De laatste tijd worden veel Easton vorken aangeboden. Een SL koop je al voor onder de 200 euro. Is weinig geld voor zo'n mooie en lichte vork.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 14 April 2006
Waar koop je die voor onder de 200 Euro?Gr, Diogenes
Marktplaats, Ebay, fiets.nl/forum etcGewoon regelmatig opletten.
Waar koop je die voor onder de 200 Euro?Gr, Diogenes
Marktplaats, Ebay, fiets.nl/forum etcGewoon regelmatig opletten.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 14 April 2006
Hebben wij het dan over nieuwe vorken? Gr, Diogenes
Dat hoop ik wel In de meeste adv. staat dat wel vermeld.
Hebben wij het dan over nieuwe vorken? Gr, Diogenes
Dat hoop ik wel In de meeste adv. staat dat wel vermeld.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door ridley86 op 08 Maart 2006
Quote: Origineel geplaatst door wezep op 24 Februari 2006
Wat is die ring net onder de carbon spacer?
dit is een bear trap.als je de vork monteert steek je dit er tussen en je draait de bouten van de stuurpen al vast met het juiste moment. nu kan je door een inbus in de beartrap deze opendraaien en zal zo de speling weggewerkt worden en de spanning op het balhoofd worden geregeld, op deze manier moet je niet meer dan een carbon of plastic prop bovenaan in de stuurbuis steken en win je weeral aan gewicht. deze beartrap wordt vanaf dit jaar bij de easton vorken bijgeleverd. let wel op, niet elke stuurpen is hier voor gemaakt. het is oorspronkelijk voor de carbon stuurpennen van easton zelf. andere durven wel eens van de stuurbuis afschuiven.een kromme vork vangt de schokken meer op hebben ze mij ooit wijsgemaakt. waar bij een rechte vork de schokken rechtstreeks op het stuur komen.
Dat is dat lelijk ding dat AG2R op z'n fietsen heeft zitten:
http://img399.imageshack.us/img399/5097 ... 2r48qr.jpg
Quote: Origineel geplaatst door wezep op 24 Februari 2006
Wat is die ring net onder de carbon spacer?
dit is een bear trap.als je de vork monteert steek je dit er tussen en je draait de bouten van de stuurpen al vast met het juiste moment. nu kan je door een inbus in de beartrap deze opendraaien en zal zo de speling weggewerkt worden en de spanning op het balhoofd worden geregeld, op deze manier moet je niet meer dan een carbon of plastic prop bovenaan in de stuurbuis steken en win je weeral aan gewicht. deze beartrap wordt vanaf dit jaar bij de easton vorken bijgeleverd. let wel op, niet elke stuurpen is hier voor gemaakt. het is oorspronkelijk voor de carbon stuurpennen van easton zelf. andere durven wel eens van de stuurbuis afschuiven.een kromme vork vangt de schokken meer op hebben ze mij ooit wijsgemaakt. waar bij een rechte vork de schokken rechtstreeks op het stuur komen.
Dat is dat lelijk ding dat AG2R op z'n fietsen heeft zitten:
http://img399.imageshack.us/img399/5097 ... 2r48qr.jpg
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 14 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 14 April 2006
Waar koop je die voor onder de 200 Euro?Gr, Diogenes
Marktplaats, Ebay, fiets.nl/forum etcGewoon regelmatig opletten.
Net een nieuwe EC90 SL gekocht voor 189 euro.Lijkt me weinig geld voor een dergelijke vork.En weer 200gram gewonnen Het lijkt er steeds meer op dat de uitspraak: 'elke gram kost een euro' aardig klopt.
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 14 April 2006
Waar koop je die voor onder de 200 Euro?Gr, Diogenes
Marktplaats, Ebay, fiets.nl/forum etcGewoon regelmatig opletten.
Net een nieuwe EC90 SL gekocht voor 189 euro.Lijkt me weinig geld voor een dergelijke vork.En weer 200gram gewonnen Het lijkt er steeds meer op dat de uitspraak: 'elke gram kost een euro' aardig klopt.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende