Hed Jet 50
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Heb zelf de HED ALPS, ben hier zeer tevreden mee! Rij er enkel mee met mooi weer, ik heb de clincher uitvoering. Ze "klapperen" niet op oneffen wegdek, zijn strak, en rijden ook nog comfortabel.
De Jets zijn niet van "structuur" carbon, de Alps zijn dit wel.
Enig nadeel de velgen zijn vrij krap, wisselen van banden gaat hierdoor vrij moeilijk, maar met een dun velglint en een soepele band lukt dit wel.Sprak een Deen tijdens de AGR, die ook met Alps reed en die verklaarde hetzelfde "It's hard to change the tires", maar verder ook tevreden.
Ik heb ze nu ongeveer een jaar, ik heb verder geen vergelijkings materiaal maar ik ben er wel tevreden mee!
Fiets met ALPS :http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=2
De Jets zijn niet van "structuur" carbon, de Alps zijn dit wel.
Enig nadeel de velgen zijn vrij krap, wisselen van banden gaat hierdoor vrij moeilijk, maar met een dun velglint en een soepele band lukt dit wel.Sprak een Deen tijdens de AGR, die ook met Alps reed en die verklaarde hetzelfde "It's hard to change the tires", maar verder ook tevreden.
Ik heb ze nu ongeveer een jaar, ik heb verder geen vergelijkings materiaal maar ik ben er wel tevreden mee!
Fiets met ALPS :http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=2
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 25 April 2006
Heb zelf de HED ALPS, ben hier zeer tevreden mee! Rij er enkel mee met mooi weer, ik heb de clincher uitvoering. Ze "klapperen" niet op oneffen wegdek, zijn strak, en rijden ook nog comfortabel.
De Jets zijn niet van "structuur" carbon, de Alps zijn dit wel.
Enig nadeel de velgen zijn vrij krap, wisselen van banden gaat hierdoor vrij moeilijk, maar met een dun velglint en een soepele band lukt dit wel.Sprak een Deen tijdens de AGR, die ook met Alps reed en die verklaarde hetzelfde "It's hard to change the tires", maar verder ook tevreden.
Ik heb ze nu ongeveer een jaar, ik heb verder geen vergelijkings materiaal maar ik ben er wel tevreden mee!
Fiets met ALPS :http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=2
Paar vraagjes, wat bedoel je precies met structuur carbon?Neem aan dat de Jet te vergelijken is met de Cosmics? Dus carbon dat is in te drukken? De alps hebben dit niet?
Hoe zijn verder de hubs? Lagers goed afgedicht? Mooi geluidje van de body?
Zie dat het uiterlijk (waarschijnlijk allen door stickers) van de Jet's is veranders? Zijn deze stickers makkelijk te verwijderen?
Enig idee wat het gewicht is van een setje Alps?
Heb zelf de HED ALPS, ben hier zeer tevreden mee! Rij er enkel mee met mooi weer, ik heb de clincher uitvoering. Ze "klapperen" niet op oneffen wegdek, zijn strak, en rijden ook nog comfortabel.
De Jets zijn niet van "structuur" carbon, de Alps zijn dit wel.
Enig nadeel de velgen zijn vrij krap, wisselen van banden gaat hierdoor vrij moeilijk, maar met een dun velglint en een soepele band lukt dit wel.Sprak een Deen tijdens de AGR, die ook met Alps reed en die verklaarde hetzelfde "It's hard to change the tires", maar verder ook tevreden.
Ik heb ze nu ongeveer een jaar, ik heb verder geen vergelijkings materiaal maar ik ben er wel tevreden mee!
Fiets met ALPS :http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=2
Paar vraagjes, wat bedoel je precies met structuur carbon?Neem aan dat de Jet te vergelijken is met de Cosmics? Dus carbon dat is in te drukken? De alps hebben dit niet?
Hoe zijn verder de hubs? Lagers goed afgedicht? Mooi geluidje van de body?
Zie dat het uiterlijk (waarschijnlijk allen door stickers) van de Jet's is veranders? Zijn deze stickers makkelijk te verwijderen?
Enig idee wat het gewicht is van een setje Alps?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Voor de gewichten kijk hier maar even.
http://www.hedcycling.com/wheels/alps.php
En voor de naven hier:
http://www.hedcycling.com/wheels/hubsandspokes.php
De afdichting is goed, maar ik rij toch enkel met mooi weer met deze wielen.
En ja, ze maken een mooi geluidje
Ik heb zelf de stickers eraf gehaald, en dit ging zonder enige moeite, alleen de witte letters HED heb ik er nog opzitten
http://www.hedcycling.com/wheels/alps.php
En voor de naven hier:
http://www.hedcycling.com/wheels/hubsandspokes.php
De afdichting is goed, maar ik rij toch enkel met mooi weer met deze wielen.
En ja, ze maken een mooi geluidje
Ik heb zelf de stickers eraf gehaald, en dit ging zonder enige moeite, alleen de witte letters HED heb ik er nog opzitten
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 25 April 2006
Heb zelf de HED ALPS, ben hier zeer tevreden mee! Rij er enkel mee met mooi weer, ik heb de clincher uitvoering. Ze "klapperen" niet op oneffen wegdek, zijn strak, en rijden ook nog comfortabel.
De Jets zijn niet van "structuur" carbon, de Alps zijn dit wel.
Enig nadeel de velgen zijn vrij krap, wisselen van banden gaat hierdoor vrij moeilijk, maar met een dun velglint en een soepele band lukt dit wel.Sprak een Deen tijdens de AGR, die ook met Alps reed en die verklaarde hetzelfde "It's hard to change the tires", maar verder ook tevreden.
Ik heb ze nu ongeveer een jaar, ik heb verder geen vergelijkings materiaal maar ik ben er wel tevreden mee!
Fiets met ALPS :http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=2
Hoe is jouw ervaring met de clinchers / velgrand? Kun je met 8 bar zonder problemen rijden? Hoe zwaar ben je? Ik ben nog altijd aan carbon clinchers aan het denken, maar heb nog wel twijfels...
Heb zelf de HED ALPS, ben hier zeer tevreden mee! Rij er enkel mee met mooi weer, ik heb de clincher uitvoering. Ze "klapperen" niet op oneffen wegdek, zijn strak, en rijden ook nog comfortabel.
De Jets zijn niet van "structuur" carbon, de Alps zijn dit wel.
Enig nadeel de velgen zijn vrij krap, wisselen van banden gaat hierdoor vrij moeilijk, maar met een dun velglint en een soepele band lukt dit wel.Sprak een Deen tijdens de AGR, die ook met Alps reed en die verklaarde hetzelfde "It's hard to change the tires", maar verder ook tevreden.
Ik heb ze nu ongeveer een jaar, ik heb verder geen vergelijkings materiaal maar ik ben er wel tevreden mee!
Fiets met ALPS :http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=2
Hoe is jouw ervaring met de clinchers / velgrand? Kun je met 8 bar zonder problemen rijden? Hoe zwaar ben je? Ik ben nog altijd aan carbon clinchers aan het denken, maar heb nog wel twijfels...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Vind de ALPS wel wat strakker en wat beter afgewerkt, dan de Mavics.Een fietsmaatje van mijn heeft de Mavics, de ALPS zijn ook stiller tijdens het rijden. De carbonrand is wat steviger en voller t.o.v. de Mavics.Heb op andere forums gelezen dat de ALPS ook meer" Bombproof" zijn.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quote1: Origineel geplaatst door Pietalala op 22 Februari 2006
Zelfs armstrong gebruikte of gebruikt HED.
Armstrong gebruikt het 3spoke voorwiel die in een totaal andere fabriek wordt gemaakt dan de overige wielen (zijn in feite een doorontwikkeling van de specialize 3spokes)
Quote2: Origineel geplaatst door sjezer op 27 April 2006
Klopt, ik zag het net op de site. De Hed Alps lijken qua systeem op Comics van Mavic. Zal in het vervolg eerst lezen, dan schrijven...
nog steeds niet correct
ff een copy past van de site van HED
The Alps rims are structural carbon hoops with a lightweight alloy rim cap. An alloy rim section lets you brake confidently in any weather using any brake pad.
Cosmics carbone en de HED jets hebben een non stuctual carbon rim!
Quote3: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 April 2006
Hed alps hebben gewoon een aluminium velgrand. Dus daar heb je weinig aan als vergelijking. Carbon clingers kan je nog gerust een jaar je twijfels over hebben, want blijf gewoon geen goed idee.
Niet geheel mee eens.
Het voordeel dat blijft is de aerodynamica (en de looks) de vraag is alleen of je hier bereid bent zo veel voor uit te geven. Als je carbon wedstrijdwielen wilt zou ik trouwens wel voor tubes kiezen, de eigenschappen van hoge carbon velgen komen dan beter tot hun recht.
Zelfs armstrong gebruikte of gebruikt HED.
Armstrong gebruikt het 3spoke voorwiel die in een totaal andere fabriek wordt gemaakt dan de overige wielen (zijn in feite een doorontwikkeling van de specialize 3spokes)
Quote2: Origineel geplaatst door sjezer op 27 April 2006
Klopt, ik zag het net op de site. De Hed Alps lijken qua systeem op Comics van Mavic. Zal in het vervolg eerst lezen, dan schrijven...
nog steeds niet correct
ff een copy past van de site van HED
The Alps rims are structural carbon hoops with a lightweight alloy rim cap. An alloy rim section lets you brake confidently in any weather using any brake pad.
Cosmics carbone en de HED jets hebben een non stuctual carbon rim!
Quote3: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 April 2006
Hed alps hebben gewoon een aluminium velgrand. Dus daar heb je weinig aan als vergelijking. Carbon clingers kan je nog gerust een jaar je twijfels over hebben, want blijf gewoon geen goed idee.
Niet geheel mee eens.
Het voordeel dat blijft is de aerodynamica (en de looks) de vraag is alleen of je hier bereid bent zo veel voor uit te geven. Als je carbon wedstrijdwielen wilt zou ik trouwens wel voor tubes kiezen, de eigenschappen van hoge carbon velgen komen dan beter tot hun recht.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40604
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zoooo, een kick uit de oude doos (topic is jaar oud).
De HED 50 zou 1620 gr wegen. Klopt dit? Dan zouden ze nl. beduidend lichter zijn dan de Mavic carton wielen.
De HED 50 zou 1620 gr wegen. Klopt dit? Dan zouden ze nl. beduidend lichter zijn dan de Mavic carton wielen.
Less is bore