Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Hed Jet 50

laser
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 mar 2006 18:36

laser 25 apr 2006 16:34

Gewicht voor een triathleet niet echt belangrijk tenzij berg op, maar dat lijkt me sterk voor in NL. De cosmics zijn super aero dus ideaal voor jou en 895 euro bij Hopmans.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5619
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 25 apr 2006 19:02

Heb zelf de HED ALPS, ben hier zeer tevreden mee! Rij er enkel mee met mooi weer, ik heb de clincher uitvoering. Ze "klapperen" niet op oneffen wegdek, zijn strak, en rijden ook nog comfortabel.
De Jets zijn niet van "structuur" carbon, de Alps zijn dit wel.
Enig nadeel de velgen zijn vrij krap, wisselen van banden gaat hierdoor vrij moeilijk, maar met een dun velglint en een soepele band lukt dit wel.Sprak een Deen tijdens de AGR, die ook met Alps reed en die verklaarde hetzelfde "It's hard to change the tires", maar verder ook tevreden.
Ik heb ze nu ongeveer een jaar, ik heb verder geen vergelijkings materiaal maar ik ben er wel tevreden mee!
Fiets met ALPS :http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=2
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 26 apr 2006 00:00

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 25 April 2006


Heb zelf de HED ALPS, ben hier zeer tevreden mee! Rij er enkel mee met mooi weer, ik heb de clincher uitvoering. Ze "klapperen" niet op oneffen wegdek, zijn strak, en rijden ook nog comfortabel.
De Jets zijn niet van "structuur" carbon, de Alps zijn dit wel.
Enig nadeel de velgen zijn vrij krap, wisselen van banden gaat hierdoor vrij moeilijk, maar met een dun velglint en een soepele band lukt dit wel.Sprak een Deen tijdens de AGR, die ook met Alps reed en die verklaarde hetzelfde "It's hard to change the tires", maar verder ook tevreden.
Ik heb ze nu ongeveer een jaar, ik heb verder geen vergelijkings materiaal maar ik ben er wel tevreden mee!
Fiets met ALPS :http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=2


Paar vraagjes, wat bedoel je precies met structuur carbon?Neem aan dat de Jet te vergelijken is met de Cosmics? Dus carbon dat is in te drukken? De alps hebben dit niet?
Hoe zijn verder de hubs? Lagers goed afgedicht? Mooi geluidje van de body?
Zie dat het uiterlijk (waarschijnlijk allen door stickers) van de Jet's is veranders? Zijn deze stickers makkelijk te verwijderen?
Enig idee wat het gewicht is van een setje Alps?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5619
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 27 apr 2006 19:51

Voor de gewichten kijk hier maar even.
http://www.hedcycling.com/wheels/alps.php
En voor de naven hier:
http://www.hedcycling.com/wheels/hubsandspokes.php
De afdichting is goed, maar ik rij toch enkel met mooi weer met deze wielen.
En ja, ze maken een mooi geluidje
Ik heb zelf de stickers eraf gehaald, en dit ging zonder enige moeite, alleen de witte letters HED heb ik er nog opzitten
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 27 apr 2006 20:17

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 25 April 2006


Heb zelf de HED ALPS, ben hier zeer tevreden mee! Rij er enkel mee met mooi weer, ik heb de clincher uitvoering. Ze "klapperen" niet op oneffen wegdek, zijn strak, en rijden ook nog comfortabel.
De Jets zijn niet van "structuur" carbon, de Alps zijn dit wel.
Enig nadeel de velgen zijn vrij krap, wisselen van banden gaat hierdoor vrij moeilijk, maar met een dun velglint en een soepele band lukt dit wel.Sprak een Deen tijdens de AGR, die ook met Alps reed en die verklaarde hetzelfde "It's hard to change the tires", maar verder ook tevreden.
Ik heb ze nu ongeveer een jaar, ik heb verder geen vergelijkings materiaal maar ik ben er wel tevreden mee!
Fiets met ALPS :http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=2

Hoe is jouw ervaring met de clinchers / velgrand? Kun je met 8 bar zonder problemen rijden? Hoe zwaar ben je? Ik ben nog altijd aan carbon clinchers aan het denken, maar heb nog wel twijfels...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 apr 2006 20:20

Hed alps hebben gewoon een aluminium velgrand. Dus daar heb je weinig aan als vergelijking. Carbon clingers kan je nog gerust een jaar je twijfels over hebben, want blijf gewoon geen goed idee.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 27 apr 2006 20:25

Klopt, ik zag het net op de site. De Hed Alps lijken qua systeem op Comics van Mavic. Zal in het vervolg eerst lezen, dan schrijven...   

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5619
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 27 apr 2006 21:36

Vind de ALPS wel wat strakker en wat beter afgewerkt, dan de Mavics.Een fietsmaatje van mijn heeft de Mavics, de ALPS zijn ook stiller tijdens het rijden. De carbonrand is wat steviger en voller t.o.v. de Mavics.Heb op andere forums gelezen dat de ALPS ook meer" Bombproof" zijn.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 28 apr 2006 01:22

Quote1: Origineel geplaatst door Pietalala op 22 Februari 2006


Zelfs armstrong gebruikte of gebruikt HED.



Armstrong gebruikt het 3spoke voorwiel die in een totaal andere fabriek wordt gemaakt dan de overige wielen (zijn in feite een doorontwikkeling van de specialize 3spokes)
 
Quote2: Origineel geplaatst door sjezer op 27 April 2006



Klopt, ik zag het net op de site. De Hed Alps lijken qua systeem op Comics van Mavic. Zal in het vervolg eerst lezen, dan schrijven...   



nog steeds niet correct
ff een copy past van de site van HED
The Alps rims are structural carbon hoops with a lightweight alloy rim cap. An alloy rim section lets you brake confidently in any weather using any brake pad.
Cosmics carbone en de HED jets hebben een non stuctual carbon rim!

 
Quote3: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 April 2006



Hed alps hebben gewoon een aluminium velgrand. Dus daar heb je weinig aan als vergelijking. Carbon clingers kan je nog gerust een jaar je twijfels over hebben, want blijf gewoon geen goed idee.



Niet geheel mee eens.
Het voordeel dat blijft is de aerodynamica (en de looks) de vraag is alleen of je hier bereid bent zo veel voor uit te geven. Als je carbon wedstrijdwielen wilt zou ik trouwens wel voor tubes kiezen, de eigenschappen van hoge carbon velgen komen dan beter tot hun recht.

 
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 apr 2006 01:43

Hans ik bedoel dat als je hoge velgen wilt en met bandjes wilt blijven rijden aan of hoge alu velgen moet zoals de amc 420's of carbon met een alu remrand. Enkel volledig carbon is niet erg geschikt voor bandjes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 28 apr 2006 12:04

ok akkoord...
Het is idd nog maar de vraag hoe duurzaam full carbon clinchers ala campa hyperon zijn over langere tijd.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40604
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 mei 2007 12:23

Zoooo, een kick uit de oude doos (topic is jaar oud).
De HED 50 zou 1620 gr wegen. Klopt dit? Dan zouden ze nl. beduidend lichter zijn dan de Mavic carton wielen.
Less is bore

Plaats reactie