Pagina 2 van 3

Hed Jet 50

Geplaatst: 25 apr 2006 16:34
door laser
Gewicht voor een triathleet niet echt belangrijk tenzij berg op, maar dat lijkt me sterk voor in NL. De cosmics zijn super aero dus ideaal voor jou en 895 euro bij Hopmans.

Hed Jet 50

Geplaatst: 25 apr 2006 19:02
door colnagofreak
Heb zelf de HED ALPS, ben hier zeer tevreden mee! Rij er enkel mee met mooi weer, ik heb de clincher uitvoering. Ze "klapperen" niet op oneffen wegdek, zijn strak, en rijden ook nog comfortabel.
De Jets zijn niet van "structuur" carbon, de Alps zijn dit wel.
Enig nadeel de velgen zijn vrij krap, wisselen van banden gaat hierdoor vrij moeilijk, maar met een dun velglint en een soepele band lukt dit wel.Sprak een Deen tijdens de AGR, die ook met Alps reed en die verklaarde hetzelfde "It's hard to change the tires", maar verder ook tevreden.
Ik heb ze nu ongeveer een jaar, ik heb verder geen vergelijkings materiaal maar ik ben er wel tevreden mee!
Fiets met ALPS :http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=2

Hed Jet 50

Geplaatst: 26 apr 2006 00:00
door wezep
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 25 April 2006


Heb zelf de HED ALPS, ben hier zeer tevreden mee! Rij er enkel mee met mooi weer, ik heb de clincher uitvoering. Ze "klapperen" niet op oneffen wegdek, zijn strak, en rijden ook nog comfortabel.
De Jets zijn niet van "structuur" carbon, de Alps zijn dit wel.
Enig nadeel de velgen zijn vrij krap, wisselen van banden gaat hierdoor vrij moeilijk, maar met een dun velglint en een soepele band lukt dit wel.Sprak een Deen tijdens de AGR, die ook met Alps reed en die verklaarde hetzelfde "It's hard to change the tires", maar verder ook tevreden.
Ik heb ze nu ongeveer een jaar, ik heb verder geen vergelijkings materiaal maar ik ben er wel tevreden mee!
Fiets met ALPS :http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=2


Paar vraagjes, wat bedoel je precies met structuur carbon?Neem aan dat de Jet te vergelijken is met de Cosmics? Dus carbon dat is in te drukken? De alps hebben dit niet?
Hoe zijn verder de hubs? Lagers goed afgedicht? Mooi geluidje van de body?
Zie dat het uiterlijk (waarschijnlijk allen door stickers) van de Jet's is veranders? Zijn deze stickers makkelijk te verwijderen?
Enig idee wat het gewicht is van een setje Alps?

Hed Jet 50

Geplaatst: 27 apr 2006 19:51
door colnagofreak
Voor de gewichten kijk hier maar even.
http://www.hedcycling.com/wheels/alps.php
En voor de naven hier:
http://www.hedcycling.com/wheels/hubsandspokes.php
De afdichting is goed, maar ik rij toch enkel met mooi weer met deze wielen.
En ja, ze maken een mooi geluidje
Ik heb zelf de stickers eraf gehaald, en dit ging zonder enige moeite, alleen de witte letters HED heb ik er nog opzitten

Hed Jet 50

Geplaatst: 27 apr 2006 20:17
door sjezer
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 25 April 2006


Heb zelf de HED ALPS, ben hier zeer tevreden mee! Rij er enkel mee met mooi weer, ik heb de clincher uitvoering. Ze "klapperen" niet op oneffen wegdek, zijn strak, en rijden ook nog comfortabel.
De Jets zijn niet van "structuur" carbon, de Alps zijn dit wel.
Enig nadeel de velgen zijn vrij krap, wisselen van banden gaat hierdoor vrij moeilijk, maar met een dun velglint en een soepele band lukt dit wel.Sprak een Deen tijdens de AGR, die ook met Alps reed en die verklaarde hetzelfde "It's hard to change the tires", maar verder ook tevreden.
Ik heb ze nu ongeveer een jaar, ik heb verder geen vergelijkings materiaal maar ik ben er wel tevreden mee!
Fiets met ALPS :http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=2

Hoe is jouw ervaring met de clinchers / velgrand? Kun je met 8 bar zonder problemen rijden? Hoe zwaar ben je? Ik ben nog altijd aan carbon clinchers aan het denken, maar heb nog wel twijfels...

Hed Jet 50

Geplaatst: 27 apr 2006 20:20
door amclassic-fan
Hed alps hebben gewoon een aluminium velgrand. Dus daar heb je weinig aan als vergelijking. Carbon clingers kan je nog gerust een jaar je twijfels over hebben, want blijf gewoon geen goed idee.

Hed Jet 50

Geplaatst: 27 apr 2006 20:25
door sjezer
Klopt, ik zag het net op de site. De Hed Alps lijken qua systeem op Comics van Mavic. Zal in het vervolg eerst lezen, dan schrijven...   

Hed Jet 50

Geplaatst: 27 apr 2006 21:36
door colnagofreak
Vind de ALPS wel wat strakker en wat beter afgewerkt, dan de Mavics.Een fietsmaatje van mijn heeft de Mavics, de ALPS zijn ook stiller tijdens het rijden. De carbonrand is wat steviger en voller t.o.v. de Mavics.Heb op andere forums gelezen dat de ALPS ook meer" Bombproof" zijn.

Hed Jet 50

Geplaatst: 28 apr 2006 01:22
door hans
Quote1: Origineel geplaatst door Pietalala op 22 Februari 2006


Zelfs armstrong gebruikte of gebruikt HED.



Armstrong gebruikt het 3spoke voorwiel die in een totaal andere fabriek wordt gemaakt dan de overige wielen (zijn in feite een doorontwikkeling van de specialize 3spokes)
 
Quote2: Origineel geplaatst door sjezer op 27 April 2006



Klopt, ik zag het net op de site. De Hed Alps lijken qua systeem op Comics van Mavic. Zal in het vervolg eerst lezen, dan schrijven...   



nog steeds niet correct
ff een copy past van de site van HED
The Alps rims are structural carbon hoops with a lightweight alloy rim cap. An alloy rim section lets you brake confidently in any weather using any brake pad.
Cosmics carbone en de HED jets hebben een non stuctual carbon rim!

 
Quote3: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 April 2006



Hed alps hebben gewoon een aluminium velgrand. Dus daar heb je weinig aan als vergelijking. Carbon clingers kan je nog gerust een jaar je twijfels over hebben, want blijf gewoon geen goed idee.



Niet geheel mee eens.
Het voordeel dat blijft is de aerodynamica (en de looks) de vraag is alleen of je hier bereid bent zo veel voor uit te geven. Als je carbon wedstrijdwielen wilt zou ik trouwens wel voor tubes kiezen, de eigenschappen van hoge carbon velgen komen dan beter tot hun recht.

 

Hed Jet 50

Geplaatst: 28 apr 2006 01:43
door amclassic-fan
Hans ik bedoel dat als je hoge velgen wilt en met bandjes wilt blijven rijden aan of hoge alu velgen moet zoals de amc 420's of carbon met een alu remrand. Enkel volledig carbon is niet erg geschikt voor bandjes.

Hed Jet 50

Geplaatst: 28 apr 2006 12:04
door hans
ok akkoord...
Het is idd nog maar de vraag hoe duurzaam full carbon clinchers ala campa hyperon zijn over langere tijd.

Hed Jet 50

Geplaatst: 13 mei 2007 12:23
door daniel1975
Zoooo, een kick uit de oude doos (topic is jaar oud).
De HED 50 zou 1620 gr wegen. Klopt dit? Dan zouden ze nl. beduidend lichter zijn dan de Mavic carton wielen.