Ervaringen Shimano Flightdeck
heb de flight deck (draadloos) nu 3 jaar, en werkt altijd. heel handig die bediening op de STI's. en de (virtuele) cadans vind ik ook heel prettig. dat die berg af wel erg oploopt tja...
ook heel handig: je kan er 4 fietsen mee instellen. heel handig met 2 wielsets (training / toertochtes) en gewone/bergcassette.
als shimano er nog een (uitgebreide) hartslagmeter in zou bouwen zou ie perfect zijn.
Raphaël
ook heel handig: je kan er 4 fietsen mee instellen. heel handig met 2 wielsets (training / toertochtes) en gewone/bergcassette.
als shimano er nog een (uitgebreide) hartslagmeter in zou bouwen zou ie perfect zijn.
Raphaël
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 mar 2006 10:14
Persoonlijk zou ik voor de Polar 200 CAD gaan.
Ik vind dat bij de Flightdeck teveel van het display in beslag wordt genomen door de 'tandwieltjes'. Het kunnen waarnemen in welke versnelling je rijdt vind ik ook overbodig, ik heb dat tijdens het fietsen vanzelf in de gaten. De Polar heeft een evengroot display, maar geeft meer weer zonder dat het onoverzichtelijk wordt. En het is de beste hartslagmeter die er is!
Ik vind dat bij de Flightdeck teveel van het display in beslag wordt genomen door de 'tandwieltjes'. Het kunnen waarnemen in welke versnelling je rijdt vind ik ook overbodig, ik heb dat tijdens het fietsen vanzelf in de gaten. De Polar heeft een evengroot display, maar geeft meer weer zonder dat het onoverzichtelijk wordt. En het is de beste hartslagmeter die er is!
Never drive faster than your guardian angel can fly.
-
- Forum-lid
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03
Quote: Origineel geplaatst door Buzz op 23 Februari 2006
Kan je ook meteen zien of het zin heeft om bij te gaan trappen, lijkt me. Als er 200rpm op de teller staat, is het handiger om stil te genieten van de afdaling.
hahahaha dit is wel héél erg professioneel man:)
Zou ook wel handig zijn als we overal een computertje voor hadden natuurlijk, die zegt of je nog iets harder kan of niet etc.
hee, ik zie dat ik 130 tpm trap, ik kan dús niet harder
(in mijn benen zitten motorische zenuwen )
Kan je ook meteen zien of het zin heeft om bij te gaan trappen, lijkt me. Als er 200rpm op de teller staat, is het handiger om stil te genieten van de afdaling.
hahahaha dit is wel héél erg professioneel man:)
Zou ook wel handig zijn als we overal een computertje voor hadden natuurlijk, die zegt of je nog iets harder kan of niet etc.
hee, ik zie dat ik 130 tpm trap, ik kan dús niet harder
(in mijn benen zitten motorische zenuwen )
be Special, ride a Special
Quoten: Origineel geplaatst door Aart op 21 Februari 2006
Hallo,Ik overweeg een Shimano Flightdeck aan te schaffen, het valt me op dat op het forum weinig over gesproken wordt. Hebben jullie ervaring met deze fietscomputer?Aart
Ik heb 5 jaar lang met volle tevredenheid met de Flightdeck gefietst. Heb nu de Polar 200. Het voordeel hiervan is inderdaad de hartslagmeting. Het nadeel vind ik dat de cadans met een aparte sensor moet worden gemeten. Verder vind ik het ook een prima metertje. Dus als je nog geen hartslagmeter hebt zou ik kiezen voor de Polar.
Hallo,Ik overweeg een Shimano Flightdeck aan te schaffen, het valt me op dat op het forum weinig over gesproken wordt. Hebben jullie ervaring met deze fietscomputer?Aart
Ik heb 5 jaar lang met volle tevredenheid met de Flightdeck gefietst. Heb nu de Polar 200. Het voordeel hiervan is inderdaad de hartslagmeting. Het nadeel vind ik dat de cadans met een aparte sensor moet worden gemeten. Verder vind ik het ook een prima metertje. Dus als je nog geen hartslagmeter hebt zou ik kiezen voor de Polar.
<a target="_blank" href= "http://img55.imageshack.us/my.php?image ... on</a>
Hmm, mijn ervaring op dit moment is niet meer zo super. Dat ?><:#@$! ding doet het niet... Op geen enkele manier krijg ik er meer iets op te zien (het tellertje doet het wel, alleen blijft ie op nul staan). Hoe zou dit kunnen???(afstand en plaats van de magneet > sensor klopt)
Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 12 Maart 2006
Hmm, mijn ervaring op dit moment is niet meer zo super. Dat ?><:#@$! ding doet het niet... Op geen enkele manier krijg ik er meer iets op te zien (het tellertje doet het wel, alleen blijft ie op nul staan). Hoe zou dit kunnen???(afstand en plaats van de magneet > sensor klopt)
ook als je de magneet even loshaalt en langs de sensor haalt ?Ik ook iets dergelijks meegemaakt, het hing toen meer van de hoek af waaronder ie ( magneet) voorbij kwam... iets gedraaid en voila..
Hmm, mijn ervaring op dit moment is niet meer zo super. Dat ?><:#@$! ding doet het niet... Op geen enkele manier krijg ik er meer iets op te zien (het tellertje doet het wel, alleen blijft ie op nul staan). Hoe zou dit kunnen???(afstand en plaats van de magneet > sensor klopt)
ook als je de magneet even loshaalt en langs de sensor haalt ?Ik ook iets dergelijks meegemaakt, het hing toen meer van de hoek af waaronder ie ( magneet) voorbij kwam... iets gedraaid en voila..
Ik vind de Flightdeck een waardeloze uitvinding. Fietsen op de racefiets moet je op gevoel doen, schakelen naar weerstand en kracht. Al die onzinnig informatie maakt alles erg onoverzichtelijk.
Ik weet waar ik over praat want heb hem zelf gehad en uitgetest en vind het een onding. Heb nu een draadloze Sigma fietscomputer die alleen de nodige info geeft. Meer dan dat heb ik niet nodig. Ik raad je het dus zeer af om een Flightdeck aan te schaffen. Je kunt dan dus beter een draadloze Sigma fietscomputer aanschaffen.
Ik weet waar ik over praat want heb hem zelf gehad en uitgetest en vind het een onding. Heb nu een draadloze Sigma fietscomputer die alleen de nodige info geeft. Meer dan dat heb ik niet nodig. Ik raad je het dus zeer af om een Flightdeck aan te schaffen. Je kunt dan dus beter een draadloze Sigma fietscomputer aanschaffen.
2 vraagjes over mijn flightdeck 6500.
Hoe berekend hij die rpm? Aangezien ik nergens mijn cassette heb ingesteld?!
En vraag 2, die er misschien mee te maken heeft, gaat over de installatie.
Als je hem reset moet je instellen hoeveel cm's hij aflegt per omwenteling, de tijd, de grootte van het buitenblad. Maar ook iets, waarbij je kunt kiezen tussen 1111 en 2222. Wat is dat voor instelling?
Hoe berekend hij die rpm? Aangezien ik nergens mijn cassette heb ingesteld?!
En vraag 2, die er misschien mee te maken heeft, gaat over de installatie.
Als je hem reset moet je instellen hoeveel cm's hij aflegt per omwenteling, de tijd, de grootte van het buitenblad. Maar ook iets, waarbij je kunt kiezen tussen 1111 en 2222. Wat is dat voor instelling?
rpm zal dan toch berekend worden door de standaard invoering van de tandwielen, zal standaard wel 'n bepaalde instelling hebben. wat die 111/222 betreft. kan me herinneren dat het in het boekje staat genoemd, maar ik weet wel dat ik m altijd ingesteld had op 111
heb m nu niet meer omdat 't kabeltje gebroken is en te duur vond om te vervangen, heb nu ff geld neer gelegd voor een polar cs200cad
heb m nu niet meer omdat 't kabeltje gebroken is en te duur vond om te vervangen, heb nu ff geld neer gelegd voor een polar cs200cad
Quote: Origineel geplaatst door JeroenM op 31 Maart 2006
2 vraagjes over mijn flightdeck 6500.
Hoe berekend hij die rpm? Aangezien ik nergens mijn cassette heb ingesteld?!
En vraag 2, die er misschien mee te maken heeft, gaat over de installatie.
Als je hem reset moet je instellen hoeveel cm's hij aflegt per omwenteling, de tijd, de grootte van het buitenblad. Maar ook iets, waarbij je kunt kiezen tussen 1111 en 2222. Wat is dat voor instelling?
Beste Jeroen
vraag 2: het kiezen tussen 111 en 222 heeft te maken met de achterderailleur 111 is voor conventioneel en 222 voor rapid rise. (zie handleiding blz 44)
vraag 1: inderdaad, rpm is 'virtueel' en berekend op basis van snelheid en cassette & voorblad
2 vraagjes over mijn flightdeck 6500.
Hoe berekend hij die rpm? Aangezien ik nergens mijn cassette heb ingesteld?!
En vraag 2, die er misschien mee te maken heeft, gaat over de installatie.
Als je hem reset moet je instellen hoeveel cm's hij aflegt per omwenteling, de tijd, de grootte van het buitenblad. Maar ook iets, waarbij je kunt kiezen tussen 1111 en 2222. Wat is dat voor instelling?
Beste Jeroen
vraag 2: het kiezen tussen 111 en 222 heeft te maken met de achterderailleur 111 is voor conventioneel en 222 voor rapid rise. (zie handleiding blz 44)
vraag 1: inderdaad, rpm is 'virtueel' en berekend op basis van snelheid en cassette & voorblad
Quote: Origineel geplaatst door raphaël op 31 Maart 2006
Quote: Origineel geplaatst door JeroenM op 31 Maart 2006
2 vraagjes over mijn flightdeck 6500.
Hoe berekend hij die rpm? Aangezien ik nergens mijn cassette heb ingesteld?!
En vraag 2, die er misschien mee te maken heeft, gaat over de installatie.
Als je hem reset moet je instellen hoeveel cm's hij aflegt per omwenteling, de tijd, de grootte van het buitenblad. Maar ook iets, waarbij je kunt kiezen tussen 1111 en 2222. Wat is dat voor instelling?
Beste Jeroen
vraag 2: het kiezen tussen 111 en 222 heeft te maken met de achterderailleur 111 is voor conventioneel en 222 voor rapid rise. (zie handleiding blz 44)
vraag 1: inderdaad, rpm is 'virtueel' en berekend op basis van snelheid en cassette & voorblad
Bedankt voor je antwoord. Ik kan het helaas niet vinden. Blz 44 is in mijn boekje het begin van de duitse vertaling. Maar nog steeeds staat mijn eerste vraag. Hoe berekend hij die rpm als ik geen cassette heb ingesteld.
Of, hoe kan ik een cassette instellen?
Quote: Origineel geplaatst door JeroenM op 31 Maart 2006
2 vraagjes over mijn flightdeck 6500.
Hoe berekend hij die rpm? Aangezien ik nergens mijn cassette heb ingesteld?!
En vraag 2, die er misschien mee te maken heeft, gaat over de installatie.
Als je hem reset moet je instellen hoeveel cm's hij aflegt per omwenteling, de tijd, de grootte van het buitenblad. Maar ook iets, waarbij je kunt kiezen tussen 1111 en 2222. Wat is dat voor instelling?
Beste Jeroen
vraag 2: het kiezen tussen 111 en 222 heeft te maken met de achterderailleur 111 is voor conventioneel en 222 voor rapid rise. (zie handleiding blz 44)
vraag 1: inderdaad, rpm is 'virtueel' en berekend op basis van snelheid en cassette & voorblad
Bedankt voor je antwoord. Ik kan het helaas niet vinden. Blz 44 is in mijn boekje het begin van de duitse vertaling. Maar nog steeeds staat mijn eerste vraag. Hoe berekend hij die rpm als ik geen cassette heb ingesteld.
Of, hoe kan ik een cassette instellen?