Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lichte wielsets : welke ?

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 23 feb 2006 02:40

Hoi,
 
Zat ook in de richting van Fulcrum en Eurus te denken.
De Eurus 06 hebben heel wat van de ervaring met de Racin ne geerfd. Zoveel zelfs dat het nog moeilijk te verantwoorden is om de extra centen uit geven aan de Fulcrum.
Zelf heb ik de Eurus 05 als winter/trainingset en het moet gezegd het zijn schitterende wielen. Stevig en toch leuk nerveus accelerend. Hoed af voor Campa.
Van andere fora heb ik begrepen dat het opgegeven gewicht voor de Eurus 06 een tikje "optimistisch" is............
Ciao,
 
 
Snobisme is een dure hobby...

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 24 feb 2006 23:05

Fulcrum's 1 zijn helaas zwaar heb er zelf vanaf gezien nadat Stoeperd (forumlid fiets af en toe actief) ze gewogen had bij de fietsenmaker > zonder casette, quickreleases 945gram voorwiel was 900 zoveel

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 feb 2006 00:47

Stop gewoon met het posten van die onzin gewichten of kom met foto's. Een voorwiel kan NIET 200 zoveel gram te zwaar zijn. Dan is de fabrikant namelijk gewoon strafbaar en ze zorgen echt wel dat ze dat nie zijn bij Campa
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 25 feb 2006 03:37

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Februari 2006

Stop gewoon met het posten van die onzin gewichten of kom met foto's. Een voorwiel kan NIET 200 zoveel gram te zwaar zijn. Dan is de fabrikant namelijk gewoon strafbaar en ze zorgen echt wel dat ze dat nie zijn bij Campa


Hoi,
Zullen wel twee achterwielen geweest zijn.........
Wat is eigenlijk de juridische marge voor het zogenaamde "nominale" opgegeven gewicht waarvan een constructeur mag afwijken?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 25 feb 2006 13:53

"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 25 feb 2006 20:47

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Februari 2006

Stop gewoon met het posten van die onzin gewichten of kom met foto's. Een voorwiel kan NIET 200 zoveel gram te zwaar zijn. Dan is de fabrikant namelijk gewoon strafbaar en ze zorgen echt wel dat ze dat nie zijn bij Campa

Dat is gewoon de waarheid, als ik een digi had had ik wel een leuk foto'tje voor je laten plaatsen  ga ff langs je dealer als op voorraad is hebbie mazzol kan je mooi ff wegen en je zult het zien

dominic
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:13

dominic 25 feb 2006 21:52

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 25 Februari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Februari 2006

Stop gewoon met het posten van die onzin gewichten of kom met foto's. Een voorwiel kan NIET 200 zoveel gram te zwaar zijn. Dan is de fabrikant namelijk gewoon strafbaar en ze zorgen echt wel dat ze dat nie zijn bij Campa

Dat is gewoon de waarheid, als ik een digi had had ik wel een leuk foto'tje voor je laten plaatsen  ga ff langs je dealer als op voorraad is hebbie mazzol kan je mooi ff wegen en je zult het zien

dat is wel hoogst merkwaardig: dus met dezelfde soort velgen, 5extra spaken, een langere as en een cassettebody weegt een achterwiel maar 40 gram meer dan een voorwiel ????

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 25 feb 2006 22:38

Quoten: Origineel geplaatst door dominic op 25 Februari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 25 Februari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Februari 2006

Stop gewoon met het posten van die onzin gewichten of kom met foto's. Een voorwiel kan NIET 200 zoveel gram te zwaar zijn. Dan is de fabrikant namelijk gewoon strafbaar en ze zorgen echt wel dat ze dat nie zijn bij Campa

Dat is gewoon de waarheid, als ik een digi had had ik wel een leuk foto'tje voor je laten plaatsen  ga ff langs je dealer als op voorraad is hebbie mazzol kan je mooi ff wegen en je zult het zien

dat is wel hoogst merkwaardig: dus met dezelfde soort velgen, 5extra spaken, een langere as en een cassettebody weegt een achterwiel maar 40 gram meer dan een voorwiel ????


Hoi,
Nogmaals het door de constructeur opgegeven gewicht voor de Fulcrum Racing ne:
Voorwiel: 700g Achterwiel: 870g
Verschil: 870-700 = 170g
De realiteit is iets mindr rooskleurig maar een voorwiel dat 200g meer weegt dan door de constructeur is opgegeven heb ik nog nooit gezien.
Ciao,
 
Snobisme is een dure hobby...

denstoeperd
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 15 dec 2005 15:07

denstoeperd 25 feb 2006 23:03

Kuiper had het helaas verkeerd begrepen. Heb  2 wielen gewogen, 2 achterwielen zonder snelspanners. Dus hier voor de duidelijkheid de gewichten. Helaas zonder foto.
Racing 1: 912 gram.Racing 3: 952 gram.

dominic
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:13

dominic 26 feb 2006 00:07

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 25 Februari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door dominic op 25 Februari 2006

dat is wel hoogst merkwaardig: dus met dezelfde soort velgen, 5extra spaken, een langere as en een cassettebody weegt een achterwiel maar 40 gram meer dan een voorwiel ????


 
Verschil: 870-700 = 170g


vandaar ook mijn vraagtekens, ik weet ook wel dat dit niet mogelijk was
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 feb 2006 16:13

Quoten: Origineel geplaatst door Den Stoeperd op 25 Februari 2006


Kuiper had het helaas verkeerd begrepen. Heb  2 wielen gewogen, 2 achterwielen zonder snelspanners. Dus hier voor de duidelijkheid de gewichten. Helaas zonder foto.
Racing 1: 912 gram.Racing 3: 952 gram.


Kuiper had het dus hardstikke verkeerd begrepen:
Fulcrum's 1 zijn helaas zwaar heb er zelf vanaf gezien nadat Stoeperd (forumlid fiets af en toe actief) ze gewogen had bij de fietsenmaker > zonder casette, quickreleases 945gram voorwiel was 900 zoveel
42 gram teveel is fors, maar niet extreem. Mavic krijgt het al jaren voor elkaar.
Een velg in het voorwiel ziet er hetzelfde uit, maar hoeft niet identiek te zijn. Want een voorvelg hoeft veel minder sterk te zijn dan een achtervelg omdat de spaken aan beide kanten van de naaf een gelijke hoek maken. En niet 1 kant een extreme hoek zoals bij het achterwiel aan de drive-side kant.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie