Lichte wielsets : welke ?
Hoi,
Zat ook in de richting van Fulcrum en Eurus te denken.
De Eurus 06 hebben heel wat van de ervaring met de Racin ne geerfd. Zoveel zelfs dat het nog moeilijk te verantwoorden is om de extra centen uit geven aan de Fulcrum.
Zelf heb ik de Eurus 05 als winter/trainingset en het moet gezegd het zijn schitterende wielen. Stevig en toch leuk nerveus accelerend. Hoed af voor Campa.
Van andere fora heb ik begrepen dat het opgegeven gewicht voor de Eurus 06 een tikje "optimistisch" is............
Ciao,
Zat ook in de richting van Fulcrum en Eurus te denken.
De Eurus 06 hebben heel wat van de ervaring met de Racin ne geerfd. Zoveel zelfs dat het nog moeilijk te verantwoorden is om de extra centen uit geven aan de Fulcrum.
Zelf heb ik de Eurus 05 als winter/trainingset en het moet gezegd het zijn schitterende wielen. Stevig en toch leuk nerveus accelerend. Hoed af voor Campa.
Van andere fora heb ik begrepen dat het opgegeven gewicht voor de Eurus 06 een tikje "optimistisch" is............
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Fulcrum's 1 zijn helaas zwaar heb er zelf vanaf gezien nadat Stoeperd (forumlid fiets af en toe actief) ze gewogen had bij de fietsenmaker > zonder casette, quickreleases 945gram voorwiel was 900 zoveel
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Februari 2006
Stop gewoon met het posten van die onzin gewichten of kom met foto's. Een voorwiel kan NIET 200 zoveel gram te zwaar zijn. Dan is de fabrikant namelijk gewoon strafbaar en ze zorgen echt wel dat ze dat nie zijn bij Campa
Hoi,
Zullen wel twee achterwielen geweest zijn.........
Wat is eigenlijk de juridische marge voor het zogenaamde "nominale" opgegeven gewicht waarvan een constructeur mag afwijken?
Ciao,
Stop gewoon met het posten van die onzin gewichten of kom met foto's. Een voorwiel kan NIET 200 zoveel gram te zwaar zijn. Dan is de fabrikant namelijk gewoon strafbaar en ze zorgen echt wel dat ze dat nie zijn bij Campa
Hoi,
Zullen wel twee achterwielen geweest zijn.........
Wat is eigenlijk de juridische marge voor het zogenaamde "nominale" opgegeven gewicht waarvan een constructeur mag afwijken?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Februari 2006
Stop gewoon met het posten van die onzin gewichten of kom met foto's. Een voorwiel kan NIET 200 zoveel gram te zwaar zijn. Dan is de fabrikant namelijk gewoon strafbaar en ze zorgen echt wel dat ze dat nie zijn bij Campa
Dat is gewoon de waarheid, als ik een digi had had ik wel een leuk foto'tje voor je laten plaatsen ga ff langs je dealer als op voorraad is hebbie mazzol kan je mooi ff wegen en je zult het zien
Stop gewoon met het posten van die onzin gewichten of kom met foto's. Een voorwiel kan NIET 200 zoveel gram te zwaar zijn. Dan is de fabrikant namelijk gewoon strafbaar en ze zorgen echt wel dat ze dat nie zijn bij Campa
Dat is gewoon de waarheid, als ik een digi had had ik wel een leuk foto'tje voor je laten plaatsen ga ff langs je dealer als op voorraad is hebbie mazzol kan je mooi ff wegen en je zult het zien
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 25 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Februari 2006
Stop gewoon met het posten van die onzin gewichten of kom met foto's. Een voorwiel kan NIET 200 zoveel gram te zwaar zijn. Dan is de fabrikant namelijk gewoon strafbaar en ze zorgen echt wel dat ze dat nie zijn bij Campa
Dat is gewoon de waarheid, als ik een digi had had ik wel een leuk foto'tje voor je laten plaatsen ga ff langs je dealer als op voorraad is hebbie mazzol kan je mooi ff wegen en je zult het zien
dat is wel hoogst merkwaardig: dus met dezelfde soort velgen, 5extra spaken, een langere as en een cassettebody weegt een achterwiel maar 40 gram meer dan een voorwiel ????
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Februari 2006
Stop gewoon met het posten van die onzin gewichten of kom met foto's. Een voorwiel kan NIET 200 zoveel gram te zwaar zijn. Dan is de fabrikant namelijk gewoon strafbaar en ze zorgen echt wel dat ze dat nie zijn bij Campa
Dat is gewoon de waarheid, als ik een digi had had ik wel een leuk foto'tje voor je laten plaatsen ga ff langs je dealer als op voorraad is hebbie mazzol kan je mooi ff wegen en je zult het zien
dat is wel hoogst merkwaardig: dus met dezelfde soort velgen, 5extra spaken, een langere as en een cassettebody weegt een achterwiel maar 40 gram meer dan een voorwiel ????
Quoten: Origineel geplaatst door dominic op 25 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 25 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Februari 2006
Stop gewoon met het posten van die onzin gewichten of kom met foto's. Een voorwiel kan NIET 200 zoveel gram te zwaar zijn. Dan is de fabrikant namelijk gewoon strafbaar en ze zorgen echt wel dat ze dat nie zijn bij Campa
Dat is gewoon de waarheid, als ik een digi had had ik wel een leuk foto'tje voor je laten plaatsen ga ff langs je dealer als op voorraad is hebbie mazzol kan je mooi ff wegen en je zult het zien
dat is wel hoogst merkwaardig: dus met dezelfde soort velgen, 5extra spaken, een langere as en een cassettebody weegt een achterwiel maar 40 gram meer dan een voorwiel ????
Hoi,
Nogmaals het door de constructeur opgegeven gewicht voor de Fulcrum Racing ne:
Voorwiel: 700g Achterwiel: 870g
Verschil: 870-700 = 170g
De realiteit is iets mindr rooskleurig maar een voorwiel dat 200g meer weegt dan door de constructeur is opgegeven heb ik nog nooit gezien.
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 25 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Februari 2006
Stop gewoon met het posten van die onzin gewichten of kom met foto's. Een voorwiel kan NIET 200 zoveel gram te zwaar zijn. Dan is de fabrikant namelijk gewoon strafbaar en ze zorgen echt wel dat ze dat nie zijn bij Campa
Dat is gewoon de waarheid, als ik een digi had had ik wel een leuk foto'tje voor je laten plaatsen ga ff langs je dealer als op voorraad is hebbie mazzol kan je mooi ff wegen en je zult het zien
dat is wel hoogst merkwaardig: dus met dezelfde soort velgen, 5extra spaken, een langere as en een cassettebody weegt een achterwiel maar 40 gram meer dan een voorwiel ????
Hoi,
Nogmaals het door de constructeur opgegeven gewicht voor de Fulcrum Racing ne:
Voorwiel: 700g Achterwiel: 870g
Verschil: 870-700 = 170g
De realiteit is iets mindr rooskleurig maar een voorwiel dat 200g meer weegt dan door de constructeur is opgegeven heb ik nog nooit gezien.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 15 dec 2005 15:07
Kuiper had het helaas verkeerd begrepen. Heb 2 wielen gewogen, 2 achterwielen zonder snelspanners. Dus hier voor de duidelijkheid de gewichten. Helaas zonder foto.
Racing 1: 912 gram.Racing 3: 952 gram.
Racing 1: 912 gram.Racing 3: 952 gram.
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 25 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door dominic op 25 Februari 2006
dat is wel hoogst merkwaardig: dus met dezelfde soort velgen, 5extra spaken, een langere as en een cassettebody weegt een achterwiel maar 40 gram meer dan een voorwiel ????
Verschil: 870-700 = 170g
vandaar ook mijn vraagtekens, ik weet ook wel dat dit niet mogelijk was
Quoten: Origineel geplaatst door dominic op 25 Februari 2006
dat is wel hoogst merkwaardig: dus met dezelfde soort velgen, 5extra spaken, een langere as en een cassettebody weegt een achterwiel maar 40 gram meer dan een voorwiel ????
Verschil: 870-700 = 170g
vandaar ook mijn vraagtekens, ik weet ook wel dat dit niet mogelijk was
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Den Stoeperd op 25 Februari 2006
Kuiper had het helaas verkeerd begrepen. Heb 2 wielen gewogen, 2 achterwielen zonder snelspanners. Dus hier voor de duidelijkheid de gewichten. Helaas zonder foto.
Racing 1: 912 gram.Racing 3: 952 gram.
Kuiper had het dus hardstikke verkeerd begrepen:
Fulcrum's 1 zijn helaas zwaar heb er zelf vanaf gezien nadat Stoeperd (forumlid fiets af en toe actief) ze gewogen had bij de fietsenmaker > zonder casette, quickreleases 945gram voorwiel was 900 zoveel
42 gram teveel is fors, maar niet extreem. Mavic krijgt het al jaren voor elkaar.
Een velg in het voorwiel ziet er hetzelfde uit, maar hoeft niet identiek te zijn. Want een voorvelg hoeft veel minder sterk te zijn dan een achtervelg omdat de spaken aan beide kanten van de naaf een gelijke hoek maken. En niet 1 kant een extreme hoek zoals bij het achterwiel aan de drive-side kant.
Kuiper had het helaas verkeerd begrepen. Heb 2 wielen gewogen, 2 achterwielen zonder snelspanners. Dus hier voor de duidelijkheid de gewichten. Helaas zonder foto.
Racing 1: 912 gram.Racing 3: 952 gram.
Kuiper had het dus hardstikke verkeerd begrepen:
Fulcrum's 1 zijn helaas zwaar heb er zelf vanaf gezien nadat Stoeperd (forumlid fiets af en toe actief) ze gewogen had bij de fietsenmaker > zonder casette, quickreleases 945gram voorwiel was 900 zoveel
42 gram teveel is fors, maar niet extreem. Mavic krijgt het al jaren voor elkaar.
Een velg in het voorwiel ziet er hetzelfde uit, maar hoeft niet identiek te zijn. Want een voorvelg hoeft veel minder sterk te zijn dan een achtervelg omdat de spaken aan beide kanten van de naaf een gelijke hoek maken. En niet 1 kant een extreme hoek zoals bij het achterwiel aan de drive-side kant.