Alles over vakanties op én met de fiets

Trois Ballons

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 12 jun 2011 19:49

Ik ben net terug van L3B...Wat een supertocht zeg! Perfect weer, behoudens de natte start..
Het stuk gaan viel me erg mee, had nog genoeg over om de laatste klim te knallen, hartslag bij max. inspanning: 144!
Net geen goud gehaald, kwam een kwartier te kort. Maar goed, mijn doel was om hem uit te rijden, het was tenslotte mijn eerste cyclo...

Terug in Champagney 235 km op de teller en ruim 4600 hm's.....aantal kcal verbrand 8900!

Mijn zwaarste fietstocht ooit, maar wat was het het waard!

@Corniel, super gedaan man! Hulde aan iedereen die hem heeft uitgefietst!
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

prjz
Forum-lid
Berichten: 1537
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 12 jun 2011 21:17

Ook geweest, tijd 9.52 en goud (ben dan ook 63), maar ik word hier nu echt te oud voor. Klimmen wordt minder, gelukkig een 27 achter gemonteerd, waardoor ik met 30 x 27 relatief makkelijk (gewoon verstand op nul) die laatste 5 km kon rijden. Tijd 19 minuten beter dan vorig jaar.
Lekker weer, al dacht ik een half uur voor de start: dit ga ik niet doen: 205 km in de plensregen daar ben ik echt te oud voor. Gelukkig was het bij de start al weer droog. Ik reed lekker vlot naar de eerste klim, maar daar begon mijn leeftijd toch op te spelen. Toch merkte ik dat het relatief goed ging toen we de Bramont op gingen en halverweg op de Grand Ballon had ik nog ruim 6 uur voor goud. Daarna die klote Alsace nog op en toen richting Champagny. Ik vond dat nog best een lastig stuk met al die klimmetjes. Toen ik de laatste klim op ging naar de finish en naar het kleinste blad schakelde liep mijn ketting er af. Deze er weer op gelegd en weer op opgestapt. Het was daar echter zo stijl dat ik omviel en in een greppel terecht kwam. Gelukkig werd ik er direct uitgetrokken door toeschouwers.
Laatst gewijzigd door prjz op 13 jun 2011 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
prj

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 13 jun 2011 07:42

bull schreef:Ik ben net terug van L3B...Wat een supertocht zeg! Perfect weer, behoudens de natte start..
+1!

Erg leuk om te doen. Dat smaakt naar meer. Behoorlijk afgezien, maar dik tevreden met 8u05m. Volgend jaar graag weer terug om onder de 8u te duiken.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 jun 2011 08:57

Voor wie graag cyclos in de Vogezen rijdt, er is er dit jaar nog een:
http://www.vosgienne.org/fr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt veel op de L3B maar dan zonder de Servance en de klim naar les Planches des bel filles. Ik heb nog geen ervaring met deze organisatie maar ik wil nog wel een cyclo rijden dit najaar en deze lijkt me wel wat. Wie van heeft nog meer interesse?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39525
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jun 2011 11:28

Ziet er goed uit. Mooie rit die je ook met iets minder training goed kunt rijden.
Less is bore

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 13 jun 2011 11:48

La Vosgienne wordt om het jaar georganiseerd (2010-2012-2014-etc.).
In de oneven jaren wordt Les Ballons Vosgiens georganiseerd.

kahuna
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 apr 2009 18:43

kahuna 13 jun 2011 13:33

Ik heb hem ook gefietst, samen met 4 vrienden. We waren redelijk laat aan de start en moesten net na de start nog even bij de auto langs waardoor we redelijk in het achterveld zaten. Maar een hele mooie tocht gereden. Met 10:22 geen topprestatie, maar daar ging het ons ook niet om. Ik vond het wel koud, pas op de beklimming van de alsace kreeg ik het een beetje warm. De finish op la planche des belles filles is een mooie climax!!
Het was mijn eerste echte cyclo, smaakt naar meer...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jun 2011 13:49

Leuk verslag Corniel. En prima gepresteerd zeker gezien de voorbereiding.

Lijkt me ook een leuke om eens te rijden al is 200 km voor mij ook te lang (en saai!).

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 13 jun 2011 14:00

havana schreef:Lijkt me ook een leuke om eens te rijden al is 200 km voor mij ook te lang (en saai!).
Is echt niet saai, vind deze eigenlijk leuker dan La Marmotte. En voor de iets minder getalenteerde klimmer beter te doen, ook de omgeving is prachtig echt een aanrader!

Probeer deze volgend jaar weer te rijden.
YFood !!!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 14 jun 2011 10:49

havana schreef:Lijkt me ook een leuke om eens te rijden al is 200 km voor mij ook te lang (en saai!).
Wat csteenbe zegt: verre van saai. Voor je er erg in hebt zit je op de Grand Ballon.

Afbeelding

Ook op het stuk daarna via de Hunsdruck naar d'Alscace zal je je geen moment vervelen. Daarna is het even wat rustiger, maar voel je de 'spanning' voor die pukkel aan het einde.
csteenbe schreef:En voor de iets minder getalenteerde klimmer beter te doen (..)
Probeer deze volgend jaar weer te rijden.
Ik overweeg ook om hem nogmaals te rijden. Ik heb de Marmotte nog nooit gereden dus ik durf ze niet te vergelijken. Vooral de lengte hakt er hier behoorlijk in. Tijdens de laatste klim stonden er enorm veel renners - zeker op de 10-procent-plus stukken - enorm geparkeerd. Juist doordat je al zo bent afgemat is ie zwaar.

prjz
Forum-lid
Berichten: 1537
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 14 jun 2011 16:28

De uitslag staat op de site van Sportcommunication.
prj

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 14 jun 2011 17:21

bianchisl3 schreef:
corniel schreef:
Nog anderen die hem gereden hebben?
Nee, ik niet. Sommigen zeggen dat L3B zwaarder is dan Le Marmotte. Doe mij MSR maar, iets langer maar minder klimmen.
tja, iets langer :) maar ook iets meer regen :D

L3B vond ik vooral zwaarder dan de Marmotte omdat je toch vaak een half uur langer onderweg bent door de flinke afstand. inderdaad een supermooi parcours en lekker afwisselend. als je in september de vosgienne gaat rijden, kan het weer nogal eens tegenzitten

Plaats reactie