cristallo problems?
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
ik krijg een beetje de indruk dat sommige personen het gedoe rond de cristallo's wil afdoen als niet erg, want het is een toerfietsje, bedoelt om te toeren. Ik vond colnago altijd al een bewonderiswaardig fietsmerk,dat compromisloze race-koersfietsen ontwerpte. Maar nu vind ik toch dat ze wat aan exclusiviteit en mischien wel kwaliteit moeten inboeten, o.a door mee te doen met de trendy carbon fietsje's mode die, vind ik, momenteel wel een beetje heerst.
RIDLEY the speed weapon
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik vind het een goede zet dat ze de Cristallo hebben gemaakt. Is een enorme markt voor, waarvoor deze fiets geschikter is dan bijv een C50. Waarom geen andere geometrie voor toerfietsers? Ik vind stuk beter idee dan een enorme spacer toren en dan een stuurpen van 90mm omdat ze anders te diep zitten. Racefietsen worden gewoon voor 2 heel verschillende dingen gebruikt. Je rijdt toch ook niet in het veld met een crossfiets?
Ik snap alleen niet waarom Colnago Pro Tour teams erop wil laten koersen.
Ik snap alleen niet waarom Colnago Pro Tour teams erop wil laten koersen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 17 Februari 2006
Ik vind het een goede zet dat ze de Cristallo hebben gemaakt. Is een enorme markt voor, waarvoor deze fiets geschikter is dan bijv een C50. Waarom geen andere geometrie voor toerfietsers? Ik vind stuk beter idee dan een enorme spacer toren en dan een stuurpen van 90mm omdat ze anders te diep zitten. Racefietsen worden gewoon voor 2 heel verschillende dingen gebruikt. Je rijdt toch ook niet in het veld met een crossfiets?Ik snap alleen niet waarom Colnago Pro Tour teams erop wil laten koersen.
waar staat geschreven dat colnago de cristallo ontworpen heeft als een toerfiets? ik kan dat nergens terugvinden.
Ik vind het een goede zet dat ze de Cristallo hebben gemaakt. Is een enorme markt voor, waarvoor deze fiets geschikter is dan bijv een C50. Waarom geen andere geometrie voor toerfietsers? Ik vind stuk beter idee dan een enorme spacer toren en dan een stuurpen van 90mm omdat ze anders te diep zitten. Racefietsen worden gewoon voor 2 heel verschillende dingen gebruikt. Je rijdt toch ook niet in het veld met een crossfiets?Ik snap alleen niet waarom Colnago Pro Tour teams erop wil laten koersen.
waar staat geschreven dat colnago de cristallo ontworpen heeft als een toerfiets? ik kan dat nergens terugvinden.
RIDLEY the speed weapon
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
en hoe je het ook draait of keert, op zowel een koers als toer-fiets hoor je stabiel te kunnen fietsen bij hogere snelheden. dus geef nu maar toe dat colnago een probleem heeft met de cristallo, want wie wil dat nu nog kopen????
RIDLEY the speed weapon
Quoten: Origineel geplaatst door sprintertje op 17 Februari 2006
Ik neem de uitdaging aan, Casran. Hierboven het stukje van pagina zes van het gastenboek van www.erikdekker.nl. Wil je voortaan lezen voor je iets roept? Verder vind ik het stukje op de site van Fiets juist heel genuanceerd.
Geldt dat ook niet voor jou? Ik schreef (ik roep zelden!) toch ook "het kan ook aan mij liggen"... wat dus het geval blijkt. Bedankt in ieder geval.
Dat stukje noem jij genuanceerd? Huh? Alvast nérgens zegt een renner openlijk dat de Cristallo "te slap" is (kan zijn dat ze inside info hebben natuurlijk). En bovendien zijn deze fietsen niet over de hele lijn uit het peloton verdwenen, en ook niet teruggestuurd naar Colnago (Zabel heeft de zijne nog steeds staan en traint er op). Bovendien hebben renners van Milram niet zomaar "nieuwe gekregen", maar de meesten hebben van bij het begin naast een Cristallo ook een Extreme-C of C-50 gehad... En "niet met de handen los durven fietsen", dat moet toch een klucht zijn zeg: ik heb wel al profs gekend die slappe frames kregen die hun baan niet hielden, maar die konden wel rechtop een broodje eten in een afdaling hoor. Hmmm... genuanceerd noem jij dat dus.De incompetitie van de redacteur bleek eigenlijk nog meer uit de originele versie van het stukje (zie post bike_add1ct): "In de voorjaarsklassieker komt een soepeler frame meer toch zijn recht". Duidelijk iemand die nog niet veel over Vlaamse kasseien gefietst of gekoerst heeft. Begrijpelijk dat die zin geschrapt is.
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 17 Februari 2006
...mischien wel kwaliteit moeten inboeten, o.a door mee te doen met de trendy carbon fietsje's mode die, vind ik, momenteel wel een beetje heerst.
Goedemorgen... de afgelopen 10 jaar een winterslaap gehouden?
Colnago is al héél lang met carbon frames bezig. Museeuw reed 10 jaar geleden al op een carbon Colnago.
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 17 Februari 2006
waar staat geschreven dat colnago de cristallo ontworpen heeft als een toerfiets? ik kan dat nergens terugvinden.
Dat staat ook nergens geschreven of de Pinarello F4:13 en De Rosa Tango, maar als je in de fietsenwereld thuis bent weet je dat wel. De Colnago Presidents en Colnago Ferraris waren ook steeds voor zo'n publiek bestemd, al zijn er altijd mensen geweest die erop wilden koersen; laatst nog heb ik lang een gesprek gevoerd met iemand die zo'n Colnago Anniversary model had gekocht en er niet z'n juiste koershouding op vond... heb 'm uiteindelijk doen overstappen op een Specialized S-Works.
Ik neem de uitdaging aan, Casran. Hierboven het stukje van pagina zes van het gastenboek van www.erikdekker.nl. Wil je voortaan lezen voor je iets roept? Verder vind ik het stukje op de site van Fiets juist heel genuanceerd.
Geldt dat ook niet voor jou? Ik schreef (ik roep zelden!) toch ook "het kan ook aan mij liggen"... wat dus het geval blijkt. Bedankt in ieder geval.
Dat stukje noem jij genuanceerd? Huh? Alvast nérgens zegt een renner openlijk dat de Cristallo "te slap" is (kan zijn dat ze inside info hebben natuurlijk). En bovendien zijn deze fietsen niet over de hele lijn uit het peloton verdwenen, en ook niet teruggestuurd naar Colnago (Zabel heeft de zijne nog steeds staan en traint er op). Bovendien hebben renners van Milram niet zomaar "nieuwe gekregen", maar de meesten hebben van bij het begin naast een Cristallo ook een Extreme-C of C-50 gehad... En "niet met de handen los durven fietsen", dat moet toch een klucht zijn zeg: ik heb wel al profs gekend die slappe frames kregen die hun baan niet hielden, maar die konden wel rechtop een broodje eten in een afdaling hoor. Hmmm... genuanceerd noem jij dat dus.De incompetitie van de redacteur bleek eigenlijk nog meer uit de originele versie van het stukje (zie post bike_add1ct): "In de voorjaarsklassieker komt een soepeler frame meer toch zijn recht". Duidelijk iemand die nog niet veel over Vlaamse kasseien gefietst of gekoerst heeft. Begrijpelijk dat die zin geschrapt is.
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 17 Februari 2006
...mischien wel kwaliteit moeten inboeten, o.a door mee te doen met de trendy carbon fietsje's mode die, vind ik, momenteel wel een beetje heerst.
Goedemorgen... de afgelopen 10 jaar een winterslaap gehouden?
Colnago is al héél lang met carbon frames bezig. Museeuw reed 10 jaar geleden al op een carbon Colnago.
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 17 Februari 2006
waar staat geschreven dat colnago de cristallo ontworpen heeft als een toerfiets? ik kan dat nergens terugvinden.
Dat staat ook nergens geschreven of de Pinarello F4:13 en De Rosa Tango, maar als je in de fietsenwereld thuis bent weet je dat wel. De Colnago Presidents en Colnago Ferraris waren ook steeds voor zo'n publiek bestemd, al zijn er altijd mensen geweest die erop wilden koersen; laatst nog heb ik lang een gesprek gevoerd met iemand die zo'n Colnago Anniversary model had gekocht en er niet z'n juiste koershouding op vond... heb 'm uiteindelijk doen overstappen op een Specialized S-Works.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
C
Goedemorgen... de afgelopen 10 jaar een winterslaap gehouden?Colnago is al héél lang met carbon frames bezig. Museeuw reed 10 jaar geleden al op een carbon Colnago.
Casran, wat ik bedoel is dat colnago wil meedoen met de trend van eigenzinnige vormgevingen aan een frame. dat deden ze 10 jaar geleden toch nog niet.
Goedemorgen... de afgelopen 10 jaar een winterslaap gehouden?Colnago is al héél lang met carbon frames bezig. Museeuw reed 10 jaar geleden al op een carbon Colnago.
Casran, wat ik bedoel is dat colnago wil meedoen met de trend van eigenzinnige vormgevingen aan een frame. dat deden ze 10 jaar geleden toch nog niet.
RIDLEY the speed weapon
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
[
Dat staat ook nergens geschreven of de Pinarello F4:13 en De Rosa Tango, maar als je in de fietsenwereld thuis bent weet je dat wel. De Colnago Presidents en Colnago Ferraris waren ook steeds voor zo'n publiek bestemd, al zijn er altijd mensen geweest die erop wilden koersen; laatst nog heb ik lang een gesprek gevoerd met iemand die zo'n Colnago Anniversary model had gekocht en er niet z'n juiste koershouding op vond... heb 'm uiteindelijk doen overstappen op een Specialized S-Works.
[/QUOTE]
ben zeker in de fietswereld thuis hoor, maar je gaat nu toch niet vertellen dat de mensen die een cristallo kopen als toerfiets en de marmotte willen rijden ze boven op de berg van fiets moeten gaan wisellen omdat hun cristallo niet voldoet in de afdaling? of gaat men er een sticker op plakken van max km/h45 of b.v: "only for touring", kom kom zeg.
Dat staat ook nergens geschreven of de Pinarello F4:13 en De Rosa Tango, maar als je in de fietsenwereld thuis bent weet je dat wel. De Colnago Presidents en Colnago Ferraris waren ook steeds voor zo'n publiek bestemd, al zijn er altijd mensen geweest die erop wilden koersen; laatst nog heb ik lang een gesprek gevoerd met iemand die zo'n Colnago Anniversary model had gekocht en er niet z'n juiste koershouding op vond... heb 'm uiteindelijk doen overstappen op een Specialized S-Works.
[/QUOTE]
ben zeker in de fietswereld thuis hoor, maar je gaat nu toch niet vertellen dat de mensen die een cristallo kopen als toerfiets en de marmotte willen rijden ze boven op de berg van fiets moeten gaan wisellen omdat hun cristallo niet voldoet in de afdaling? of gaat men er een sticker op plakken van max km/h45 of b.v: "only for touring", kom kom zeg.
RIDLEY the speed weapon
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 17 Februari 2006
ben zeker in de fietswereld thuis hoor, maar je gaat nu toch niet vertellen dat de mensen die een cristallo kopen als toerfiets en de marmotte willen rijden ze boven op de berg van fiets moeten gaan wisellen omdat hun cristallo niet voldoet in de afdaling? of gaat men er een sticker op plakken van max km/h45 of b.v: "only for touring", kom kom zeg.
En waar staat dat? In dat bericht van Fiets dat jij blindelings gelooft?!
Het zou toch een primeur zijn dat nota bene Fiets een verhaal brengt dat ik nergens op een of andere gerenomeerde site of forum bevestigd zie, nl. "Cristallo zonder handen = renner zonder tanden".
ben zeker in de fietswereld thuis hoor, maar je gaat nu toch niet vertellen dat de mensen die een cristallo kopen als toerfiets en de marmotte willen rijden ze boven op de berg van fiets moeten gaan wisellen omdat hun cristallo niet voldoet in de afdaling? of gaat men er een sticker op plakken van max km/h45 of b.v: "only for touring", kom kom zeg.
En waar staat dat? In dat bericht van Fiets dat jij blindelings gelooft?!
Het zou toch een primeur zijn dat nota bene Fiets een verhaal brengt dat ik nergens op een of andere gerenomeerde site of forum bevestigd zie, nl. "Cristallo zonder handen = renner zonder tanden".
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
En waar staat dat? In dat bericht van Fiets dat jij blindelings gelooft?! Het zou toch een primeur zijn dat nota bene Fiets een verhaal brengt dat ik nergens op een of andere gerenomeerde site of forum bevestigd zie, nl. "Cristallo zonder handen = renner zonder tanden".
[/QUOTE]
Kijk, ik geloof dat bericht niet blindelings, maar waar rook is is vuur. daarom is deze topic gestart. om erachter te komen wat er nu eigelijk aan de hand is. Hopelijk komen we dan ook op een objectieve manier achter de waarheid, hoe klein of groot die ook mag zijn.
Maar ik krijg wel een beetje de indruk dat men met dezelfde energie, die men gebruikt om het ene fietsmerk probleem te maximaliseren, het andere juist doet minimaliseren.
[/QUOTE]
Kijk, ik geloof dat bericht niet blindelings, maar waar rook is is vuur. daarom is deze topic gestart. om erachter te komen wat er nu eigelijk aan de hand is. Hopelijk komen we dan ook op een objectieve manier achter de waarheid, hoe klein of groot die ook mag zijn.
Maar ik krijg wel een beetje de indruk dat men met dezelfde energie, die men gebruikt om het ene fietsmerk probleem te maximaliseren, het andere juist doet minimaliseren.
RIDLEY the speed weapon
ff voor de duidelijkheid inprincipe is er geen probleem met het frame, kwaliteit is gewoon goed, alleen de prof's rijden er niet graag op, omdat het een vakapart is om met hoge snelheid je stuur los te laten.
waarom hier zo erge discussie erover?
waarom hier zo erge discussie erover?
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 17 Februari 2006
Maar ik krijg wel een beetje de indruk dat men met dezelfde energie, die men gebruikt om het ene fietsmerk probleem te maximaliseren, het andere juist doet minimaliseren.
Niemand minimaliseert hier het Cristallo-probleem: ik filter het gewoon van alle nonsens, behoudt m'n kritiek op het frame, en voorts kunnen we er niet superveel over zeggen want er rijden er in Nederland en België vast geen 100 van.
Jij zit precies verveeld met Ridley die je waarschijnlijk na aan het hart ligt... spijtig dat ik van zovele bronnen telkens hetzelfde zie. En ik vind een probleem niet zo klein hoor, als ik vóór het seizoen zeg dat de beste belofte van België op een Damocles zetten problemen zal opleveren en na het seizoen blijkt dat hij inderdaad verschillende frames deed sneuvelen... tja, weinig frames waarover je zo'n betrouwbare voorspellingen kan maken!
Maar ik krijg wel een beetje de indruk dat men met dezelfde energie, die men gebruikt om het ene fietsmerk probleem te maximaliseren, het andere juist doet minimaliseren.
Niemand minimaliseert hier het Cristallo-probleem: ik filter het gewoon van alle nonsens, behoudt m'n kritiek op het frame, en voorts kunnen we er niet superveel over zeggen want er rijden er in Nederland en België vast geen 100 van.
Jij zit precies verveeld met Ridley die je waarschijnlijk na aan het hart ligt... spijtig dat ik van zovele bronnen telkens hetzelfde zie. En ik vind een probleem niet zo klein hoor, als ik vóór het seizoen zeg dat de beste belofte van België op een Damocles zetten problemen zal opleveren en na het seizoen blijkt dat hij inderdaad verschillende frames deed sneuvelen... tja, weinig frames waarover je zo'n betrouwbare voorspellingen kan maken!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -