Snelheidslimiet Wielrenners
Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 16 Februari 2006
Probleem in onze maatschapij is de onverschilligheid en egoisme onder de mensen. In het verkeer gelden niet alleen de wettelijke regels, maar er bestaat ook nog zoiets als fatsoensnorm, ongeschreven regels die blijkbaar ver te zoeken zijn tegenwoordig, helaas.
Dit is typisch een Balkende/Donner uitspraak, hier wordt ik niet goed van. Het is vaak hoe je, je zelf opstelt. ik merk altijd weinig van dit soort dingen, maar ik vind het ook niet erg om iemand een keer voor te laten gaan. Ik ken ook mensen die het bovenstaande zeggen, veelal blijkt het dat zelf zich er aan schuldog maken, maar als je ze daar op aan spreekt zeggen ze dat, dat niet waar is.
Met 60 man rijden zou ook verboden moeten worden vind ik. vaak wordt er dan ook voorrang afgedwongen door de grote van de groep, terwijl ze dat niet hebben.
Phoe, phoe! zoveel heb ik hier nog nooit getikt.
Probleem in onze maatschapij is de onverschilligheid en egoisme onder de mensen. In het verkeer gelden niet alleen de wettelijke regels, maar er bestaat ook nog zoiets als fatsoensnorm, ongeschreven regels die blijkbaar ver te zoeken zijn tegenwoordig, helaas.
Dit is typisch een Balkende/Donner uitspraak, hier wordt ik niet goed van. Het is vaak hoe je, je zelf opstelt. ik merk altijd weinig van dit soort dingen, maar ik vind het ook niet erg om iemand een keer voor te laten gaan. Ik ken ook mensen die het bovenstaande zeggen, veelal blijkt het dat zelf zich er aan schuldog maken, maar als je ze daar op aan spreekt zeggen ze dat, dat niet waar is.
Met 60 man rijden zou ook verboden moeten worden vind ik. vaak wordt er dan ook voorrang afgedwongen door de grote van de groep, terwijl ze dat niet hebben.
Phoe, phoe! zoveel heb ik hier nog nooit getikt.
kiekeboe
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Februari 2006
Als je in een bepaalde straat een "zone 30" installeert, geldt dat ook voor fietsers.
Wellicht in Belgie maar Nederland kent geen snelheidslimitiet voor fietsers. Je brengt wel het overige verkeer in gevaar en kan dus alsnog beboet worden obv art5wvw.
Als je in een bepaalde straat een "zone 30" installeert, geldt dat ook voor fietsers.
Wellicht in Belgie maar Nederland kent geen snelheidslimitiet voor fietsers. Je brengt wel het overige verkeer in gevaar en kan dus alsnog beboet worden obv art5wvw.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 16 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 16 Februari 2006
Probleem in onze maatschapij is de onverschilligheid en egoisme onder de mensen. In het verkeer gelden niet alleen de wettelijke regels, maar er bestaat ook nog zoiets als fatsoensnorm, ongeschreven regels die blijkbaar ver te zoeken zijn tegenwoordig, helaas.
Dit is typisch een Balkende/Donner uitspraak, hier wordt ik niet goed van. Het is vaak hoe je, je zelf opstelt. ik merk altijd weinig van dit soort dingen, maar ik vind het ook niet erg om iemand een keer voor te laten gaan. Ik ken ook mensen die het bovenstaande zeggen, veelal blijkt het dat zelf zich er aan schuldog maken, maar als je ze daar op aan spreekt zeggen ze dat, dat niet waar is.
Met 60 man rijden zou ook verboden moeten worden vind ik. vaak wordt er dan ook voorrang afgedwongen door de grote van de groep, terwijl ze dat niet hebben.
Phoe, phoe! zoveel heb ik hier nog nooit getikt.
Maar als zovaak hebben ze het wel bij het rechte einde! Je kan veel van Balkenende en Donner zeggen maar je zal ze niet snel betrappen op een foute, populistische of opruiende uitspraak. En daar zouden vooral de leden van de wat extremere partijen (zowel links als rechts) een voorbeeld aan kunnen nemen. Maar dat ter zijde.En met 60 man tegelijk fietsen is idd gekkenwerk! Daarom nodig ik altijd slechts 58 vrienden uit om te gaan fietsen
Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 16 Februari 2006
Probleem in onze maatschapij is de onverschilligheid en egoisme onder de mensen. In het verkeer gelden niet alleen de wettelijke regels, maar er bestaat ook nog zoiets als fatsoensnorm, ongeschreven regels die blijkbaar ver te zoeken zijn tegenwoordig, helaas.
Dit is typisch een Balkende/Donner uitspraak, hier wordt ik niet goed van. Het is vaak hoe je, je zelf opstelt. ik merk altijd weinig van dit soort dingen, maar ik vind het ook niet erg om iemand een keer voor te laten gaan. Ik ken ook mensen die het bovenstaande zeggen, veelal blijkt het dat zelf zich er aan schuldog maken, maar als je ze daar op aan spreekt zeggen ze dat, dat niet waar is.
Met 60 man rijden zou ook verboden moeten worden vind ik. vaak wordt er dan ook voorrang afgedwongen door de grote van de groep, terwijl ze dat niet hebben.
Phoe, phoe! zoveel heb ik hier nog nooit getikt.
Maar als zovaak hebben ze het wel bij het rechte einde! Je kan veel van Balkenende en Donner zeggen maar je zal ze niet snel betrappen op een foute, populistische of opruiende uitspraak. En daar zouden vooral de leden van de wat extremere partijen (zowel links als rechts) een voorbeeld aan kunnen nemen. Maar dat ter zijde.En met 60 man tegelijk fietsen is idd gekkenwerk! Daarom nodig ik altijd slechts 58 vrienden uit om te gaan fietsen
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
Hou er gewoon rekening mee dat voetgangers en vooral oudere medefietsers je niet zien aankomen en minder snelheid waar het wat drukker wordt. ns probleem is soms dat we ten allen prijze op dat vaste rondje een hoog gemiddelde willen halen, niet doen dus. Heb al meer tot stapvoets afgeremd. Ook dan schrikken ze nog even heftig, maar een paar vriendelijke woorden en iedereen is tevreden.
Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 16 Februari 2006
Met 60 man rijden zou ook verboden moeten worden vind ik. vaak wordt er dan ook voorrang afgedwongen door de grote van de groep, terwijl ze dat niet hebben.
Phoe, phoe! zoveel heb ik hier nog nooit getikt.
Sommige motorrijders doen het nog iets extremer. Vorig jaar zaten wij na afloop van een tocht in Remouchamps op een terras bij het kruispunt, komt er een groep motoren aan, zeker een stuk of 80, met een eigen "ordedienst". Die rijden eerst met twee man het kruispunt op om die geheel af te sluiten voor alle verkeer, zodat de groep motoren ruim baan heeft. Het volgende kruispunt is dan inmiddels al weer afgezet door een paar andere motoren. Achteraan rijdt iemand die het kruispunt weer vrijgeeft en zo gaat dat vermoedelijk de gehele rit. Over afdwingen gesproken...Kijk je trouwens uit dat je geen RSI krijgt?
Met 60 man rijden zou ook verboden moeten worden vind ik. vaak wordt er dan ook voorrang afgedwongen door de grote van de groep, terwijl ze dat niet hebben.
Phoe, phoe! zoveel heb ik hier nog nooit getikt.
Sommige motorrijders doen het nog iets extremer. Vorig jaar zaten wij na afloop van een tocht in Remouchamps op een terras bij het kruispunt, komt er een groep motoren aan, zeker een stuk of 80, met een eigen "ordedienst". Die rijden eerst met twee man het kruispunt op om die geheel af te sluiten voor alle verkeer, zodat de groep motoren ruim baan heeft. Het volgende kruispunt is dan inmiddels al weer afgezet door een paar andere motoren. Achteraan rijdt iemand die het kruispunt weer vrijgeeft en zo gaat dat vermoedelijk de gehele rit. Over afdwingen gesproken...Kijk je trouwens uit dat je geen RSI krijgt?
Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 16 Februari 2006
Sommige motorrijders doen het nog iets extremer. Vorig jaar zaten wij na afloop van een tocht in Remouchamps op een terras bij het kruispunt, komt er een groep motoren aan, zeker een stuk of 80, met een eigen "ordedienst". Die rijden eerst met twee man het kruispunt op om die geheel af te sluiten voor alle verkeer, zodat de groep motoren ruim baan heeft. Het volgende kruispunt is dan inmiddels al weer afgezet door een paar andere motoren. Achteraan rijdt iemand die het kruispunt weer vrijgeeft en zo gaat dat vermoedelijk de gehele rit. Over afdwingen gesproken...Kijk je trouwens uit dat je geen RSI krijgt?
Ik weet dat die mannen dat zo doen. Eigenlijk vind ik dit zelfs de meest veilig manier van hen om zich door het verkeer te begeven met hun "zwerm"... kHeb daar geen probleem mee: gewoon geduldig afwachten tot ze gepasseerd zijn.
Sommige motorrijders doen het nog iets extremer. Vorig jaar zaten wij na afloop van een tocht in Remouchamps op een terras bij het kruispunt, komt er een groep motoren aan, zeker een stuk of 80, met een eigen "ordedienst". Die rijden eerst met twee man het kruispunt op om die geheel af te sluiten voor alle verkeer, zodat de groep motoren ruim baan heeft. Het volgende kruispunt is dan inmiddels al weer afgezet door een paar andere motoren. Achteraan rijdt iemand die het kruispunt weer vrijgeeft en zo gaat dat vermoedelijk de gehele rit. Over afdwingen gesproken...Kijk je trouwens uit dat je geen RSI krijgt?
Ik weet dat die mannen dat zo doen. Eigenlijk vind ik dit zelfs de meest veilig manier van hen om zich door het verkeer te begeven met hun "zwerm"... kHeb daar geen probleem mee: gewoon geduldig afwachten tot ze gepasseerd zijn.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Pantani reageerd wel weer met overdrijving kwadraad. Laatst tijdens duurtraining over platteland heb ik alleen 2x stil gestaan voor een stoplicht, alle andere kruisingen stopten automobilisten terwijl ze gewoon voorrang hadden. Toch fijne mensen die Ooster buren. Op het platteland hier in nederland heb ik nooit problemen, tja een keer een postbode die z'n portier open sloeg maar dat zag ik aankomen. Meeste mensen zijn fatsoenlijk en heel aardig.
In de grote stad is natuurlijk wel een wat ander verhaal. Ik weet nog dat het ons niet in dank werd afgenomen dat we over een autoweg vorig jaar reden toen we eruit moesten tijdens een klassieker en niet wisten hoe we terug moesten komen behalve dezelfde weg terug moesten. Ik heb nog nooit zoveel mensen gehad die me met een middelvinger begroet hebben. (wormerveer).
Alle bijna ongelukken die ik mee maak tijdens trainingen zijn dat mensen m'n snelheid verkeerd in schatten of me soms helemaal over het hoofd zien. Je moet gewoon zelf opletten, voorrang nemen mag niet. En tja paar keer wel gehad dat automobilisten een tracker in halen, zien dat ik er tegen in kom en extra gas bijgeven. Zodat ik de berm in moet wil ik een frontale botsing vermijden..
In de grote stad is natuurlijk wel een wat ander verhaal. Ik weet nog dat het ons niet in dank werd afgenomen dat we over een autoweg vorig jaar reden toen we eruit moesten tijdens een klassieker en niet wisten hoe we terug moesten komen behalve dezelfde weg terug moesten. Ik heb nog nooit zoveel mensen gehad die me met een middelvinger begroet hebben. (wormerveer).
Alle bijna ongelukken die ik mee maak tijdens trainingen zijn dat mensen m'n snelheid verkeerd in schatten of me soms helemaal over het hoofd zien. Je moet gewoon zelf opletten, voorrang nemen mag niet. En tja paar keer wel gehad dat automobilisten een tracker in halen, zien dat ik er tegen in kom en extra gas bijgeven. Zodat ik de berm in moet wil ik een frontale botsing vermijden..
Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 16 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Februari 2006
Als je in een bepaalde straat een "zone 30" installeert, geldt dat ook voor fietsers.
Wellicht in Belgie maar Nederland kent geen snelheidslimitiet voor fietsers. Je brengt wel het overige verkeer in gevaar en kan dus alsnog beboet worden obv art5wvw.
ook in belgie is er geen snelheidslimiet voor fietsers.
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Februari 2006
Als je in een bepaalde straat een "zone 30" installeert, geldt dat ook voor fietsers.
Wellicht in Belgie maar Nederland kent geen snelheidslimitiet voor fietsers. Je brengt wel het overige verkeer in gevaar en kan dus alsnog beboet worden obv art5wvw.
ook in belgie is er geen snelheidslimiet voor fietsers.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Ik denk dat je met je fiets wel een snelheidsboete kan krijgen.
Verkeerstekens gaan namelijk boven verkeersregel.
Een regel is dat voor mororvoertuigen binnen de bebouwde een maximum van 50 km/uur en voor brommers en invalide voertuigen 30 km/uur geld.
Maar een bord met maximum 30 km/uur is een verkeersteken, en dat geldt volgens mij voor alle verkeersdeelnemers.
Verkeerstekens gaan namelijk boven verkeersregel.
Een regel is dat voor mororvoertuigen binnen de bebouwde een maximum van 50 km/uur en voor brommers en invalide voertuigen 30 km/uur geld.
Maar een bord met maximum 30 km/uur is een verkeersteken, en dat geldt volgens mij voor alle verkeersdeelnemers.
Quoten: Origineel geplaatst door Rien op 17 Februari 2006
Ik denk dat je met je fiets wel een snelheidsboete kan krijgen.
Verkeerstekens gaan namelijk boven verkeersregel.
Een regel is dat voor mororvoertuigen binnen de bebouwde een maximum van 50 km/uur en voor brommers en invalide voertuigen 30 km/uur geld.
Maar een bord met maximum 30 km/uur is een verkeersteken, en dat geldt volgens mij voor alle verkeersdeelnemers.
Je kan zeker niet in zijn algemeenheid stellen dat tekens boven regels gaan. Ik zou nog eerder het omgekeerde willen aannemen. veel borden gelden slechts voor een bepaalde groep verkeersdeelnemers. Denk bijvoorbeeld aan de inhaalverboden voor vrachtauto's op de snelweg of een parkerverbod voor auto's (op die plekken mag je over het algemeen wel je brommer stallen). Daarnaast mag de ene groep deelnemers dingen die de andere groep niet mag. Zo mag een motorrijder in een file tussen de beide rijen auto's doorrijden, mits stapvoets!Jouw redenatie gaat dan ook helaas niet op.
Ik denk dat je met je fiets wel een snelheidsboete kan krijgen.
Verkeerstekens gaan namelijk boven verkeersregel.
Een regel is dat voor mororvoertuigen binnen de bebouwde een maximum van 50 km/uur en voor brommers en invalide voertuigen 30 km/uur geld.
Maar een bord met maximum 30 km/uur is een verkeersteken, en dat geldt volgens mij voor alle verkeersdeelnemers.
Je kan zeker niet in zijn algemeenheid stellen dat tekens boven regels gaan. Ik zou nog eerder het omgekeerde willen aannemen. veel borden gelden slechts voor een bepaalde groep verkeersdeelnemers. Denk bijvoorbeeld aan de inhaalverboden voor vrachtauto's op de snelweg of een parkerverbod voor auto's (op die plekken mag je over het algemeen wel je brommer stallen). Daarnaast mag de ene groep deelnemers dingen die de andere groep niet mag. Zo mag een motorrijder in een file tussen de beide rijen auto's doorrijden, mits stapvoets!Jouw redenatie gaat dan ook helaas niet op.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 17 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Rien op 17 Februari 2006
Ik denk dat je met je fiets wel een snelheidsboete kan krijgen.
Verkeerstekens gaan namelijk boven verkeersregel.
Een regel is dat voor mororvoertuigen binnen de bebouwde een maximum van 50 km/uur en voor brommers en invalide voertuigen 30 km/uur geld.
Maar een bord met maximum 30 km/uur is een verkeersteken, en dat geldt volgens mij voor alle verkeersdeelnemers.
Je kan zeker niet in zijn algemeenheid stellen dat tekens boven regels gaan. Ik zou nog eerder het omgekeerde willen aannemen. veel borden gelden slechts voor een bepaalde groep verkeersdeelnemers. Denk bijvoorbeeld aan de inhaalverboden voor vrachtauto's op de snelweg of een parkerverbod voor auto's (op die plekken mag je over het algemeen wel je brommer stallen). Daarnaast mag de ene groep deelnemers dingen die de andere groep niet mag. Zo mag een motorrijder in een file tussen de beide rijen auto's doorrijden, mits stapvoets!Jouw redenatie gaat dan ook helaas niet op.
Nou, volgens mij geef jij nu een paar uitzonderingen (borden waar specifiek een doelgroep bijstaat). Je hebt ook borden waar speciaal een uitzondering wordt gemaakt voor deelnemers, bijvoorbeeld een bord voor eenrichtingsverkeer waar onder staat 'm.u.v. (bromfietsers). Als dat er niet staat moet je er denk ik gewoon vanuit gaan dat je je aan het bord moet houden.Dat je als motorrijder in de file tussen de auto's door mag rijden, is ook een uitzondering die gemaakt is voor deze groep verkeersdeelnemers. Als die uitzondering niet expliciet gemaakt is, moet je er denk ik vanuit gaan dat gewoon de algemene regels en verkeerstekens gelden.
Quoten: Origineel geplaatst door Rien op 17 Februari 2006
Ik denk dat je met je fiets wel een snelheidsboete kan krijgen.
Verkeerstekens gaan namelijk boven verkeersregel.
Een regel is dat voor mororvoertuigen binnen de bebouwde een maximum van 50 km/uur en voor brommers en invalide voertuigen 30 km/uur geld.
Maar een bord met maximum 30 km/uur is een verkeersteken, en dat geldt volgens mij voor alle verkeersdeelnemers.
Je kan zeker niet in zijn algemeenheid stellen dat tekens boven regels gaan. Ik zou nog eerder het omgekeerde willen aannemen. veel borden gelden slechts voor een bepaalde groep verkeersdeelnemers. Denk bijvoorbeeld aan de inhaalverboden voor vrachtauto's op de snelweg of een parkerverbod voor auto's (op die plekken mag je over het algemeen wel je brommer stallen). Daarnaast mag de ene groep deelnemers dingen die de andere groep niet mag. Zo mag een motorrijder in een file tussen de beide rijen auto's doorrijden, mits stapvoets!Jouw redenatie gaat dan ook helaas niet op.
Nou, volgens mij geef jij nu een paar uitzonderingen (borden waar specifiek een doelgroep bijstaat). Je hebt ook borden waar speciaal een uitzondering wordt gemaakt voor deelnemers, bijvoorbeeld een bord voor eenrichtingsverkeer waar onder staat 'm.u.v. (bromfietsers). Als dat er niet staat moet je er denk ik gewoon vanuit gaan dat je je aan het bord moet houden.Dat je als motorrijder in de file tussen de auto's door mag rijden, is ook een uitzondering die gemaakt is voor deze groep verkeersdeelnemers. Als die uitzondering niet expliciet gemaakt is, moet je er denk ik vanuit gaan dat gewoon de algemene regels en verkeerstekens gelden.