Colnago Extreme - Pinarello Paris carbon
Boor maar gaatjes, jongens. Zo kan je nog wel een paar honderd gram uitsparen op een carbon frame - zoals de weight weenies "avant la lettre" die gatenkaas maakten van hun kettingbladen.
Frames ontlenen hun sterkte aan hun eenheid. Carbon leeft net zo goed als staal en kan ook bijten als je 't pijn doet.
Frames ontlenen hun sterkte aan hun eenheid. Carbon leeft net zo goed als staal en kan ook bijten als je 't pijn doet.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je bespaard er echt geen paar 100 gram mee, misschien 20 gram meer niet. Ik snap echt niet waarom je gaten gaat boren. Kan me niet voorstellen dat je de kabels fatsoenlijk krijgt. Je moet ook buitenkabel door hele frame heen doen dus wordt de boel veel zwaarder. De nokjes zijn bij carbon frames meestal integraal onderdeel van het frame of er opgelijmd, maar niet erin geboord. Bij bidonhouders zit er meer materiaal, is ook altijd wat hoger dan rest van frame enzow.
TIs gewoon ff stoere praat gaatjes boren in een kader van 3 ruggen.
Neem lekker een R3 kader weegt "laut tour" 975 gram vork 376(kun je op besparen) is enorm stijf en een stuk voordeliger. Helaas geen interne kabels. Daarvoor moet je de slc nemen (ook lichter dan de paris en de extreme c)
De R3geeft zonder moeite een velootje van 6.1 kg zonder tuning parts. Mijn SLC 56cm woog met amclassics en pedalen zonder bidonouders 7.37 op een tune federwage by Kern
Smaak kun je over twisten, kwaliteit niet.
Neem lekker een R3 kader weegt "laut tour" 975 gram vork 376(kun je op besparen) is enorm stijf en een stuk voordeliger. Helaas geen interne kabels. Daarvoor moet je de slc nemen (ook lichter dan de paris en de extreme c)
De R3geeft zonder moeite een velootje van 6.1 kg zonder tuning parts. Mijn SLC 56cm woog met amclassics en pedalen zonder bidonouders 7.37 op een tune federwage by Kern
Smaak kun je over twisten, kwaliteit niet.
pas op! paaltje!