Pagina 2 van 2

Colnago Extreme - Pinarello Paris carbon

Geplaatst: 16 feb 2006 15:50
door koers
kan best. er zitten toch ook gaatjes voor de kabelstoppers, bidonhouders etc.etc. de structuur maak je niet kapot want carbon leeft niet zoals een metaal.

Colnago Extreme - Pinarello Paris carbon

Geplaatst: 16 feb 2006 18:56
door ritselke
Boor maar gaatjes, jongens. Zo kan je nog wel een paar honderd gram uitsparen op een carbon frame - zoals de weight weenies "avant la lettre" die gatenkaas maakten van hun kettingbladen.
Frames ontlenen hun sterkte aan hun eenheid. Carbon leeft net zo goed als staal en kan ook bijten als je 't pijn doet.

Colnago Extreme - Pinarello Paris carbon

Geplaatst: 16 feb 2006 19:20
door amclassic-fan
Je bespaard er echt geen paar 100 gram mee, misschien 20 gram meer niet. Ik snap echt niet waarom je gaten gaat boren. Kan me niet voorstellen dat je de kabels fatsoenlijk krijgt. Je moet ook buitenkabel door hele frame heen doen dus wordt de boel veel zwaarder. De nokjes zijn bij carbon frames meestal integraal onderdeel van het frame of er opgelijmd, maar niet erin geboord. Bij bidonhouders zit er meer materiaal, is ook altijd wat hoger dan rest van frame enzow.

Colnago Extreme - Pinarello Paris carbon

Geplaatst: 17 feb 2006 11:16
door koers
met interne kabels ziet de fiets er een stuk schoner uit (en ook meer aerodynamisch )

Colnago Extreme - Pinarello Paris carbon

Geplaatst: 17 feb 2006 13:25
door ritselke
Yeah yeah, en de garantie ?

Colnago Extreme - Pinarello Paris carbon

Geplaatst: 17 feb 2006 13:54
door vinylly
Joh laat hem lekker gaatjes boren. Zal vast een zeker gevoel geven als je  met 65km/u berg af gaat.  Hebben we in ieder geval weer leuke crashfotos om naar te kijken.

Colnago Extreme - Pinarello Paris carbon

Geplaatst: 23 feb 2006 00:39
door xlr8r
TIs gewoon ff stoere praat gaatjes boren in een kader van 3 ruggen.
Neem lekker een R3 kader weegt "laut tour" 975 gram vork 376(kun je op besparen) is enorm stijf en een stuk voordeliger. Helaas geen interne kabels. Daarvoor moet je de slc nemen (ook lichter dan de paris en de extreme c)
De R3geeft zonder moeite een velootje van 6.1 kg zonder tuning parts. Mijn SLC 56cm woog met amclassics en pedalen zonder bidonouders 7.37 op een tune federwage by Kern
 
Smaak kun je over twisten, kwaliteit niet.