Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 17 Februari 2006
Arme stakker is je fietsenmaker. In zo'n Chinese fabriek is echt geen pretje om te werken. Ik hoop voor je dat je er nog 7000 km mee kan rijden, maar deze as is absoluut niet voor mtb'en gemaakt. Een stadsfiets is toch net even wat anders.
Nou ja, trapas is gemaakt in Singapore waar de FM ook gewerkt heeft in de customer service. Je hebt gelijk dat 'ie niet voor mtb-en is gemaakt. Ik had helaas weinig keus want hij moest echt vervangen. Volgende keer ga ik eerder en laat hem een echte trapas bestellen.
Nieuwe trapas voor Terrago 2005.
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 25 nov 2005 11:25
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 25 nov 2005 11:25
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 17 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door CyclingDutchman op 17 Februari 2006
Big Rosa,
Misschien moet je nog even afzien van het lichter maken van je Klein. Even bandenspanning flink omlaag en dan op racefietstempo fietsen... Zes kilo in 2 maanden, ik weet niet hoeveel 6 kg is van je totale gewicht maar het is best veel. Anderzijds, ik denk dat 6 kg afvallen in 2 maanden haalbaarder is dan je Klein 6 kg af laten vallen in 2 maanden...
Succes .
Ff voor de leut ik heb gisteren m,n Klein op de weegschaal gehad en zit op dit moment ongeveer tussen de 10.4 en 10.5 kg, is natuurlijk niet zwaar voor een Mtb , heb wel wat onderdelen zoals stuur en stuurpen, zadelpen zadel en barends vervangen door Ritchey WCS. Ik doe het omdat ik het leuk vind om hem wat lichter te maken maar je kan ook overdrijven, ik was van plan om m,n V brakes te vervangen voor het merk FRM per rem 34 gram! ehh 2 stuks voor 185 euro! handremmen het zelfde laken en pak ook iets van 35 gram per stuk ehh 189 euro,crankstel van Extralite 600 gram compleet met trapas ehh 600 euro!! heb mij maar ff achter de oren gekrabt en toch maar besloten om het niet te doen. Om zoveel geld neer te leggen voor die paar gram voordeel , weegt niet op tegen wat je er voor moet betalen. Ben wel van plan om er tzt XT V-Brakes en een Chris King bal hoofdstel er op te zetten en een setje Nokon remkabels puur voor de finishing touch, staat mooi en maakt mijn bike helemaal af. En als ik hem toch echt lichter wil maken kan ik er natuurlijk ook S-licks bandjes van Vredestein op gooien, heb ik een tijdje mee gereden op een andere MTB en die banden zijn goed bevallen en dan kom ik op zeker op of net onder de 10 kilo grens uit. Ach een beetje zitten klooien met je fiets is gewoon leuk en hobby, tja ik bespaar mij op dit moment 12 tot 15 honderd euro per jaar omdat ik niet meer rook en ach dan geef ik het liever uit aan leuke dingen voor de fiets.
Je hebt groot gelijk dat je het beter aan je fiets uit kunt geven. Maar wat een prijzen voor een paar grammetjes. Tja, gewichten van rond de 10 kg..., kan ik enkel van dromen (wat fiets betreft dan). Retemooi die Kleins, gister nog met een paar gasten gereden die ook van die Kleins hebben. En dan ook nog geheel XTR, Chris King (Big Rosa, ga je voor zo'n roze of zijn die al uit verkocht?), Cross Max SL etc. Jaloezie.... Maar goed, uit eindelijk gaat het gelukkig toch vooral om de beentjes ! Ik houd jullie op de hoogte wat betreft het al dan niet kapot gaan van mijn trapas.
Quoten: Origineel geplaatst door CyclingDutchman op 17 Februari 2006
Big Rosa,
Misschien moet je nog even afzien van het lichter maken van je Klein. Even bandenspanning flink omlaag en dan op racefietstempo fietsen... Zes kilo in 2 maanden, ik weet niet hoeveel 6 kg is van je totale gewicht maar het is best veel. Anderzijds, ik denk dat 6 kg afvallen in 2 maanden haalbaarder is dan je Klein 6 kg af laten vallen in 2 maanden...
Succes .
Ff voor de leut ik heb gisteren m,n Klein op de weegschaal gehad en zit op dit moment ongeveer tussen de 10.4 en 10.5 kg, is natuurlijk niet zwaar voor een Mtb , heb wel wat onderdelen zoals stuur en stuurpen, zadelpen zadel en barends vervangen door Ritchey WCS. Ik doe het omdat ik het leuk vind om hem wat lichter te maken maar je kan ook overdrijven, ik was van plan om m,n V brakes te vervangen voor het merk FRM per rem 34 gram! ehh 2 stuks voor 185 euro! handremmen het zelfde laken en pak ook iets van 35 gram per stuk ehh 189 euro,crankstel van Extralite 600 gram compleet met trapas ehh 600 euro!! heb mij maar ff achter de oren gekrabt en toch maar besloten om het niet te doen. Om zoveel geld neer te leggen voor die paar gram voordeel , weegt niet op tegen wat je er voor moet betalen. Ben wel van plan om er tzt XT V-Brakes en een Chris King bal hoofdstel er op te zetten en een setje Nokon remkabels puur voor de finishing touch, staat mooi en maakt mijn bike helemaal af. En als ik hem toch echt lichter wil maken kan ik er natuurlijk ook S-licks bandjes van Vredestein op gooien, heb ik een tijdje mee gereden op een andere MTB en die banden zijn goed bevallen en dan kom ik op zeker op of net onder de 10 kilo grens uit. Ach een beetje zitten klooien met je fiets is gewoon leuk en hobby, tja ik bespaar mij op dit moment 12 tot 15 honderd euro per jaar omdat ik niet meer rook en ach dan geef ik het liever uit aan leuke dingen voor de fiets.
Je hebt groot gelijk dat je het beter aan je fiets uit kunt geven. Maar wat een prijzen voor een paar grammetjes. Tja, gewichten van rond de 10 kg..., kan ik enkel van dromen (wat fiets betreft dan). Retemooi die Kleins, gister nog met een paar gasten gereden die ook van die Kleins hebben. En dan ook nog geheel XTR, Chris King (Big Rosa, ga je voor zo'n roze of zijn die al uit verkocht?), Cross Max SL etc. Jaloezie.... Maar goed, uit eindelijk gaat het gelukkig toch vooral om de beentjes ! Ik houd jullie op de hoogte wat betreft het al dan niet kapot gaan van mijn trapas.