Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Vraagje over pedalen

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 29 dec 2010 16:52

Amclassic-fan schreef: Iemand die goed wil kunnen lopen met z'n schoenen Speedplay aanraden vind ik zelf ook wel erg vreemd. Als je ergens totaal niet mee kan lopen is het Speedplay wel. Metalen plaat die onder je voeten zit...

Niet mee eens, met mijn speedplay plaatjes kan ik prima lopen.
Ook ervaring met look pedalen en het is wel anders, maar om te zeggen dat je er vele malen beter op loopt vind ik overdreven.

Bovendien stap je niet op een racefiets om te lopen, ik neem niet aan dat de TS een paar kilometer gaat lopen in zijn fietsschoenen.
De stukken die ik evt. moet lopen om een stempel te halen of om mijn nummer bij de jury te halen/licentie inleveren ed. gaan mij prima af met speedplays.

Vraag me af of je ervaring hebt met de pedalen..?!
mijn Flickr

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 dec 2010 18:35

Ja, ik heb een jaar gesponsord met Speedplay Zero's gereden, dus ik weet echt wel waar ik 't over heb. Je kan wel leuke spelletjes doen met Speedplay platen onder je schoenen. Bijv wie 't langste door kan glijden op een natte weg... Sorry hoor, maar als je gaat beweren dat je prima kunt lopen met die metalen platen onder je schoenen. :rolleye:

Het gaat er ook niet om hoeveel jij met je schoenen moet lopen, maar hoeveel de TS er mee wil lopen. En ja ik heb zowel met Time RXS, Speedplay Zero en SPD SL allemaal minimaal 1 seizoen gereden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 29 dec 2010 18:39

Mja, dan hebben we met het lopen met speedplay's duidelijk een andere ervaring, het loopt niet lekker maar ik ondervind tot op heden geen problemen.
Een Spd SL plaatje loopt wel wat beter, maar ik verkies een goed pedaal/kliksysteem toch boven het loopcomfort.
mijn Flickr

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 dec 2010 18:42

Ja fijn een pedaal systeem waar je na een paar duizend km je voet om 't pedaal heen kan kantelen. Plaatjes die een vermogen kosten. Afstellen van de plaatjes is een crime bij schoenen met 3 gaats bevestiging. Pedalen hebben veel onderhoud nodig in vergelijking met andere pedalen. Inklikken gaat echt niet makkelijker dan bij SPD SL of Time RXS. Gewoon geen goede pedalen voor de TS.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stockie
Forum-lid

stockie 29 dec 2010 19:10

Er is zich hier iemand niet populair aant maken...
Stockie

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 29 dec 2010 19:13

Ik zal niks zeggen, al helemaal niet over mijn positieve ervaringen met speedplay.
mijn Flickr

siemstra
Forum-lid

siemstra 29 dec 2010 19:16

Time I-clic Racer; voldoet aan al jouw eisen. Eventueel ook nog de I-clic Carbon, afhankelijk van jouw budget.

davidjezior
Forum-lid

davidjezior 30 dec 2010 15:32

@ amclassic-fan en jaapieo: ik begrijp dat jullie ervaring met speedplay heel verschillend is, daar kan ik in ieder geval uit halen dat deze pedalen zeer geschikt zijn voor mensen die specifiek weten wat ze willen, aangezien ik daar niet onder val en daarnaast het feit dat deze boven mijn budget liggen, neem ik liever niet het risico dat deze niet helemaal mijn ding zullen zijn. het is inderdaad zo dat ik niet van plan ben om er kilometers op te lopen, maar ik stap weleens af om een drankje te doen bij een cafeetje of om bij een pompstation iets te kopen dus een dergelijk grote plaat als bij speedplay lijkt mij ook niet makkelijker lopen dan bijv spd-sl plaatjes. ik denk dat ik wel kan concluderen dat speedplay, in ieder geval op dit moment, afvalt voor mijn keuze. toch bedankt voor de suggestie!

@ siemstra: ik zal er eens naar kijken, dank voor de suggestie!

Plaats reactie