Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

upgrade: Zonda/Scirocco???

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 25 nov 2006 00:24

Quote: Origineel geplaatst door RichardN op 24 November 2006
Vorige week heb ik Trek1400 -fiets gekocht bij Salden. De orginele wielen (bontrager )heb ik direct ingewisseld voor Scirocco's. Deze waren als beste getest in Fiets-blad November. Thuis merkte ik dat mijn voorwiel duidelijk afwijkt met het wiel uit het blad. Ik blijk dus een scirocco 2005 te hebben. Wel mooi met die zwarte velgen. Het voor en achterwiel is op dezelfde manier gespaakt. Zijn deze 2005-wielen net zo goed ald de 2006-wielen uit de test? PS: ik weeg vrij zwaar / 96 kg.




Richard,

Gefeliciteerd me je aankoop van je Trek1400 en welkom op het forum.
Hoebedoel je met afwijkt? als je aanzet kan je wiel een beetje speling tonen zou met een zo'n 96 wat meer kunnen zijn.
Campagnolo wielen staan wel bekend als een kwaliteits-product. voor je gewicht zou ik eerder aan een hand-gespaakt wielset denken.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 25 nov 2006 02:08

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 24 November 2006


Quote: Origineel geplaatst door RichardN op 24 November 2006


Vorige week heb ik Trek1400 -fiets gekocht bij Salden. De orginele wielen (bontrager )heb ik direct ingewisseld voor Scirocco's. Deze waren als beste getest in Fiets-blad November. Thuis merkte ik dat mijn voorwiel duidelijk afwijkt met het wiel uit het blad. Ik blijk dus een scirocco 2005 te hebben. Wel mooi met die zwarte velgen. Het voor en achterwiel is op dezelfde manier gespaakt. Zijn deze 2005-wielen net zo goed ald de 2006-wielen uit de test? PS: ik weeg vrij zwaar / 96 kg.





Richard,Gefeliciteerd me je aankoop van je Trek1400 en welkom op het forum.Hoebedoel je met afwijkt? als je aanzet kan je wiel een beetje speling tonen zou met een zo'n 96 wat meer kunnen zijn.Campagnolo wielen staan wel bekend als een kwaliteits-product. voor je gewicht zou ik eerder aan een hand-gespaakt wielset denken.


Hoi,
Hij bedoelt gewoon dat ie de 05 versie heeft en niet de nieuwe van dit jaar, Chris.
Qua kwaliteit zal de 05 versie mijns inziens niet moeten onderdoen voor de nieuwe, wel integendeel.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 01 dec 2006 10:23

Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 06 Februari 2006
Hallo, In wezen is de Zonda met zijn wat hogere velg sterker en uiteraard ietwat meer aero.Ciao,

zonda en scirocco wielen hadden in 2005 de zelfde velghoogte's (30mm) in 2006 zijn de scirocco's 24mm hoog en de zonde voor 26mm en achter 30mm. het verschil in de wielen in 2005 zat hem enkel in de naven
RIDLEY the speed weapon

paco
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 dec 2006 15:31

paco 26 feb 2007 19:20

Heb ook de 2007 versie besteld in het zwart.
En ook nog eens 96 gram lichter dan de 2006 serie.
Een mooi setje wielen voor de prijs van 220 euro
bij bikesNparts
Pinarello Prince
Empella Bonfire SL
Sensa Pordoi

frankschneider
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:30

frankschneider 27 feb 2007 15:11

Quoten: Origineel geplaatst door Velo! op 05 Februari 2006


Hallo allemaal!
Nieuw op dit forum, alhoewel ik het wel diverse malen heb geraadpleegd!
Ik wil m'n fiets graag wat upgraden (lees: lichter en mooier maken) en de wielen komen hiervoor als eerste in aanmerking!
Huidige wielen: vrij zware wielset (Fir Sonic..kon trouwens nergens vinden op het www...), gewicht ca. 2050-2100 gram.
Heb al even rond zitten neuzen: de Campa Zonda 2006 vind ik er heel gelikt uit zien. Bovendien erg licht: 1610 gram! De Scirocco's 2005 (1830 gram) zijn ook mooi. (ik ga dan voor de 2005-versie ivm de zwarte velgen en spaken.
Zelf weeg ik rond de 85 kg en ben geen wedstrijdrijder, maar een enthousiaste tourder, voornamelijk op de vlakten van onze winderige lagelanden.
Zijn de Zonda's voldoende betrouwbaar voor mijn kilo's of zou ik beter voor de scirocco's kunnen gaan (200 gram zwaarder, ca. 100 euro goedkoper).
Advies, ervaringen en aanbevelingen die mij kunnen helpen met een keuze: van harte welkom!
 
 

De Zonda's zijn volgens mij sterker/beter, want deze hebben rechte spaken met aan beide kanten schroefdraad. Dit voorkomt spaakbreuk in de kop! Feitelijk geldt dit voor alle merken ook voor Shimano en de duurdere Easton/Velomax, Mavic etc. Dit is de reden dat die merken die afwijkende naafconstructies hebben, zodat de spaken recht, zonder bocht, de naaf in komen. Bij de Zonda's is dit bijna onzichtbaar; ze zitten vanaf de zijkant in de naaflens gehaakt met een 'half maantje' onder de moer, zodat de spanning zicht centreerd.

Plaats reactie