Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Ketting smeren

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jan 2006 20:45

Ik gebruik liever geen wasbenzine. Niet zo zeer omdat het slecht is voor het milieu maar omdat het slecht is voor mij. Ik gebruik bij voorkeur producten op citroenzuur basis. Stuk minder agressief. Wasbenzine is echt over-kill voor een ketting.

‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

arjanhkc
Forum-lid

arjanhkc 23 jan 2006 23:02

Ik pons het uit. Haal ook het crankstel uit elkaar, en de cassette. Dan door de spoelbak op de zaak(rijwielhandel) en dan alles weer monteren. Eens in de 2 maanden ongeveer en nu elke dag smeren(met die pekel) Werkt top!!

neos
Forum-lid

neos 24 jan 2006 21:06

Ik maak schoon met diesel olie en droog het geheel af met een zachte doek .Hierna spuit ik de ketting ik met spuitspray (dit wordt in autogarages gebruikt) gaat na een poosje  dikker worden.
Verder gebruik ik ook wel eens de olie die gebruikt wordt bij kettingzagen deze heeft als eigenschap dat hij wel smeert maar niet plakt( anders gaan de zaagtanden dicht zitten).
cornelli racing cycles Uden

.marcel.
Forum-lid

.marcel. 24 jan 2006 21:43

Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 24 Januari 2006

Ik maak schoon met diesel olie en droog het geheel af met een zachte doek .

gewoon dieselolie van de bezinepomp?
hit the road jack

jorisvb
Forum-lid

jorisvb 24 jan 2006 22:14

Quoten: Origineel geplaatst door .marcel. op 24 Januari 2006

Nope, tenminste heb nog nooit diesel uit een benzinepomp zien komen , als dit wel zo is moet je ff de tankstationbeheerder roepen en zeggen dat er wat fout is gegaan bij hem!

@Big Rosa, wist je dat als je die roet uit een vrachtwagen/bus/auto ziet komen, van die echt donkere dat dit 90-95 uit roet bestaat!

jorisvb
Forum-lid

jorisvb 24 jan 2006 22:42

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 24 Januari 2006

Dat zeg ik! ik lijk wel zwarte piet!! maar we hebben best wel een probleem met 7 miljoen auto's. het wordt er in iedergeval niet gezonder op.

Daar wordt aan gewerkt! We zijn er op school druk me bezig om dat aspect te verminderen. Voor nu wil ik alleen maar zeggen, Rijd Geen Diesel! De deeltjes die zo'n apparaat uitstoot zijn schadelijker dan die van een benzine auto!
tot zover off-topic

.marcel.
Forum-lid

.marcel. 24 jan 2006 22:48

Quoten: Origineel geplaatst door Joris v B op 24 Januari 2006

Quoten: Origineel geplaatst door .marcel. op 24 Januari 2006

Nope, tenminste heb nog nooit diesel uit een benzinepomp zien komen , als dit wel zo is moet je ff de tankstationbeheerder roepen en zeggen dat er wat fout is gegaan bij hem!
_----------------------------------------------------------------------
van het tankstation.dat is bij ons hier hetzelfde.Ik zag me zelf opeens bij de mooiste quotes staan
hit the road jack

neos
Forum-lid

neos 25 jan 2006 20:53

@ Marcel ja gewoon van de diesel pomp maar ik gebruik landbouw diesel die is veel goedkoper en rood van kleur
cornelli racing cycles Uden

trudie
Forum-lid

trudie 25 jan 2006 21:18

lampenolie..... werkt ook erg goed om schoon te maken.
Ik heb ooit gehoord dat je huisbrandolie moet nemen, maar nadat ik in meerdere winkels aangekeken werd met grote vraagtekens op gezichten, heb ik het maar bij lampenolie gehouden. (het schijnt dat in België huisbrandolie heel normaal is)

jorisvb
Forum-lid

jorisvb 26 jan 2006 01:07

Quoten: Origineel geplaatst door Trudie op 25 Januari 2006

lampenolie..... werkt ook erg goed om schoon te maken.
Ik heb ooit gehoord dat je huisbrandolie moet nemen, maar nadat ik in meerdere winkels aangekeken werd met grote vraagtekens op gezichten, heb ik het maar bij lampenolie gehouden. (het schijnt dat in België huisbrandolie heel normaal is)

Dat is olie die een pyromaan gebruikt, daar kun je je huis mee branden , waarschijnlijk is dat spiritus/terpentine ofzo?

Plaats reactie