Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 30 Januari 2006
Ik heb ook meerdere malen naar Corima gekeken. Met name de tube variant van de aero sprak me aan. Nadat is vorig jaar een aantal jongens met carbon velgen zag crashen in een criterium waarbij de velgen compleet verwoest werden heb ik me bedacht. Ik kies nu waarschijnlijk voor de Ambrosio Crono i.c.m. een record naaf. Priam wiel, eenvoudig te repareren (richten) en betaalbaar om te vervangen als het stuk gaat. Ik hoef ook niet voorzichtig te doen omdat ik anders denk als er maar niet met mijn dure wiel gebeurt.
ik denk dat een crash met elk carbon wiel ongezond zal zijn, kleine scheurtjes dat je niet op het 1ste zicht kan zien enzo..
Corima Aero of Medium?
Quoten: Origineel geplaatst door dries op 30 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 30 Januari 2006
Ik heb ook meerdere malen naar Corima gekeken. Met name de tube variant van de aero sprak me aan. Nadat is vorig jaar een aantal jongens met carbon velgen zag crashen in een criterium waarbij de velgen compleet verwoest werden heb ik me bedacht. Ik kies nu waarschijnlijk voor de Ambrosio Crono i.c.m. een record naaf. Priam wiel, eenvoudig te repareren (richten) en betaalbaar om te vervangen als het stuk gaat. Ik hoef ook niet voorzichtig te doen omdat ik anders denk als er maar niet met mijn dure wiel gebeurt.
ik denk dat een crash met elk carbon wiel ongezond zal zijn, kleine scheurtjes dat je niet op het 1ste zicht kan zien enzo..
Carbon scheurt makkelijk helemaal stuk, aluminium heb je kleine scheurtjes sneller. Maar niet bij elke val breekt je carbon wiel meteen.
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 30 Januari 2006
Ik heb ook meerdere malen naar Corima gekeken. Met name de tube variant van de aero sprak me aan. Nadat is vorig jaar een aantal jongens met carbon velgen zag crashen in een criterium waarbij de velgen compleet verwoest werden heb ik me bedacht. Ik kies nu waarschijnlijk voor de Ambrosio Crono i.c.m. een record naaf. Priam wiel, eenvoudig te repareren (richten) en betaalbaar om te vervangen als het stuk gaat. Ik hoef ook niet voorzichtig te doen omdat ik anders denk als er maar niet met mijn dure wiel gebeurt.
ik denk dat een crash met elk carbon wiel ongezond zal zijn, kleine scheurtjes dat je niet op het 1ste zicht kan zien enzo..
Carbon scheurt makkelijk helemaal stuk, aluminium heb je kleine scheurtjes sneller. Maar niet bij elke val breekt je carbon wiel meteen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Aluminium kan gewoon veel meer hebben als het om velgen gaat dan carbon. Er zijn gewoon klappen die alu overleefd met een klein slagje in de velg waar een carbon velg volledig sneuvelt. Als je het financieel kunt (en wilt) hebben als je velg kapot gaat is er niets wat je tegen houd om met carbon velgen te rijden. Maar de meeste hier hebben toch geen geldboom waar ze zo een paar honderd euro uit trekken.
Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 20 Januari 2006
Ik ben vanplan om een setje Corima carbon wielen te kopen. Nu had ik een paar vraagjes daarover.
1: Kunnen de wielen zo van de corima site besteld worden en zijn ze dan goed gespaakt?
2: ZIjn het stijfe wielen geschikt voor criteriums (63kg), en het betere klimwerk?
3: Wat is het verschil tussen de Aero en Medium?
4: Klopt het gewicht dat op de Corima site staat?
Alvast bedankt voor de reacties!
Hallo,
1. Voor wie in Belgie gevestigd is kan je de wielen via de site bestellen. Mits er via kredietkaart wordt betaald staan ze binnen de 3 werkdagen voor je deur. Voor Nederland kan het vermoedelijk ookl wel. Ik zie geen verdeler vermeld staan op de site van Corima.
Alle sets worden geleverd met snelspanners (niks bijzonders qua kwaliteit maar soit), een mooi paar wieltassen, catalogi en een setje publicitaire decals en klevers.
Het personeel is er bijzonder behulpzaam en vriendelijk en als er enige twijfel bestaat over je order dan belt men je gewoon thuis op. Prima service dus.
2. Stijf zijn ze genoeg maar met hoge velgen zou'k nu niet direct criteriums gaan rijden. Ze zijn voldoende licht voor het gemiddelde bergwerk, wel opletten bij zijwind.
Voor beide doeleinden lijken me de Corima Winiums het beste geschikt.
3. Het verschil tussen Aero en Medium zit hen enkel in de gebruikte spaken, respectievelijk Sapim CX en CX-Ray wat een gewichtsverschil van 120g bij gelijke bespaking voor de 700C tube versies.
4. Bij mijn set was het zelfs een 10g minder dan aangegeven.
Nog iets, de naven zijn nieuwe modellen sinds eind 2005. De achternaaf wordt via een centrifugaal (a la droogkast) vochtvrij gehouden. Alle lagers zijn dubbel verzegelde annulaire types die eenvoudig te vervangen zijn tegen een minimum aan kosten in geval van slijtage.
Spaken en eventuele andere onderdelen kunnen allemaal via de site worden besteld.
Ik weet met absolute zekerheid (ben er al verscheidene malen geweest) dat alle carbon velgen alsook de chrono/piste kaders door Corima zelf in de fabriek worden vervaardigd.
Zoals gezegd zijn de spaken van het belgische Sapim, de naven vermoedelijk een of ander Novatech model (of iets dergelijks) uit Taiwan.
Als je voor dit soort carbonwielen kiest ben je best met de tube versie, de clincher versies doen alle mogelijke voordelen zo goed als teniet.
Groeten,
Ik ben vanplan om een setje Corima carbon wielen te kopen. Nu had ik een paar vraagjes daarover.
1: Kunnen de wielen zo van de corima site besteld worden en zijn ze dan goed gespaakt?
2: ZIjn het stijfe wielen geschikt voor criteriums (63kg), en het betere klimwerk?
3: Wat is het verschil tussen de Aero en Medium?
4: Klopt het gewicht dat op de Corima site staat?
Alvast bedankt voor de reacties!
Hallo,
1. Voor wie in Belgie gevestigd is kan je de wielen via de site bestellen. Mits er via kredietkaart wordt betaald staan ze binnen de 3 werkdagen voor je deur. Voor Nederland kan het vermoedelijk ookl wel. Ik zie geen verdeler vermeld staan op de site van Corima.
Alle sets worden geleverd met snelspanners (niks bijzonders qua kwaliteit maar soit), een mooi paar wieltassen, catalogi en een setje publicitaire decals en klevers.
Het personeel is er bijzonder behulpzaam en vriendelijk en als er enige twijfel bestaat over je order dan belt men je gewoon thuis op. Prima service dus.
2. Stijf zijn ze genoeg maar met hoge velgen zou'k nu niet direct criteriums gaan rijden. Ze zijn voldoende licht voor het gemiddelde bergwerk, wel opletten bij zijwind.
Voor beide doeleinden lijken me de Corima Winiums het beste geschikt.
3. Het verschil tussen Aero en Medium zit hen enkel in de gebruikte spaken, respectievelijk Sapim CX en CX-Ray wat een gewichtsverschil van 120g bij gelijke bespaking voor de 700C tube versies.
4. Bij mijn set was het zelfs een 10g minder dan aangegeven.
Nog iets, de naven zijn nieuwe modellen sinds eind 2005. De achternaaf wordt via een centrifugaal (a la droogkast) vochtvrij gehouden. Alle lagers zijn dubbel verzegelde annulaire types die eenvoudig te vervangen zijn tegen een minimum aan kosten in geval van slijtage.
Spaken en eventuele andere onderdelen kunnen allemaal via de site worden besteld.
Ik weet met absolute zekerheid (ben er al verscheidene malen geweest) dat alle carbon velgen alsook de chrono/piste kaders door Corima zelf in de fabriek worden vervaardigd.
Zoals gezegd zijn de spaken van het belgische Sapim, de naven vermoedelijk een of ander Novatech model (of iets dergelijks) uit Taiwan.
Als je voor dit soort carbonwielen kiest ben je best met de tube versie, de clincher versies doen alle mogelijke voordelen zo goed als teniet.
Groeten,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01
Zijn de naven van corima nou goed of kan je beter losse corima velg kopen, spaken erbij, bijvoorbeeld dtswiss naven en zelf of ergens anders laten spaken?
Quoten: Origineel geplaatst door pinarellofan op 03 Februari 2006
Zijn de naven van corima nou goed of kan je beter losse corima velg kopen, spaken erbij, bijvoorbeeld dtswiss naven en zelf of ergens anders laten spaken?
Hoi,
Ik vind ze in ieder geval prima lopen.
Als je de losse onderdelen velgen, spaken, naven, enz. als onderdelen koopt en zelf gaat bouwen dan kom je zeker niet beterkoop uit aan winkelprijzen gerekend.
De wielen zijn perfect gespaakt en onder de correcte spanning gebracht bij Corima dus vind ik persoonlijk dat je beter bent gediend als je een komplete set koopt ipv van alles los.
Neem je bv. de Medium dan kom je met lichtere naven aan ongeveer 50 a 60 g gewichtswinst op de navenset. Alleeen kost je dat dan gemakkelijk nog eens een 300 Euro extra zonder dan nog de supplementaire kosten te rekenen voor het bespaken als je dat door iemand wil laten doen.
Niet de moeite waard naar mijn mening maar YMMV.
Ciao,
Zijn de naven van corima nou goed of kan je beter losse corima velg kopen, spaken erbij, bijvoorbeeld dtswiss naven en zelf of ergens anders laten spaken?
Hoi,
Ik vind ze in ieder geval prima lopen.
Als je de losse onderdelen velgen, spaken, naven, enz. als onderdelen koopt en zelf gaat bouwen dan kom je zeker niet beterkoop uit aan winkelprijzen gerekend.
De wielen zijn perfect gespaakt en onder de correcte spanning gebracht bij Corima dus vind ik persoonlijk dat je beter bent gediend als je een komplete set koopt ipv van alles los.
Neem je bv. de Medium dan kom je met lichtere naven aan ongeveer 50 a 60 g gewichtswinst op de navenset. Alleeen kost je dat dan gemakkelijk nog eens een 300 Euro extra zonder dan nog de supplementaire kosten te rekenen voor het bespaken als je dat door iemand wil laten doen.
Niet de moeite waard naar mijn mening maar YMMV.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...