Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Wat eten jullie onderweg?

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 17 jan 2006 13:37

Ik eet altijd stevig van te voren, een grote bak magere perzikyoghurt met cruesli en 4-6 vooral zoet belegde boterhammen. Op de fiets neem ik pas wat mee als ik meer dan 2 u ga fietsen of iets minder van te voren heb gegeten. Als ik wat meeneem is het vooral ontbijtkoek en AH fruitrepen, op langere tochten voor de variatie 1 of 2 bananen, evt een Isostar reep of een stuk rijstevlaai in alufolie (wel snel eten wat het mist de nodige stevigheid ). In de winter drink ik zeker minder, pas na een uur ofzo, maar probeer het wel zo consistent mogelijk te doen. Na de inspanning wat simpele suikers, appelsap en ontbijtkoek, of gelijk een uitgebreide broodlunch. En gelijk weer veel drinken totdat ik echt vaak naar de WC moet.

diogenes
Forum-lid

diogenes 17 jan 2006 13:40

Ik eet altijd yoghurt en muesli een uur of twee van te voren.

En hoe zien jouw kleren er uit na een valpartij? Overal banaan en stukken vlaai?

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

diogenes
Forum-lid

diogenes 17 jan 2006 14:12

Nu ik er eens goed over na denk: vroeger dronk ik meer in de winter, maar ik ben er mee gestopt sinds er hier overal paarden lopen en je met regenachtig weer smurrie over je bidon krijgt. Dat staat mij nogal tegen om er dan een slok uit te nemen.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 17 jan 2006 14:15

Goh, dacht dat jij zo'n cyclocross bikkel was Diogenes? Maar goed, ik zal wellicht ook minder drinken als mijn bidon onder het slijk zit, ik probeer dat soort paadjes dan ook zoveel mogelijk te vermijden... Op de MTB is dat probleem opgelost met een Camelbak.

diogenes
Forum-lid

diogenes 17 jan 2006 14:30

>Goh, dacht dat jij zo'n cyclocross bikkel was Diogenes?
Nee hoor, dat heb je helemaal fout: ik heb wel een cyclocrosser, maar ik rijd alleen in het bos als het koud droog weer is met veel wind. Zo'n typisch zeldzame koudegolf-wintersituatie dus. Ik pak in de winter eigenlijk bijna altijd de racefiets.

> Maar goed, ik zal wellicht ook minder drinken als mijn bidon onder het slijk zit,
Hier ligt zo ongeveer overal paardenpoep op de wegen. Er zijn nogal wat maneges hier. Ik probeer er omheen te rijden, maar dat lukt niet altijd.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 jan 2006 15:05

Ik gebruik in deze tijd van het jaar de Camelbak ook op de race. Geen gedoe met stront- en modderspetters en je water blijft veel langer op temperatuur.
Less is bore

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 17 jan 2006 18:19

ik stop altijd als het mogelijk is bij een frituur voor een frietje speciaal met 2 frikandellen en een cola. wel een klein beetje last bij het vervolgen van de rit, maarja je kan niet alles hebben
RIDLEY the speed weapon

rolandt
Forum-lid

rolandt 17 jan 2006 23:38

big rosa, zou je dan zo vriendelijk willen zijn om op de vrijdag voor de AGR geen spruitjes te willen eten? Namens alle deelnemers alvast bedankt!  

Plaats reactie