Marchisio zefir 2009
Dat kan ik helaas niet zeggen. Dit i.v.m. een persoonlijke afspraak die ik met mijn leverancier gemaakt heb. Het is in ieder geval minder dan de adviesprijs van € 1500,00.
Maar de combinatie van mooie marchisio naven en de 38 mm hoge zipp velgen (daarin volgt Marchisio o.a. merken Easton die ook gebruik maken van de zipp velg als halffabrikaat in hun totale wielset) is het dan ook waard.
Kaalpani
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Vorige week Marchisio Zefir wielen (oud type) en Tetragon (voorganger Alisea) gekocht als tussenwielen op de nieuwe X75 versie die ik aan het einde van het jaar krijg. Voelt weer goed aan nadat ik mijn voorgaande versie verkocht had aan een clubgenoot.
resp. 1440 gram (klim) en 1630 (alround) pure klasse per wielset. Samen met de Marchsio carbo (Aero) nu in het bezit van een volledig uitwisselbaar serie wielen (wat body's betreft)
Kaalpani
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik vind dat jij wel erg klinkt als iemand die een ander zijn mening niet vertrouwd. Jammer deze achterdocht. Ben zelf geen persoon die gaat nawegen of klakkeloos halve waarheden op een blog kwakt. Iets dat ik helaas teveel zie (ook op fiets "forum'). Maar een beetje onderbouwing zou in mij mailbericht misschien beter zijn geweest.
Iedere fabrikant werkt met standaardafwijkingen als het gaat om o.a. gewichten van geproduceerde producten. Dit kan betekenen dat de gewichten soms iets verschillen van de in de standaard brochures. Maar dit is in de industrie normaal. Ik vind als fietser een balans tussen gewicht, stabiliteit, stijfheid en goed lopende lagers veel belangrijker. Dit vind ik terug in de Marchisio producten (maar ook in ander merk wielen). De modulaite opbouw van wielen en body's spreekt mij erg aan. Met drie racefietsen X aantal wielsets scheelt het veel "onnodig" gesleutel.
Ik beschik zelf over wielen van verschillende fabrikanten (o.a. Mavic Cosmic Carbon SL, en Mavic CPX33 Tube versie). Tevens in het verleden wielen als Sinergy X wheels en Rolff Comp.Pro gereden.
Zoals iedere type wielset zal ook Marchisio zijn voor en nadelen hebben. Vind in de technisch mooie producten "emotie" terug dat ik in veel andere producten in de markt mis. Mijn ervaringen zijn tot nu toe zeer positief. Vandaar dat toen ik twee overjarige wielsets kon kopen ik dit ook gedaan heb. Had ze nodig om voorgaande verkochte wielsets (o.a Ksyrium Elite) te vervangen. Zodra ik mijn nieuwe zefir X75 wielset heb zullen ze waarschijnlijk belanden bij twee clubgenoten. Kan namelijk niet op alles tegelijkertijd rijden.
Om jou een afgewogen indruk te geven:
- Mavic Cosmic Carbon SL: zeer stijf en stabiel, geeft bij lange klim wel het gevoel "dood"gewicht te zijn. Voelen echter wel beduidend lichter dan de Cosmic carbon wielen van het type daarvoor.
-Marchisio Carbo zefir: comfortabel carbon wielzet. Mag wat mij betreft stijver zijn. Voelen beduidend minder stijf dan mijn Mavic cosmic carbons. Maar door de carbon velg zal de spaakspanning lager zijn dan bij gebruik van alu velg. Ondanks de kleine 150 gewichtsverschil voelen deze wielen bij een lange klim niet zo "dood" aan als de Mavic cosmic Carbon SL.
- Marchisio Tetragon: Wat schijfheid voel ik niet veel verschil met de Zefir. Heb nu echter bredere en zwaardere banden op deze wielen zitten. Voelen hierdoor in het rijden zwaarder aan. Geven een zeker gevoel. Echter geen wielen voor rijders van meer dan 90 kg
- Marchisio Zefir (oud model): Licht en speelse wielset. Voelt stijver dan de Carbo Zefir. Je merkt alleen bij het afdalen dat de wielen licht zijn. Geven een duidelijk minder stabiel gevoel dan bijvoorbeeld Ksyrium Elite's. Ik kan ze niet vergelijken met de SL of ES versie omdat ik hiermee nooit gereden heb. Niet echt geschikt voor rijders van meer dan 80 kilo.
Voormalig gereden wielsets:
Ksyrium SSC (eerste Ksyrium wielset op de markt): lekker licht, in het begin wat problemen gehad met slagen in achterwiel. Maar nadat het hele wiel opnieuw gespaakt is geen problemen gehad. Wielset is nog steeds in gebruik binnen de wielerclub.
Ksyrium Elite (1e generatie): Stabiel, stijf, goede lagers. Zou ze een ieder aanraden (ook bij een hoger gewicht).
Spinergy X wheels: Achterwiel stijf, voorwiel te slap, daarom X beams tussen spaken gezet. Zou echter geen snelle afdaling willen rijden met een dit ype voorwiel. Daarom vaak gereden met voorwiel met lage velg.
Rolff Comp. Pro: Strakke stijve wielen, vond alleen dat de wielen snel stil vielen. Mogelijk door de redelijk zware velgen (aanname). Vond de lagers niet echt geweldig lopen.
Kaalpani
Zondag mijn nieuwe Marchisio X75 wielset mogen ontvangen. Heel mooi rood/zwart en wit precies passend bij mijn fiets.
weet iemand hoe ik een een foto kan uploaden. Snap niets van het http verhaal. Heb gewoon mijn foto op mijn c: schijf staan.
Kaalpani
ga naar http://imageshack.us/ klik op bladederen.. selecteer uw bestand.. klik op host it als het bestand geupload is.. selecteer en kopieer dan de link die onderaan staat bij.. link direct to image.. vervolgens klik je hier in het typen van een bericht op het knopje met het boompje waarna je in de verschenen balk de link plakt.. druk op enter en daar is je foto
Ook nog even de wielen als setje. Het was het wachten wel waard.
Ga ze samen met de Zefir carbon ook als combinatie set gebruiken. Hoog carbon wiel achter en middelhoog zefir X75 voor. De eerste persoon die maandag de combinatie zag viel het niet op dat het wielen uit verschillende sets waren. ntwerp kent namelijk veel overeenkomsten.
Ga ze samen met de Zefir carbon ook als combinatie set gebruiken. Hoog carbon wiel achter en middelhoog zefir X75 voor. De eerste persoon die maandag de combinatie zag viel het niet op dat het wielen uit verschillende sets waren. ntwerp kent namelijk veel overeenkomsten.
Kaalpani
Afgelopen week de nieuwe Zefir 2009 (x75 en x100) modellen geleverd gekregen vanuit Italie. Wonderschoon die nieuwe wielsets. Carbon alu voornaaf bij beide wielsets zorgt voor een high tech uitstraling.
De afgelopen dagen beide wielsets aan de tand gevoeld en ik moet zeggen dat de nieuwe sets weer beter zijn dan de voorgaande. Wow is de enige kwalificatie die ik kan geven. Heerlijk stijf en echte knalwielen.
De X75 heeft mooi weggewerkte spaaknippels zoals bij de voorgaande Campa eurus wielsets. Dit gekoppeld aan nieuwe 24mm hoge velgen (was 26 mm) en v20/a24 spaken (was v16/a20).
De X100 heeft een combinatie van een 24mm velg voor en een 26 mm velg achter.
Heb zowel een van mijn fietsen als die van mijn vriendin maar extra gepimped met de nieuwe wielsets.
[img=http://img231.imageshack.us/img231/5092 ... la9.th.jpg]
mvg
Karsten
De afgelopen dagen beide wielsets aan de tand gevoeld en ik moet zeggen dat de nieuwe sets weer beter zijn dan de voorgaande. Wow is de enige kwalificatie die ik kan geven. Heerlijk stijf en echte knalwielen.
De X75 heeft mooi weggewerkte spaaknippels zoals bij de voorgaande Campa eurus wielsets. Dit gekoppeld aan nieuwe 24mm hoge velgen (was 26 mm) en v20/a24 spaken (was v16/a20).
De X100 heeft een combinatie van een 24mm velg voor en een 26 mm velg achter.
Heb zowel een van mijn fietsen als die van mijn vriendin maar extra gepimped met de nieuwe wielsets.
[img=http://img231.imageshack.us/img231/5092 ... la9.th.jpg]
mvg
Karsten
Kaalpani