Pinarello F4:13
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Hoi,
Het was niet de bedoeling TREK fietsen af te breken ik heb er bijna een jaar mee gereden en was over het algemeen tevreden over de fiets(afmontage Chorus-Kyrium ssl).Mijn vorige fiets was een Alu gecombineerd met Carbon voor- en achtervork(afmontage idem).Wat mij direct opviel de de Trek meer veerkrachtig was en misschien voor mij overkwam als slap, de elastiek was misschien inderdaad wat overdreven.Maar kom als je aardig wat centjes neertelt voor dergelijke fiets begin je er toch wat gemengde gevoelens aan over te houden(meerprijs ten opzichte van een Alu frame).Wat betreft de fabricatie van de frames(taiwan)ik ga daar nog een gezond gesprekje rond voeren met mijn FM,dergelijke verkeerde info naar de klant toe vind ik ook niet kunnen,sorry hiervoor.Wat betreft mijn nieuwe aankoop van een Pina F4:13 ga ik dit gezien de reacties nog een beetje in de diepvries opbergen
Vriendelijke groeten,
Het was niet de bedoeling TREK fietsen af te breken ik heb er bijna een jaar mee gereden en was over het algemeen tevreden over de fiets(afmontage Chorus-Kyrium ssl).Mijn vorige fiets was een Alu gecombineerd met Carbon voor- en achtervork(afmontage idem).Wat mij direct opviel de de Trek meer veerkrachtig was en misschien voor mij overkwam als slap, de elastiek was misschien inderdaad wat overdreven.Maar kom als je aardig wat centjes neertelt voor dergelijke fiets begin je er toch wat gemengde gevoelens aan over te houden(meerprijs ten opzichte van een Alu frame).Wat betreft de fabricatie van de frames(taiwan)ik ga daar nog een gezond gesprekje rond voeren met mijn FM,dergelijke verkeerde info naar de klant toe vind ik ook niet kunnen,sorry hiervoor.Wat betreft mijn nieuwe aankoop van een Pina F4:13 ga ik dit gezien de reacties nog een beetje in de diepvries opbergen
Vriendelijke groeten,
Stef
Quoten: Origineel geplaatst door Stef op 26 December 2005
Maar kom als je aardig wat centjes neertelt voor dergelijke fiets begin je er toch wat gemengde gevoelens aan over te houden(meerprijs ten opzichte van een Alu frame).
Sja dat zul je bij alle dure frames houden vrees ik. Alu frames van 500 euro zijn stijf en licht zat, en meer comfort haal je voor 2 tientjes extra uit mooie soepele 25mm bandjes op 5,5 bar.
Maar kom als je aardig wat centjes neertelt voor dergelijke fiets begin je er toch wat gemengde gevoelens aan over te houden(meerprijs ten opzichte van een Alu frame).
Sja dat zul je bij alle dure frames houden vrees ik. Alu frames van 500 euro zijn stijf en licht zat, en meer comfort haal je voor 2 tientjes extra uit mooie soepele 25mm bandjes op 5,5 bar.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Quoten: Origineel geplaatst door Stef op 26 December 2005
Hoi,
Het was niet de bedoeling TREK fietsen af te breken ik heb er bijna een jaar mee gereden en was over het algemeen tevreden over de fiets(afmontage Chorus-Kyrium ssl).Mijn vorige fiets was een Alu gecombineerd met Carbon voor- en achtervork(afmontage idem).Wat mij direct opviel de de Trek meer veerkrachtig was en misschien voor mij overkwam als slap, de elastiek was misschien inderdaad wat overdreven.Maar kom als je aardig wat centjes neertelt voor dergelijke fiets begin je er toch wat gemengde gevoelens aan over te houden(meerprijs ten opzichte van een Alu frame).Wat betreft de fabricatie van de frames(taiwan)ik ga daar nog een gezond gesprekje rond voeren met mijn FM,dergelijke verkeerde info naar de klant toe vind ik ook niet kunnen,sorry hiervoor.Wat betreft mijn nieuwe aankoop van een Pina F4:13 ga ik dit gezien de reacties nog een beetje in de diepvries opbergen
Vriendelijke groeten,
Dat van Taiwan heeft een man van shimano (ben zijn naam kwijt) een keer gezegd in een uitzending tijdens de tour, namelijk de avondetappe met mart smeest. Smeets vroeg toen wie de beste fiets heeft Jan of Lance en die man van shimano zei toen dat ze allebei kaders hebben die uit dezelfde fabriek in taiwan komen. En sindsdien zeggen dat wel meer mensen, maar het klopt totaal niet.
Hoi,
Het was niet de bedoeling TREK fietsen af te breken ik heb er bijna een jaar mee gereden en was over het algemeen tevreden over de fiets(afmontage Chorus-Kyrium ssl).Mijn vorige fiets was een Alu gecombineerd met Carbon voor- en achtervork(afmontage idem).Wat mij direct opviel de de Trek meer veerkrachtig was en misschien voor mij overkwam als slap, de elastiek was misschien inderdaad wat overdreven.Maar kom als je aardig wat centjes neertelt voor dergelijke fiets begin je er toch wat gemengde gevoelens aan over te houden(meerprijs ten opzichte van een Alu frame).Wat betreft de fabricatie van de frames(taiwan)ik ga daar nog een gezond gesprekje rond voeren met mijn FM,dergelijke verkeerde info naar de klant toe vind ik ook niet kunnen,sorry hiervoor.Wat betreft mijn nieuwe aankoop van een Pina F4:13 ga ik dit gezien de reacties nog een beetje in de diepvries opbergen
Vriendelijke groeten,
Dat van Taiwan heeft een man van shimano (ben zijn naam kwijt) een keer gezegd in een uitzending tijdens de tour, namelijk de avondetappe met mart smeest. Smeets vroeg toen wie de beste fiets heeft Jan of Lance en die man van shimano zei toen dat ze allebei kaders hebben die uit dezelfde fabriek in taiwan komen. En sindsdien zeggen dat wel meer mensen, maar het klopt totaal niet.
ik ben zelf niet zo'n trek kenner maar Ik vind de Painting niet mooi je gaat toch geen € 3000.- voor een 5.9 Frame en er staat dan ook nog is Discovery Channel op als je de blauwe versie neemt,
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Die indianenverhalen over Taiwanese Treks is nogal flink uit de lucht gegrepen( Niet te geloven dat zelfs mensen uit het milieu dit durven te verkondigen via de media). De discovery treks zijn dus inderdaad de gewone frames zoals iedereen ze kan aanschaffen (het enige uiterlijke verschil is dat zij nog beschikken over een nokje voor het kaderplaatje te bevestigen). En om meteen iedereen uit zijn lijden te verlossen. Er zijn er velen onder jullie die met recentere frames rijden dan de renners van Discovery. Buiten hun wedstrijdframes zijn de rest meestal herspoten frames van de jaren ervoor. Ze gebruiken de frames gemiddeld 2 tot 3 jaar en in die tijd worden ze 1 tot 2 keer herspoten. Zo wordt een wedstrijdfiets in volgorde van tijd eerst een reservefiets dan trainingfiets om vervolgens te eindigen als Homebike van een renner. (Aangezien het om standaardframes gaat, kan een frame zo enkele malen veranderen van gebruiker.) Dat ze niet op maat gemaakt worden heb ik gezien in de service-course van de ploeg toen de fiets van Heras een nogal opzichtige zadelpen kreeg om hem op zijn minifietsje goed te kunnen plaatsen. Net een overjaarse triathlon-zadelpen maar dan omgekeerd geplaatst. Hij zat waarschijnlijk 12 cm en meer achter het bracket.
Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 27 December 2005
Bij de Rabo's werkt het exact zo. Enkel de Toprenners ( Boogerd, Dekker, Rasmussen cs. ) krijgen elk jaar het nieuwste materiaal.
Werken ze bij de rabo/colnago ook met standaardframes net als discovery/trek? Je hoort ook wel van teams dat er met maatwerk-frames wordt gewerkt.
Bij de Rabo's werkt het exact zo. Enkel de Toprenners ( Boogerd, Dekker, Rasmussen cs. ) krijgen elk jaar het nieuwste materiaal.
Werken ze bij de rabo/colnago ook met standaardframes net als discovery/trek? Je hoort ook wel van teams dat er met maatwerk-frames wordt gewerkt.
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 27 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 27 December 2005
Bij de Rabo's werkt het exact zo. Enkel de Toprenners ( Boogerd, Dekker, Rasmussen cs. ) krijgen elk jaar het nieuwste materiaal.
Werken ze bij de rabo/colnago ook met standaardframes net als discovery/trek? Je hoort ook wel van teams dat er met maatwerk-frames wordt gewerkt.
Ok, iets tekort door de bocht. Tis wel maatwerk maar de colnago's schuiven wel door, van koers- naar trainings- naar thuisfiets.
Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 27 December 2005
Bij de Rabo's werkt het exact zo. Enkel de Toprenners ( Boogerd, Dekker, Rasmussen cs. ) krijgen elk jaar het nieuwste materiaal.
Werken ze bij de rabo/colnago ook met standaardframes net als discovery/trek? Je hoort ook wel van teams dat er met maatwerk-frames wordt gewerkt.
Ok, iets tekort door de bocht. Tis wel maatwerk maar de colnago's schuiven wel door, van koers- naar trainings- naar thuisfiets.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40187
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door Stef op 26 December 2005
Hoi,Wat betreft mijn nieuwe aankoop van een Pina F4:13 ga ik dit gezien de reacties nog een beetje in de diepvries opbergenVriendelijke groeten,
Laat jij je aankoop van een fiets afhangen van een topic als dit?????? Ten eerste staat er echt niet zoveel negatiefs hier (je kunt op dit forum ook veel positieve verhalen er over vinden) en ten 2e zijn wij ook geen echte techneuten (althans de meesten).
Hoi,Wat betreft mijn nieuwe aankoop van een Pina F4:13 ga ik dit gezien de reacties nog een beetje in de diepvries opbergenVriendelijke groeten,
Laat jij je aankoop van een fiets afhangen van een topic als dit?????? Ten eerste staat er echt niet zoveel negatiefs hier (je kunt op dit forum ook veel positieve verhalen er over vinden) en ten 2e zijn wij ook geen echte techneuten (althans de meesten).
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
idd hier is nog al vaak ongenuanceerd "advies". Volgens mij komt de f4.13 goed uit de test van cyclingnews. Gewoon op je gevoel afgaan en kopen die PINA.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die