Ketting Dura-Ace CN 7901.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Tja.., wat dan is de verklaring dat veel mensen de ketting tzt. vervangen door bijv. een kmc-gold/silver sl en dit ook gewoon goed of volgens sommigen zelfs beter vindt schakelen? Terwijl shimano voor iedere scheet een andere ketting schijnt te willen leveren.
De fabrikanten van de alternatieve kettingen maken toch vaak alleen onderscheid tussen 8-9-10 of 11 speed.
De fabrikanten van de alternatieve kettingen maken toch vaak alleen onderscheid tussen 8-9-10 of 11 speed.
BeOne Rosso
prjz schreef:Ik rij altijd met dure-ace kettingen op mijn ultegragroep. Snap niet dat die ultegrakettingen zo goed uit de test bij Fiets kwamen.
Wilde dat laatst ook doen (Dura Ace-ketting op mijn Ultegra-groep), maar mijn FM zei dat het beter is om alles Ultegra te houden. Een Dura Ace-ketting is gemaakt voor een Dura Ace-groep zegt hij, en als je een dergelijke ketting op een Ultegra-groep plaatst zal dat nooit 100% lopen. Klinkt heel aannemelijk, maar ik heb wel een beetje mijn twijfels bij zijn verhaal aangezien ik genoeg mensen ken met een Dura Ace-ketting op Ultegra omdat die langer meegaat. Ik heb nu 3000 km gedaan met mijn Ultegra-ketting...
Kun je eigenlijk een Dura Ace-ketting op een Ultegra triple leggen?
Dat laatste weet ik niet, hierboven werd gezegd dat je eigenlijk speciale kettingen hebt voor triples. Geen idee.
Het verhaal van de Ultegra en Dura-Ace lijkt me grote onzin. Hele volksstammen (waaronder ik) fietsen met KMC of Campa kettingen op Shimano cassettes en dat loopt prima. Dan lijkt het me onzin dat je geen Dura-Ace ketting op een Ultegra cassette zou kunnen plaatsen (mits beide 10-speed natuurlijk).
Het verhaal van de Ultegra en Dura-Ace lijkt me grote onzin. Hele volksstammen (waaronder ik) fietsen met KMC of Campa kettingen op Shimano cassettes en dat loopt prima. Dan lijkt het me onzin dat je geen Dura-Ace ketting op een Ultegra cassette zou kunnen plaatsen (mits beide 10-speed natuurlijk).
Leuke fm heb jij:p
Maar als je een triple hebt(daar horen andere kettingen op) dan heeft hij wel gelijk.
Dura Ace kettingen zijn alleen geschikt voor dubbel en compact.
Dit had hij echter wel even uit mogen leggen, dan had je het voor waar aangenomen.
Maar als je een triple hebt(daar horen andere kettingen op) dan heeft hij wel gelijk.
Dura Ace kettingen zijn alleen geschikt voor dubbel en compact.
Dit had hij echter wel even uit mogen leggen, dan had je het voor waar aangenomen.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
In algemene zin kan het prima, maar de dura ace ketting is niet gemaakt voor een tripple. Hoewel het in de praktijk wel mee zal vallen kan ik me van een fietsenmaker wel voorstellen dat hij het dan niet zal aanbevelen.markos schreef:prjz schreef:Ik rij altijd met dure-ace kettingen op mijn ultegragroep. Snap niet dat die ultegrakettingen zo goed uit de test bij Fiets kwamen.
Wilde dat laatst ook doen (Dura Ace-ketting op mijn Ultegra-groep), maar mijn FM zei dat het beter is om alles Ultegra te houden. Een Dura Ace-ketting is gemaakt voor een Dura Ace-groep zegt hij, en als je een dergelijke ketting op een Ultegra-groep plaatst zal dat nooit 100% lopen. Klinkt heel aannemelijk, maar ik heb wel een beetje mijn twijfels bij zijn verhaal aangezien ik genoeg mensen ken met een Dura Ace-ketting op Ultegra omdat die langer meegaat. Ik heb nu 3000 km gedaan met mijn Ultegra-ketting...
Kun je eigenlijk een Dura Ace-ketting op een Ultegra triple leggen?
Het zal er ook aan liggen in welke omstandigheden je de ketting gebruikt, en onderhoud.amclassic-fan schreef:Waarom zou je met Campa 10 speed een Shimano cassette willen gebruiken? Het kan wel, maar een Campa ketting gaat langer mee.
Campa kettingen zijn ook niet heilig verklaard.