Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

tijden alp d’huez

janee
Forum-lid

janee 20 dec 2005 18:47

Ja daarom heb ik ook 2min van Boogerds tijd afgetrokken... (vlakke aanloop tijdens de klimtijdrit van 2004)

Quoten: Origineel geplaatst door madone 5.9 op 20 December 2005

Quoten: Origineel geplaatst door janee op 19 December 2005

47minutjes met mijn 1jr wielrenervaring 
als onderdeel van een wedstrijd wel te verstaan.
volgend jaar <45min 

De woensdag voor La marmotte en de zondag na La Marmotte wordt er door de toppers circa 41minuten gereden. Ter vergelijking dat is 2 minuten sneller dan de snelste Nederlander tijdens de tijdrit van de Tour (bijv. Michael Boogerd 2005) en vergelijkbaar met ongeveer de 20e plek tijdens die etappe.

oke maar die van een dag na de marmotte is korter
DM-LM-ORM

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 20 dec 2005 19:05

Iets van 54min (tot aan viaduct ofzo) toen ik net een jaartje recreatief aan het fietsen was. Moet wel onder de 50min kunnen nu vind ik.

flecha
Forum-lid

flecha 20 dec 2005 19:21

Iets meer dan 49 minuten tot aan de TdF finish. In mij eentje... mijn streeftijd was onder de 55 minuten.. dat heb ik voor mijn geveol met favoere verbroken:) vind ik niet slecht omdat ik volgend jaar pas 1e junior word en dit mijn eerste koers jaar was.
Alpe D´huez - 0h 49m 03s

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 dec 2005 20:52

Quote: Origineel geplaatst door janee op 20 December 2005
Bert Dekker natuurlijk. Snel op de Alpe maar ook snellere tijden op tig andere cols...Daar kan geen NLse prof aan tippen Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 December 2005 Er is momenteel ook geen enkele Nederlander die in staat is een goede klimtijdrit te rijden (en de TdF klimTT was in 2004, evenwel in de derde week).

Bla bla bla, zeker het grootste miskende talent wat er in Nederland rondrijdt?
Less is bore

gvanloo
Forum-lid

gvanloo 20 dec 2005 20:56

Quote: Origineel geplaatst door Flecha op 20 December 2005
Iets meer dan 49 minuten tot aan de TdF finish. In mij eentje... mijn streeftijd was onder de 55 minuten.. dat heb ik voor mijn geveol met favoere verbroken:) vind ik niet slecht omdat ik volgend jaar pas 1e junior word en dit mijn eerste koers jaar was.

Zo we hebben weer een hoop talenten aan boord hier!!! Allemaal na 1 jaartje dik onder het uur rijden. Bijna even snel als gerespecteerde profs. Knap hoor!!
Raar dat ik met mijn klimtijd van 59 minuten (ook tot aan TdF finish) eigenlijk alleen maar mensen inhaal. Gezien deze tijden zou ik juist constant ingehaald moeten worden door 1e jaars recreanten.

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 20 dec 2005 21:09

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 20 December 2005

Quote: Origineel geplaatst door janee op 20 December 2005

Bert Dekker natuurlijk. Snel op de Alpe maar ook snellere tijden op tig andere cols...
Daar kan geen NLse prof aan tippen

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 December 2005

Er is momenteel ook geen enkele Nederlander die in staat is een goede klimtijdrit te rijden (en de TdF klimTT was in 2004, evenwel in de derde week).

Bla bla bla, zeker het grootste miskende talent wat er in Nederland rondrijdt?

Tja, jammer dat het NK niet de Alpe op gaat (overigens zal hij het dan ook heel erg moeilijk krijgen). Maar natuurlijk, talent en erg knap wat hij laat zien. 

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 20 dec 2005 21:14

Quoten: Origineel geplaatst door gvanloo op 20 December 2005

Zo we hebben weer een hoop talenten aan boord hier!!! Allemaal na 1 jaartje dik onder het uur rijden. Bijna even snel als gerespecteerde profs. Knap hoor!!Raar dat ik met mijn klimtijd van 59 minuten (ook tot aan TdF finish) eigenlijk alleen maar mensen inhaal. Gezien deze tijden zou ik juist constant ingehaald moeten worden door 1e jaars recreanten.

Tja, ze hebben talent (ik geloof het allemaal hoor!). Zo veel van dat soort gasten zul je op een gemiddelde dag niet tegenkomen. Bovendien moeten ze dan toevallig binnen een kwartier na jou starten om je constant in te halen
Ik heb hem wel beklommen, maar niet in een losse tijdrit. Misschien volgend jaar.

ridley86
Forum-lid

ridley86 20 dec 2005 21:39

ik ga'm dit jaar ook doen tijdens een fietsvakantie met de toeristen club. Wel echter de 5de dag. Die dag hebben we dan ok Col de Vars en Col du Lautaret in de benen, dus toptijd, denk het niet

casran
Forum-lid HC

casran 20 dec 2005 22:00

Zo we hebben weer een hoop talenten aan boord hier!!! Allemaal na 1 jaartje dik onder het uur rijden. Bijna even snel als gerespecteerde profs. Knap hoor!!Raar dat ik met mijn klimtijd van 59 minuten (ook tot aan TdF finish) eigenlijk alleen maar mensen inhaal. Gezien deze tijden zou ik juist constant ingehaald moeten worden door 1e jaars recreanten.

Ik hoop dat je dat van dat inhalen niet meent... indien wel, begin dan eens te rekenen hoe groot de kans is dat 1, 2 of 3 renners die 5 sneller rijden (ong. 5 minuten dus) je inhalen en hoe kort na jou die hun klim moeten aangevat hebben.
Voorts even benadrukken dat klimmen heel specifiek is, en sommigen haast enkel dat kunnen. Het is niet omdat die Bert Dekker snel omhoog gaat dat hij over talent beschikt om profrenner te worden; de Ventoux in 1u05' kunnen opvliegen zegt niets over je capaciteiten om te kunnen koersen.Daarnaast nog even benadrukken dat het niet is zo is dat als je als pas beginnend renner en nieuweling een goede klimtijd kan neerzetten, dat dit 2 of 3 jaar later na veel training zoveel beter zal zijn. Je zal dan immers zo veel zwaarder wegen... Ik merk bij hardlopen met een trainingsgroep in de duinen dat die jonge rennertjes van 50kg of minder ook snel die duinen oplopen; ik wil ze dat op hun 20e nog eens zien doen... ik vrees er dan voor. Dit is nu net het specifieke aan klimmen.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 20 dec 2005 23:07

Voorts even benadrukken dat klimmen heel specifiek is, en sommigen haast enkel dat kunnen. Het is niet omdat die Bert Dekker snel omhoog gaat dat hij over talent beschikt om profrenner te worden;

Even voor dit voorbeeld, Bert Dekker was ook 56e op het NK en 22e op het NK tijdrijden, dus zijn talent beperkt zich niet tot klimmen (wat alsnog niet wil zeggen dat ie prof zou kunnen zijn, maar misschien ook wel, ik weet ook verder niet zoveel over hem, misschien is ie wel laat begonnen ofzo).

gvanloo
Forum-lid

gvanloo 20 dec 2005 23:09

Ik hoop dat je dat van dat inhalen niet meent... indien wel, begin dan eens te rekenen hoe groot de kans is dat 1, 2 of 3 renners die 5 sneller rijden (ong. 5 minuten dus) je inhalen en hoe kort na jou die hun klim moeten aangevat hebben.

Je begrijpt dat dit natuurlijk sarcastisch bedoelt is. Ik vindt het altijd wel typerend dat bij dit soort topics er altijd van die wereldtijden cq gemiddelden genoemd worden. Zie bv ook een topic over je gemiddelde snelheid. Mij is altijd gezegd dat als je alpe d'huez binnen het uur op kunt rijden dat je dan best een goede klimmer bent. Raar dat dan op een forum als deze de gemiddelde forumlid blijkbaar makkelijk onder het uur rijdt. Zelfs rond de 50 minuten! En 50 minuten op de alp is gewoon bloedsnel. Zeker voor een recreant cq amateur.
En ik kom ze nooit tegen ondanks 3 marmotte deelnames en ik denk zo'n 5 alpe beklimmingen. Dus geloof ik de genoemde tijden.....?

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 20 dec 2005 23:20

Je begrijpt dat dit natuurlijk sarcastisch bedoelt is. Ik vindt het altijd wel typerend dat bij dit soort topics er altijd van die wereldtijden cq gemiddelden genoemd worden. Zie bv ook een topic over je gemiddelde snelheid. Mij is altijd gezegd dat als je alpe d'huez binnen het uur op kunt rijden dat je dan best een goede klimmer bent. Raar dat dan op een forum als deze de gemiddelde forumlid blijkbaar makkelijk onder het uur rijdt. Zelfs rond de 50 minuten! En 50 minuten op de alp is gewoon bloedsnel. Zeker voor een recreant cq amateur.
En ik kom ze nooit tegen ondanks 3 marmotte deelnames en ik denk zo'n 5 alpe beklimmingen. Dus geloof ik de genoemde tijden.....?

Tja, dan moet je de achtergrond van de posters die in dit topic hebben gepost uitzoeken. Ik denk namelijk niet dat dit gemiddelde forumleden zijn. Ik denk ook dat je wel heel erg snel oordeelt, zoveel mensen hebben hun tijd nog niet gemeld. Bovendien heb je in dit soort topics al snel een oververtegenwoordiging van mensen die een goede tijd hebben neergezet.

Plaats reactie