XT 10 speed cassette op de racefiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, dat werkt voor een compact ook.
Less is bore
klimmer schreef: Wat een onzin! Wie ben jij wel niet om normen te stellen, hoe hard of met welke versnelling je een col minimaal hoort te nemen? En zo niet, dan moet men dus er maar weg blijven! Ongehoord! Bovenaan wordt je tijd gemeten, niet je versnelling! Dit is grenzeloze arrogantie en niet passend (lees de code eens!) bij de positie als moderator!
Aan alle anderen: pas je versnelling aan aan je eigen kunnen, lees: je aeroob vermogen, en heb vooral veel plezier aan het klimmen!
Ik wil hier nog wel even een kanttekening bijzetten: Ik ben zelf niet zo'n klimmer, moet het meer van de laatste 150 meter hebben... Ik vind het wel mooi om te doen. Ik ken mijn beperkingen, het min of meer normale hooggebergte (Franse Alpen, Pyreneeen enz.) kom ik wel over, soms nog wel aardig ook.
Maar stukken van km's achter elkaar boven de 10% of nog erger zijn voor mij een verschrikking, met welke versnelling dan ook...
Ergo: mij zul je niet zien in Oostenrijk of in de Dolomieten... Soit, het is nou eenmaal zo, jammer maar helaas........
Ik vind dat Fructus en Daniel wel degelijk een punt hebben, nog even afgezien van de toon die je aanslaat.
Even ter verduidelijking: ik wilde TS alleen behoeden van een dure onnodige investering. Ik ben zelf aan de zware kant, dus ik begrijp de vraag om een kleiner verzet. Wat ik echter geleerd heb is dat het uit de breedte of uit de lengte moet komen. Een te ruim bereik fietst niet fijn door te grote gaten tussen de versnellingen ( vind ik) en een te klein verzet (eentje die kleiner is dan nodig) was met nieuwe onderdelen heel duur geworden. Dat is zonde.
Maar de TS heeft een duidelijk plan en genoeg ervaring om te weten wat ie wil. Hij wil alleen verder dan wat Shimano afgebakend heeft. Veel succes gewenst (op de mtb worden alle onderdelen door elkaar gegooid, moet op de racer dus ook kunnen )
Maar de TS heeft een duidelijk plan en genoeg ervaring om te weten wat ie wil. Hij wil alleen verder dan wat Shimano afgebakend heeft. Veel succes gewenst (op de mtb worden alle onderdelen door elkaar gegooid, moet op de racer dus ook kunnen )
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
galileo schreef:Zou het niet mogelijk zijn een 48-38-26 crankstel te combineren met 12-28 cassette?
Of bestaat dit niet?
Of is het niet compatibel met de ultegra shifters?
Zeker bestaat dat: Stronglight Impact Triple, met JIS trapas, en ook nog in andere varianten verkrijgbaar en veel cranklengtes. Dit gaat ook prima samen met de Ultegra (of andere, ook Campa) shifters. Thans is het ook in Frankrijk voordelig te koop. Voorheen vooral in Engeland. In Nederland heb ik nog geen goed adres gevonden.
Kijk eens:
http://www.spacycles.co.uk/products.php?plid=m2b2s109p3
http://www.xxcycle.fr/impact-triple,,fr.php