welke carbon wielen ???
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 11 dec 2005 11:54
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Ridley Thomas op 15 December 2005Corima Aero velgen (de nieuwe wegen nog maar 365g) met Tune mig70 voornaaf en Tune mag 190 achternaaf, gespaakt met Sapim CX ray spaken.
Ik zou kiezen voor een 20spaaks voorwiel, en 24 spaaksachterwiel.
Dan heb je een degelijke en stijve set, die ook nog is makkelijk geserviced kan worden!
Gewicht zal iets rond de 1250g zijn.
Prijs voor de onderdelen (dan zijn ze nog niet gespaakt!)
Aero velg: 2x 259 EUR @corima.com
Voornaaf: 99 EUR @ Starbike.com
Achternaaf: 229 EUR @Starbike.com
Spaken: 44x1.95 EUR= 85.8 EUR @Starbike.com
Totaal: 931.8 EUR, met de kosten voor te spaken, blijf je zeker binnen je budget. (een goeie 30-50eur, laat het wel doen door iemand die ervaring heeft met carbon velgen (misschien kennen Casran, of sharkman wel iemand))Je vergeet de nipples. Reken bij deze combinatie eerder op zo'n duizend euro... al valt er steeds voor te kijken. Zelf ben ik overigens niet zo overtuigd van de kwaliteit van de allerlichtste Tune naven.Je zou in België naar Gilbert Cattoir kunnen gaan, die zeer ervaren is in het bespaken van dergelijke wieletjes (maakt voor een hele hoop veldrijders wielen met deze Corima-velgen); ik denk dat hij overigens meer spaken zal aanraden. Mijn fietsenmaker hier in Aalter is ook gespecialiseerd in het spaken van wielen, en in hem stel ik ook veel vertrouwen. Daarnaast ken ik nog wel iemand in West-Vlaanderen (kan z'n naam niet vernoemen, werkt bij een fietsenzaak, maar spaakte vroeger wel vaker eens voor Museeuw).
Casran, nipples zijn zo goedkoop dat ik ze eerder rekende bij het spaken van het wiel. Ik heb ze voor het gewicht wel meegerekend
Quoten: Origineel geplaatst door Ridley Thomas op 15 December 2005Corima Aero velgen (de nieuwe wegen nog maar 365g) met Tune mig70 voornaaf en Tune mag 190 achternaaf, gespaakt met Sapim CX ray spaken.
Ik zou kiezen voor een 20spaaks voorwiel, en 24 spaaksachterwiel.
Dan heb je een degelijke en stijve set, die ook nog is makkelijk geserviced kan worden!
Gewicht zal iets rond de 1250g zijn.
Prijs voor de onderdelen (dan zijn ze nog niet gespaakt!)
Aero velg: 2x 259 EUR @corima.com
Voornaaf: 99 EUR @ Starbike.com
Achternaaf: 229 EUR @Starbike.com
Spaken: 44x1.95 EUR= 85.8 EUR @Starbike.com
Totaal: 931.8 EUR, met de kosten voor te spaken, blijf je zeker binnen je budget. (een goeie 30-50eur, laat het wel doen door iemand die ervaring heeft met carbon velgen (misschien kennen Casran, of sharkman wel iemand))Je vergeet de nipples. Reken bij deze combinatie eerder op zo'n duizend euro... al valt er steeds voor te kijken. Zelf ben ik overigens niet zo overtuigd van de kwaliteit van de allerlichtste Tune naven.Je zou in België naar Gilbert Cattoir kunnen gaan, die zeer ervaren is in het bespaken van dergelijke wieletjes (maakt voor een hele hoop veldrijders wielen met deze Corima-velgen); ik denk dat hij overigens meer spaken zal aanraden. Mijn fietsenmaker hier in Aalter is ook gespecialiseerd in het spaken van wielen, en in hem stel ik ook veel vertrouwen. Daarnaast ken ik nog wel iemand in West-Vlaanderen (kan z'n naam niet vernoemen, werkt bij een fietsenzaak, maar spaakte vroeger wel vaker eens voor Museeuw).
Casran, nipples zijn zo goedkoop dat ik ze eerder rekende bij het spaken van het wiel. Ik heb ze voor het gewicht wel meegerekend
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 11 dec 2005 11:54
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 December 2005
Casran de Mag 190 is niet de lichste Tune naaf. Dat is de 160 met carbon as en hibryd ceramic bearings. En nu is er de nog lichtere 150 met volledige keramische lagers.
Idd, en die Mag 160 naaf kent heel wat problemen, hopelijk houden die LW Obermayers het uit. Al staat er daar wel geen spanning op de naaf...
Casran de Mag 190 is niet de lichste Tune naaf. Dat is de 160 met carbon as en hibryd ceramic bearings. En nu is er de nog lichtere 150 met volledige keramische lagers.
Idd, en die Mag 160 naaf kent heel wat problemen, hopelijk houden die LW Obermayers het uit. Al staat er daar wel geen spanning op de naaf...
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Is die 160 die exploderende naaf op WW?
misschien kan je een setje dt swiss 240s nemen, lekker licht en goede kwaliteit.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 11 dec 2005 11:54
Quote: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 15 December 2005
Is die 160 die exploderende naaf op WW?
Nee, dat was de Tune Mig 70, die was fout gespaakt door de persoon in kwestie. Je mag die maar radiaal spaken tot 28spaken, hij had er 32
Is die 160 die exploderende naaf op WW?
Nee, dat was de Tune Mig 70, die was fout gespaakt door de persoon in kwestie. Je mag die maar radiaal spaken tot 28spaken, hij had er 32
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door Ridley Thomas op 16 December 2005
Nee, dat was de Tune Mig 70, die was fout gespaakt door de persoon in kwestie. Je mag die maar radiaal spaken tot 28spaken, hij had er 32
Ok, thanks, had geen zin om dat hele topic door te spitten
-Weet Joren onderhand al beter wat hij wil??
Nee, dat was de Tune Mig 70, die was fout gespaakt door de persoon in kwestie. Je mag die maar radiaal spaken tot 28spaken, hij had er 32
Ok, thanks, had geen zin om dat hele topic door te spitten
-Weet Joren onderhand al beter wat hij wil??
Janee, mag ik je eens vragen vanwaar al die traffic van wielen en ander materiaal bij jou komt?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12
Je zou ook voor de Vuelta Carbon Pro kunnen kiezen.
Bevallen mij prima en vallen binnen je budget
heb je in ieder geval strakke, exclusieve wielen die anderen niet hebben!
http://www.vuelta.it/
Bevallen mij prima en vallen binnen je budget
heb je in ieder geval strakke, exclusieve wielen die anderen niet hebben!
http://www.vuelta.it/
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 December 2005
Janee, mag ik je eens vragen vanwaar al die traffic van wielen en ander materiaal bij jou komt?
Quoten: Origineel geplaatst door janee op 16 December 2005
Beetje eigenaardig antwoord, vind je niet? Het krikt je imago als "onbetrouwbaar verkoper" (als ik de verhalen in een andere topic mag geloven) allerminst op! Ik vind de vraag naar de herkomst van een produkt dat je verkoopt héél redelijk.
Als ik iets verkoop (voor mezelf of voor een vriend) geef ik ook steeds de geschiedenis van het produkt mee; de koper van gestolen goederen, van wie vastgesteld wordt dat z'n goed ergens ontvreemd is, is zowel zijn goed als zijn geld (dat ie aan de heler gaf) kwijt... al is het maar om dit soort scenario's te vermijden. "knipoog"
Janee, mag ik je eens vragen vanwaar al die traffic van wielen en ander materiaal bij jou komt?
Quoten: Origineel geplaatst door janee op 16 December 2005
Beetje eigenaardig antwoord, vind je niet? Het krikt je imago als "onbetrouwbaar verkoper" (als ik de verhalen in een andere topic mag geloven) allerminst op! Ik vind de vraag naar de herkomst van een produkt dat je verkoopt héél redelijk.
Als ik iets verkoop (voor mezelf of voor een vriend) geef ik ook steeds de geschiedenis van het produkt mee; de koper van gestolen goederen, van wie vastgesteld wordt dat z'n goed ergens ontvreemd is, is zowel zijn goed als zijn geld (dat ie aan de heler gaf) kwijt... al is het maar om dit soort scenario's te vermijden. "knipoog"
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -