k Heb sinds enkele dagen een frame gelijkaardig aan de 1xm
Het komt uit Italie, dezelde fabriek waar Merckx zijn frames haalt. Juist de afwerking (uitharden,lakken) gebeurt ergens anders.
Mijn eerste indruk is dat het frame veel comfortabeler is dan mijn stalen frame. Op kasseien is dit duidelijk merkbaar. De trillingen worden precies beter gedempt.
Merckx; 1Xm
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 18 nov 2004 12:32
Ik heb zo,n 2000km ermee gereden,en hij beviel me uiteindelijk toch niet,problemen met het balhoofd,lak,zeer windgevoelig!!! Heel zenuwachtig ,kon er ook niet mee met losse handen rijden! Kortom ,omdat ik er een goede prijs voor kon krijgen heb ik hem ingeruild voor een Lemond Victoire,en dat is absolute top!!!!!!
Jaren met zeer veel plezier op een MX-leader gereden. Ik heb sinds mei dit jaar een 1XM. Hij bevalt me prima. In Fiets vandaag de test gelezen. De torsiestijfheid is wel erg mager. Ik heb er zelf echter geen last van. Dat komt waarschijnlijk omdat ik geen wedstrijden rij.
Helaas is na ruim 2ooo km m'n zadelpen gescheurd. De scheur zat daar waar de strop in de pen verlijmd is.
Gerrit Plieger gaf me overigens zonder discussie een nieuwe pen.
Komt dit probleem jullie bekend voor?
Helaas is na ruim 2ooo km m'n zadelpen gescheurd. De scheur zat daar waar de strop in de pen verlijmd is.
Gerrit Plieger gaf me overigens zonder discussie een nieuwe pen.
Komt dit probleem jullie bekend voor?
Bob
-
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10 dec 2005 22:35
Scoort de 3XM op vlak van stijfheid beter?
Zowel in de 1XM als 3XM is de achtertrein in het frame gelijmd, dus geen monocoque. Is dit geen risico om los te komen of te kraken? Is monocoque voor carbonframes niet beter dan deze constructie?
Zowel in de 1XM als 3XM is de achtertrein in het frame gelijmd, dus geen monocoque. Is dit geen risico om los te komen of te kraken? Is monocoque voor carbonframes niet beter dan deze constructie?