Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

wie reed grote toertocht met ’n flatbar

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 28 nov 2005 23:51

Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 28 November 2005


Ook minder comfort als je kijkt naar de bredere banden? De geometrie van een fitnessbike is toch ongeveer hetzelfde als die van een racefiets en volgens mij zit je iets meer rechtop, dus minder druk op je polsen.
Verbeter me als ik het verkeerd zie.


Welke fiets heb je concreet op het oog, dat de banden zoveel breder zijn?
Of je meer rechtop zit, hangt ook van het specifieke model af.
Wat je in ieder geval wel zeker weet is dat je veel minder mogelijkheden hebt om je stuur vast te houden, handen bovenop het stuur en bovenop de bocht, is misschien nog korter en rechterop dan een recht stuur. Handen op de remgrepen is ideaal, ik denk dat het wel meevalt met die druk op de polsen. 2 posities op de beugels nog voor de afwisseling.Totaal 5 mogelijkheden.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 29 nov 2005 14:33

Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 29 November 2005


Ik heb nog geen concreet model op het oog. Als ik bij de FM binnen stap en rond kijk, moet ik mijn mond dicht houden, anders wordt de hele vloer nat van het kwijl . Ik moet wel realistisch blijven en niet te veel uitgeven (max. ong. 1000 euri), want het wordt mijn eerste fiets. Als het niet bevalt is de financiële kater niet zo groot en als het goed bevalt, kan ik de fiets op een gegeven moment opwaarderen/inruilen.
@PFW: ik weet dat jij zweert bij een racefiets met dito stuur, dat lees ik overal. Ik zal nog eens rond kijken en uiteindelijk moet ik gewoon de knoop doorhakken, anders heb ik volgend jaar nog steeds geen fiets.
Voor wat betreft die dikke banden: breder dan 30 mm. vind ik dik. Maar het is volgens mij niet zozeer de dikte die voor comfort/demping zorgt, maar eerder de druk van de band (hoe hard istie opgepompt).

Een bredere band kun je zachter rijden dan een smalle.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Plaats reactie