tubes of draadbanden?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Overigens, volgens de Tour bandentest van een tijdje terug scoren draadbanden gemiddeld genomen veel beter dan tubes wat rolweerstand betreft. Misschien komt dit ook omdat ze allen op dezelfde druk gezet waren terwijl tubes juist iets harder moeten.
Snelste banden waren trouwens (uit mn hoofd):
1. Deda Tre Milan San Remo
2. Vittoria Open Corsa EVO CX
3. Michelin Pro2 Race
Snelste tube was de Veloflex Carbon, de rest volgde op een respectabele afstand, met de Tufo's achteraan bengelend.
Jammer genoeg hadden ze geen Veloflex clinchers getest...
Snelste banden waren trouwens (uit mn hoofd):
1. Deda Tre Milan San Remo
2. Vittoria Open Corsa EVO CX
3. Michelin Pro2 Race
Snelste tube was de Veloflex Carbon, de rest volgde op een respectabele afstand, met de Tufo's achteraan bengelend.
Jammer genoeg hadden ze geen Veloflex clinchers getest...
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 11 Januari 2006
Overigens, volgens de Tour bandentest van een tijdje terug scoren draadbanden gemiddeld genomen veel beter dan tubes wat rolweerstand betreft. Misschien komt dit ook omdat ze allen op dezelfde druk gezet waren terwijl tubes juist iets harder moeten.Snelste banden waren trouwens (uit mn hoofd):1. Deda Tre Milan San Remo2. Vittoria Open Corsa EVO CX3. Michelin Pro2 RaceSnelste tube was de Veloflex Carbon, de rest volgde op een respectabele afstand, met de Tufo's achteraan bengelend.Jammer genoeg hadden ze geen Veloflex clinchers getest...
Op 1 stond de Deda Tre Giro d'Italia. Geen idee wat het verschil is trouwens.
Overigens, volgens de Tour bandentest van een tijdje terug scoren draadbanden gemiddeld genomen veel beter dan tubes wat rolweerstand betreft. Misschien komt dit ook omdat ze allen op dezelfde druk gezet waren terwijl tubes juist iets harder moeten.Snelste banden waren trouwens (uit mn hoofd):1. Deda Tre Milan San Remo2. Vittoria Open Corsa EVO CX3. Michelin Pro2 RaceSnelste tube was de Veloflex Carbon, de rest volgde op een respectabele afstand, met de Tufo's achteraan bengelend.Jammer genoeg hadden ze geen Veloflex clinchers getest...
Op 1 stond de Deda Tre Giro d'Italia. Geen idee wat het verschil is trouwens.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Hier staat het belangrijkste van de Tour test wel. nderaan staan de tabellen met alle waarden.
http://www.rouesartisanales.com/article-1503651.html
Michelin Pro2 Race komt als allerbeste uit de test aangezien de Deda en Vittoria veel sneller lek gaan en maar een heel klein beetje minder rolweerstand hebben.
http://www.rouesartisanales.com/article-1503651.html
Michelin Pro2 Race komt als allerbeste uit de test aangezien de Deda en Vittoria veel sneller lek gaan en maar een heel klein beetje minder rolweerstand hebben.
Quoten: Origineel geplaatst door madone 5.9 op 11 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Januari 2006
8 bar lijkt me met 70 kg en een 22 mm tube de beste druk.
En bij 21 mm dan meer, 8,5 bijvoorbeeld?
Waarom moet er bij een smallere band meer bar in?
Een (veel) bredere autoband behoeft maar 2 bar. Het gaat met name om het contactoppervlak tussen band en weg. Dat is bij smallere banden kleiner en moet dus per cm2 meer kracht dragen dan bredere banden. Een smal bandje moet 40 kg uitsmeren over bv 3 cm2 en een bredere band moet diezelfde 40 kg uitsmeren over 5 cm2 en zal daar dus minder druk (bar) voor nodig hebben...
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Januari 2006
8 bar lijkt me met 70 kg en een 22 mm tube de beste druk.
En bij 21 mm dan meer, 8,5 bijvoorbeeld?
Waarom moet er bij een smallere band meer bar in?
Een (veel) bredere autoband behoeft maar 2 bar. Het gaat met name om het contactoppervlak tussen band en weg. Dat is bij smallere banden kleiner en moet dus per cm2 meer kracht dragen dan bredere banden. Een smal bandje moet 40 kg uitsmeren over bv 3 cm2 en een bredere band moet diezelfde 40 kg uitsmeren over 5 cm2 en zal daar dus minder druk (bar) voor nodig hebben...
groetjes Rudo