carbon wielen Zoveel verschil ?
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 01 November 2005
Lekker als je zelden of nooit plat rijdt.... Ik Rijd op Tufo gevuld met sealant en heb al drie jaar geen lek meer gehad met mijn tubewielen.
Sharkman kun je me wat meer info geven over sealant?Ik kan me wel voorstellen dat het een substantie is die je tuben lekbestendiger maakt en men via het ventiel moet aanbrengen.Geeft dit geen andere rijeigenschappen of nadelen.Wordt dit procede aangewend bij profs(die altijd met tuben rijden,maar toch regelmatig langs de kant staan?)Is sealant ook toepasbaar bij bandjes?Zijn er verschillende merken?
Sportieve groeten
Lekker als je zelden of nooit plat rijdt.... Ik Rijd op Tufo gevuld met sealant en heb al drie jaar geen lek meer gehad met mijn tubewielen.
Sharkman kun je me wat meer info geven over sealant?Ik kan me wel voorstellen dat het een substantie is die je tuben lekbestendiger maakt en men via het ventiel moet aanbrengen.Geeft dit geen andere rijeigenschappen of nadelen.Wordt dit procede aangewend bij profs(die altijd met tuben rijden,maar toch regelmatig langs de kant staan?)Is sealant ook toepasbaar bij bandjes?Zijn er verschillende merken?
Sportieve groeten
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 02 November 2005
kosten van een nieuwe tube, ik neem aan dat je die niet gaat plakken. en het gemak om met een draadband een binnenbandje erop te gooien. op training lijkt mij het ook niet echt zinvol om de beste grip en rolweerstand te hebben.
kHeb het even uitgerekend. De meeste tubes rijd ik op zonder lekrijden en dat na evenveel kilometers dan ik m'n buitenband moet vernieuwen. Ik denk dat ik de Tufo S33 (trainingstube) ga proberen: kost minder dan 25€, dus als hij 4000km of meer meegaat is dat goedkoper dan een bandje (tenzij je bandjes van <10€ wil, maar in die prijscategorie bestaan ook tubes)!!
Eigenlijk al gereden met tubes? Give it a try!
ik was het wel van plan. maar ik wilde dat dan voor uitsluitend wedstrijden gaan gebruiken. dat zou dan een setje ambrosio crono's en dt swiss naven worden. maar ik heb nu eerst de aankoop van een tijdritfiets op de planning staan. waarschijnlijk is het dicht achterwiel een tube. en ik ben maar een junior dus zal toch keuzes moeten maken
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 02 November 2005
kosten van een nieuwe tube, ik neem aan dat je die niet gaat plakken. en het gemak om met een draadband een binnenbandje erop te gooien. op training lijkt mij het ook niet echt zinvol om de beste grip en rolweerstand te hebben.
kHeb het even uitgerekend. De meeste tubes rijd ik op zonder lekrijden en dat na evenveel kilometers dan ik m'n buitenband moet vernieuwen. Ik denk dat ik de Tufo S33 (trainingstube) ga proberen: kost minder dan 25€, dus als hij 4000km of meer meegaat is dat goedkoper dan een bandje (tenzij je bandjes van <10€ wil, maar in die prijscategorie bestaan ook tubes)!!
Eigenlijk al gereden met tubes? Give it a try!
ik was het wel van plan. maar ik wilde dat dan voor uitsluitend wedstrijden gaan gebruiken. dat zou dan een setje ambrosio crono's en dt swiss naven worden. maar ik heb nu eerst de aankoop van een tijdritfiets op de planning staan. waarschijnlijk is het dicht achterwiel een tube. en ik ben maar een junior dus zal toch keuzes moeten maken
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door norbertb op 02 November 2005
Sharkman kun je me wat meer info geven over sealant?Ik kan me wel voorstellen dat het een substantie is die je tuben lekbestendiger maakt en men via het ventiel moet aanbrengen.Geeft dit geen andere rijeigenschappen of nadelen.Wordt dit procede aangewend bij profs(die altijd met tuben rijden,maar toch regelmatig langs de kant staan?)Is sealant ook toepasbaar bij bandjes?Zijn er verschillende merken?
Die sealant is iets van Tufo en werkt ook enkel in tubes van dat merk. De meeste tubes zijn heel fijn gestikt met een binnenand erin genaaid, zwart (bv. Conti Competition 22) of latex (bv. Vittoria Evo CX). Tufo werkt echter niet met een binnenband en heeft een speciale puncture bestendige buitenlaag (zie hieronder). Het zit zo dat de sealant automatisch gaatjes van een beperkte grootte dicht (als je tube over 2cm opengereten is, moet je dus geen wonderen verwachten, maar dit zou super werken). Ik ga het binnenkort eens uitproberen alvast!
Sharkman kun je me wat meer info geven over sealant?Ik kan me wel voorstellen dat het een substantie is die je tuben lekbestendiger maakt en men via het ventiel moet aanbrengen.Geeft dit geen andere rijeigenschappen of nadelen.Wordt dit procede aangewend bij profs(die altijd met tuben rijden,maar toch regelmatig langs de kant staan?)Is sealant ook toepasbaar bij bandjes?Zijn er verschillende merken?
Die sealant is iets van Tufo en werkt ook enkel in tubes van dat merk. De meeste tubes zijn heel fijn gestikt met een binnenand erin genaaid, zwart (bv. Conti Competition 22) of latex (bv. Vittoria Evo CX). Tufo werkt echter niet met een binnenband en heeft een speciale puncture bestendige buitenlaag (zie hieronder). Het zit zo dat de sealant automatisch gaatjes van een beperkte grootte dicht (als je tube over 2cm opengereten is, moet je dus geen wonderen verwachten, maar dit zou super werken). Ik ga het binnenkort eens uitproberen alvast!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12
Ik begrijp uit dit verhaal dat ik de sealant van Tufo niet kan gebruiken voor mij Schwalbe Stelvio tubes?
ik had ergens gehoord dat die tubes van tufo, tegen over andere tubes, een heel hoge rolweerstand hebben. heeft iemand hier cijfers van? en ook van die tubular clinchers?
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik rij op de Tufo mountainbike slick. Vergelijkbaar principe. Te monteren op gewone velgen. Lagere bandendruk mogelijk zonder extra risico's van snakebites. Ook ik gebruik de sealant, maar tot op heden (750 km op zand, steen en lichte slijkpaden) geen lek gereden. Is duurder als een gewoon bandje, maar rijdt super...
Wanneer men wedstrijdwielen koopt voor tubes...;Is het verstandig om ze er zelf op te lijmen? en hoeveel kost een goede wedstrijdtube, die redelijk lang meegaat?En wanneer men ze er zelf op lijmt, op wat moet men dan letten?
Scheelt een tube dan echt zo veel dan een degelijk bandje? ik dacht dat het verschil echter minim was...
Scheelt een tube dan echt zo veel dan een degelijk bandje? ik dacht dat het verschil echter minim was...
Mijn Canyon Ultimate CF
Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 03 November 2005
Wanneer men wedstrijdwielen koopt voor tubes...;(1.) Is het verstandig om ze er zelf op te lijmen? (2.) en hoeveel kost een goede wedstrijdtube, die redelijk lang meegaat?(3.) En wanneer men ze er zelf op lijmt, op wat moet men dan letten?
(4.) Scheelt een tube dan echt zo veel dan een degelijk bandje? ik dacht dat het verschil echter minim was...
1. Misschien de eerste keer door een vakman laten doen. Ze moeten er voor wedstrijdgebruik echt wel heel stevig op liggen hoor!!
2. Minimum 35 à 40€.
3. Er is hier ergens (bij techniek, denk ik) een topic over tubes lijmen. Gebruik "search".
4. Ja!
Wanneer men wedstrijdwielen koopt voor tubes...;(1.) Is het verstandig om ze er zelf op te lijmen? (2.) en hoeveel kost een goede wedstrijdtube, die redelijk lang meegaat?(3.) En wanneer men ze er zelf op lijmt, op wat moet men dan letten?
(4.) Scheelt een tube dan echt zo veel dan een degelijk bandje? ik dacht dat het verschil echter minim was...
1. Misschien de eerste keer door een vakman laten doen. Ze moeten er voor wedstrijdgebruik echt wel heel stevig op liggen hoor!!
2. Minimum 35 à 40€.
3. Er is hier ergens (bij techniek, denk ik) een topic over tubes lijmen. Gebruik "search".
4. Ja!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 November 2005
(3.) En wanneer men ze er zelf op lijmt, op wat moet men dan letten?
3. Er is hier ergens (bij techniek, denk ik) een topic over tubes lijmen. Gebruik "search".
Cyclingnews heeft daar ook een zeer complete omschrijving van gemaakt.
(3.) En wanneer men ze er zelf op lijmt, op wat moet men dan letten?
3. Er is hier ergens (bij techniek, denk ik) een topic over tubes lijmen. Gebruik "search".
Cyclingnews heeft daar ook een zeer complete omschrijving van gemaakt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29
Quote: Origineel geplaatst door mensma op 04 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 November 2005
(3.) En wanneer men ze er zelf op lijmt, op wat moet men dan letten? 3. Er is hier ergens (bij techniek, denk ik) een topic over tubes lijmen. Gebruik "search".Cyclingnews heeft daar ook een zeer complete omschrijving van gemaakt.
En TS in zijn topic over de montage van zijn CR1.
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 November 2005
(3.) En wanneer men ze er zelf op lijmt, op wat moet men dan letten? 3. Er is hier ergens (bij techniek, denk ik) een topic over tubes lijmen. Gebruik "search".Cyclingnews heeft daar ook een zeer complete omschrijving van gemaakt.
En TS in zijn topic over de montage van zijn CR1.
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt
c a s r a n
ik train zelf af en toe wel eens op tubes omdat het gewoon erg fijn rijdt. telefoontje mee voor als er wat gebeurd maar in ruim 1 jaar en 12.000km op tubes nog geen 1 keer lek. ook een kwestie van tijdig vervangen..
de voordelen van tubes zijn al genoemd .. langzaam leeglopen bij lek, toch bestuurbaar blijven dus veiliger. stabieler, lichter, bolt lekkerder, lekkere bochten
vervangen is wel een werkje want een goed gekitte tube krijg je er met de hand niet vanaf...
tufo... tsja
licht. doordat ze geen binnenband gebruiken... er zit een stevige buitenkant om maar daardoor heeft de tube weinig vorm en moet er 10-15bar in. daardoor maken ze erg veel geluid en heb je weinig grip. vervolgend zit er een zachtere compound op de tufos waarin allemaal steentjes en kiezeltjes blijven steken... als er een gaatje is en de sealant vult eht op, kan je niet meer dan 8bar in de tube stoppen...
ik train zelf af en toe wel eens op tubes omdat het gewoon erg fijn rijdt. telefoontje mee voor als er wat gebeurd maar in ruim 1 jaar en 12.000km op tubes nog geen 1 keer lek. ook een kwestie van tijdig vervangen..
de voordelen van tubes zijn al genoemd .. langzaam leeglopen bij lek, toch bestuurbaar blijven dus veiliger. stabieler, lichter, bolt lekkerder, lekkere bochten
vervangen is wel een werkje want een goed gekitte tube krijg je er met de hand niet vanaf...
tufo... tsja
licht. doordat ze geen binnenband gebruiken... er zit een stevige buitenkant om maar daardoor heeft de tube weinig vorm en moet er 10-15bar in. daardoor maken ze erg veel geluid en heb je weinig grip. vervolgend zit er een zachtere compound op de tufos waarin allemaal steentjes en kiezeltjes blijven steken... als er een gaatje is en de sealant vult eht op, kan je niet meer dan 8bar in de tube stoppen...
DM-LM-ORM
Quoten: Origineel geplaatst door janee op 04 November 2005
tufo... tsja
licht. doordat ze geen binnenband gebruiken... er zit een stevige buitenkant om maar daardoor heeft de tube weinig vorm en moet er 10-15bar in. daardoor maken ze erg veel geluid en heb je weinig grip. vervolgend zit er een zachtere compound op de tufos waarin allemaal steentjes en kiezeltjes blijven steken... als er een gaatje is en de sealant vult eht op, kan je niet meer dan 8bar in de tube stoppen...
Ik vroeg je eerder (http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=2) al eens met welke Tufo tube je trainde.
Ik denk toch dat je ofwel de verkeerde beet had voor jouw type gebruikt, ofwel 'm verkeerd aanwende. En waarom wil je überhaupt meer dan 8 bar?
tufo... tsja
licht. doordat ze geen binnenband gebruiken... er zit een stevige buitenkant om maar daardoor heeft de tube weinig vorm en moet er 10-15bar in. daardoor maken ze erg veel geluid en heb je weinig grip. vervolgend zit er een zachtere compound op de tufos waarin allemaal steentjes en kiezeltjes blijven steken... als er een gaatje is en de sealant vult eht op, kan je niet meer dan 8bar in de tube stoppen...
Ik vroeg je eerder (http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=2) al eens met welke Tufo tube je trainde.
Ik denk toch dat je ofwel de verkeerde beet had voor jouw type gebruikt, ofwel 'm verkeerd aanwende. En waarom wil je überhaupt meer dan 8 bar?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -