Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets; budget EUR4000 (rijder: 200 cm, 95 kg)

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 24 dec 2010 19:39

DickyGiovanni schreef:Ben het eens met Corniel; 1- Budgetduitser kopen, topfiets met superafmontage/wielen.. 2- Een "droommerk" als Cervelo of Colnago.. 3- Iets "out of the box" denken, modern staal bijv.. Met dit budget kun je zooooooooveel, het is maar wat je mooi vindt en waar je waarde aan hecht he.. Iedereen gaat nu zijn favoriete merk noemen (ik zal me inhouden), en jij ziet zo dadelijk door de bomen helemaal het bos niet meer! Have fun met orienteren, zal wel lukken met dat mooie budget van je! Plaats je een foto van de chosen one hier?

+1 ik zal em ook niet noemen;)
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

roos69
Forum-lid

Gebruikersavatar roos69 25 dec 2010 10:02

Ik zou zeggen: let erg op het hoogte van het balhoofd.
Als je zulke lange benen hebt is het al gauw zo dat je erg diep komt te zitten.
(verschil tussen zadelhoogte en stuurhoogte wordt dan behoorlijk groot).
Iets om serieus rekeing mee te houden!

Zo wordt een Canyon met 2.6cm aan spacers geleverd, en das best een diepe zit zelfs met een 64cm frame! (en balhoofd van 20.5cm)

matthijs83
Forum-lid

matthijs83 25 dec 2010 22:20

Wow! Wat een reacties allemaal. Erg leuk en erg fijn: meedenkers!

Ik zal op een aantal van jullie vragen/opmerkingen reageren:
Wezep: Wanwaar van Triple naar Dubbel:
De afgelopen twee jaar heb ik nooit naar de tripple geschakeld (met 12-25 gemonteerd), ook niet in de Alpen. Met 39-24 kwam ik overal prima boven.
Met 39/53 kan ik lang met de 39 blijven fietsen waardoor de slijtage van de cassette beter verdeeld wordt.

DickyGiovanni: Ik ga voor een "droommerk". Ik rijd nu met teamgenoten op Cervélo S2, Litespeed Archon C1 Cannondale SuperSix en Archon18 Gallium waar ik erg gecharmeerd van ben. De bovengenoemde merken lijken mij een prima aanvulling in ons peloton ;-)

Balhoofdhoogte. Roos69 heeft gelijk. Ik rijd nu met stuurhoogte 62 (vork-center) en zadelhoogte 87. Balhoofdhoogte moet dus behoorlijk zijn (is nu 21 cm bij mijn Ridley).
Ook ga ik voor een 'klassiek' frame (non-sloping). Kijk maar eens hoe klein mijn huidige Scandium al lijkt (attachment)

Wat betreft de wielen: ik had Easton EA90 Aero of een set Ksyriums in gedachten. Campagnolo Eurus (na jullie tips) lijkt mij een heel degelijk goed alternatief!
@Fructus:Ik heb wielsetjes genoeg: een setje handgespaakte wielen (Ultegra/OpenPro) is reeds in mijn bezit met Shimano body. Mijn crosser is voorzien van Ultergra, vandaar mijn voorkeur om af te monteren met Sram of Shimano.

Een FM in de buurt heeft een FP6 opgebouwd. Kan ook een mooi alternatief zijn: weet alleen niet of dit een te krap frame zal worden en of dit frame aan mijn eisen voldoet.
Pinarello FP6

Welke andere alternatieven stellen jullie voor, lezende naar mijn aanvulling?

Natuurlijk laat ik mijn uiteindelijke keus weten en wanneer binnen, de foto's.

galileo
Forum-lid

galileo 26 dec 2010 15:26

Ik heb vorig jaar zelf een FP6 aangeschaft, afgemonteerd met Chorus 11 speed. Ik heb toch wel minder betaald dan de vraagprijs op marktplaats.

martijnb1
Forum-lid

martijnb1 27 dec 2010 11:09

Matthijs: ik ben van dezelfde lengte (iets langer nog) en gewicht. Ik ben ook opzoek naar een droomfiets (al een tijdje) en let daarbij vooral op fietsen met een goede balhoofdbuislengte voor lange mensen die er op hetzelfde moment niet uitzien als een hekwerk buiten proporties. Hoog op mijn lijstje staan daarom de Basso Astra en Colnago EPS, CX-1 of CLX 2.0. Als groep wil ik Campa Chorus met Eurus wielen. Binnen jouw budget met goed shoppen lijkt dit mogelijk.

galileo
Forum-lid

galileo 27 dec 2010 22:19

Campa chorus is momenteel in superaanbieding bij Hopmans

hematocriet61
Forum-lid

hematocriet61 27 dec 2010 23:00

Beste Matthijs,

Ik zou me in eerste instantie niet zoveel zorgen maken om de fiets of afmontage, maar eerst wat kilootjes afvallen ;)
Heb je al aan een Cannondale supersix gedacht?

Succes met zoeken!
Mijn caad5 is lichter dan jouw carbonfiets

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 dec 2010 23:19

Hematocriet61 schreef:Beste Matthijs,

Ik zou me in eerste instantie niet zoveel zorgen maken om de fiets of afmontage, maar eerst wat kilootjes afvallen ;)
Heb je al aan een Cannondale supersix gedacht?

Succes met zoeken!

200 cm en 95 kg. Lijkt me voor een normaal persoon niet te veel.

200 cm en 70 kg neigt naar anorexia. :)

En ik weeg wel minder dan TS maar kon het toch niet laten, zo'n gratuite opmerkingen.

70km moet natuurlijk 70 kg zijn :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

matthijs83
Forum-lid

matthijs83 17 jan 2011 23:26

Inmiddels al wat verder gekomen. De volgende shortlist is ontstaan:

BMC SLR 01 (SRAM Red, EA90SLX wielen)
Scott Addict R15 (SRAM Red, Ksyrium Elite + Cosmic Carbone)
Storck Fenomalist (SRAM Force, Ksyrium Elite)

Mijn vragen:
- your votes please...
- Ik heb een behoorlijke setback nodig; is dit te verhelpen bij de BMC (immers is de zadelpen niet te vervangen voor 1 met setback)
- Neig naar de Storck; puur op basis van exclusiviteit en het 'horen zeggen' dat het met name geschikt is voor langere rijders wat betreft stijfheid.

Matthijs

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jan 2011 23:57

Vooral je zin doen.

Je gaat je keuze toch niet laten afhangen van wat er hier van gevonden wordt?

Succes nog.
I know myself like no one else
Nothing to defend

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 18 jan 2011 00:03

Denk dat de TS vooral naar advies vraagt zodat hij dit kan meenemen in zijn overweging? Zoals in ruim 100 andere topic's ook om "advies" wordt gevraagd.
Staan we op standje zeur? ;)
mijn Flickr

jeroennl
Forum-lid

jeroennl 18 jan 2011 00:08

Scott Addict R15 (SRAM Red, Ksyrium Elite + Cosmic Carbone) zonder twijfel, zeker als er 2 wielsets bij zitten.

Plaats reactie