Wow! Wat een reacties allemaal. Erg leuk en erg fijn: meedenkers!
Ik zal op een aantal van jullie vragen/opmerkingen reageren:
Wezep: Wanwaar van Triple naar Dubbel:
De afgelopen twee jaar heb ik nooit naar de tripple geschakeld (met 12-25 gemonteerd), ook niet in de Alpen. Met 39-24 kwam ik overal prima boven.
Met 39/53 kan ik lang met de 39 blijven fietsen waardoor de slijtage van de cassette beter verdeeld wordt.
DickyGiovanni: Ik ga voor een "droommerk". Ik rijd nu met teamgenoten op Cervélo S2, Litespeed Archon C1 Cannondale SuperSix en Archon18 Gallium waar ik erg gecharmeerd van ben. De bovengenoemde merken lijken mij een prima aanvulling in ons peloton
Balhoofdhoogte. Roos69 heeft gelijk. Ik rijd nu met stuurhoogte 62 (vork-center) en zadelhoogte 87. Balhoofdhoogte moet dus behoorlijk zijn (is nu 21 cm bij mijn Ridley).
Ook ga ik voor een 'klassiek' frame (non-sloping). Kijk maar eens hoe klein mijn huidige Scandium al lijkt (attachment)
Wat betreft de wielen: ik had Easton EA90 Aero of een set Ksyriums in gedachten. Campagnolo Eurus (na jullie tips) lijkt mij een heel degelijk goed alternatief!
@Fructus:Ik heb wielsetjes genoeg: een setje handgespaakte wielen (Ultegra/OpenPro) is reeds in mijn bezit met Shimano body. Mijn crosser is voorzien van Ultergra, vandaar mijn voorkeur om af te monteren met Sram of Shimano.
Een FM in de buurt heeft een FP6 opgebouwd. Kan ook een mooi alternatief zijn: weet alleen niet of dit een te krap frame zal worden en of dit frame aan mijn eisen voldoet.
Pinarello FP6
Welke andere alternatieven stellen jullie voor, lezende naar mijn aanvulling?
Natuurlijk laat ik mijn uiteindelijke keus weten en wanneer binnen, de foto's.