Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bontrager RaceXLite

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 01 nov 2005 19:27

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 November 2005

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 01 November 2005

zalk ik even moet kijken maar dacht dat een lager 20 euro kosten ofzo. en een hoop service tijd. mijn wielen zijn zo'n 2 maanden weggeweest door misverstand tussen mijm fm en dt swiss. moest een speciaal sleuteltje aan te pas komen. waarschijnlijk zal dit niet altijd het geval zijn (de vertraging dan)

Kan je fietsenmaker dat dan zelf niet?!

jawel. maar de lagers moesten worden opgestuurd (afwijkende diameter) en toen kwam ze daarna achter dat het verkeerde sleuteltje zat bijgevoegd. dus daarna weer een hele tijd weggeweest. en na 2 maanden kon ik er pas weer mee fietsen. maar ze waren niet opgestuurd ;) ik bedoelde dat ze bij de fm lagen.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 10 nov 2005 08:40

Nou, ik heb de wielen aangeschaft.Voor zover ik het kon bekijken, zijn ze erg netjes.
Heb er uiteindelijk 250 euro voor betaald.
Het enigste wat me verbaasd is het gewicht: het setje zonder snelspanners weegt 1626 gr. Zowel Bontrager als Weight Weenies geven aan dat een dergelijk setje rond de 1500gr zou moeten wegen.
Enig idee hoe dit zou kunnen?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 10 nov 2005 20:42

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 10 November 2005

Nou, ik heb de wielen aangeschaft.Voor zover ik het kon bekijken, zijn ze erg netjes.
Heb er uiteindelijk 250 euro voor betaald.
Het enigste wat me verbaasd is het gewicht: het setje zonder snelspanners weegt 1626 gr. Zowel Bontrager als Weight Weenies geven aan dat een dergelijk setje rond de 1500gr zou moeten wegen.
Enig idee hoe dit zou kunnen?

ik heb de mijne ook gewogen aan 1560 gram. snelspanners is + 80 gram. weet het ook niet. mooie prijsje voor die topwielen
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 13 nov 2005 21:27

Zijn deze wielen dan elk jaar anders? Want het gewicht lijkt aardig te verschillen.De mijne 1626.Van Trek OCLV 1560.Volgens Weight Weenies wegen ze 1528.
100 gram op een wielsetje vind ik namelijk aardig wat.

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 13 nov 2005 21:45

Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 13 November 2005

Zijn deze wielen dan elk jaar anders? Want het gewicht lijkt aardig te verschillen.De mijne 1626.Van Trek OCLV 1560.Volgens Weight Weenies wegen ze 1528.
100 gram op een wielsetje vind ik namelijk aardig wat.

als het dezelfde versie is licht het misschien aan de snelspanners die je hebt? mijn remvlak is wat insleten  misschien is dat het
Trek OCLV<br>

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 13 nov 2005 22:22

Ligt misschien ook aan het "bouwjaar" van je wielen er zit, ook bij weightweenies, wat verschil de jaren.
"Try not. Do or do not......there is no try"

casran
Forum-lid HC

casran 14 nov 2005 00:31

Quoten: Origineel geplaatst door andromeda op 13 November 2005

Ligt misschien ook aan het "bouwjaar" van je wielen er zit, ook bij weightweenies, wat verschil de jaren.

Zag de Race X Lites er vroeger niet uitgefrased tussen de spaken uit (zoals Ksyriums). Zit het gewichtsverschil daarin, nl. verschil tussen die modellen?

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 14 nov 2005 00:47

volgens mij was dat alleen bij de mtb velgen (van de mtb weet ik het zeker trouwens want ik heb pas nog een setje verkocht ) daarna zijn ze idd op dicht overgegaan ivm een rechtszaak met Mavic over de uitgefreesde delen (die Bontrager overigens verloor).
"Try not. Do or do not......there is no try"

casran
Forum-lid HC

casran 14 nov 2005 01:00

Quoten: Origineel geplaatst door andromeda op 13 November 2005

volgens mij was dat alleen bij de mtb velgen (van de mtb weet ik het zeker trouwens want ik heb pas nog een setje verkocht ) daarna zijn ze idd op dicht overgegaan ivm een rechtszaak met Mavic over de uitgefreesde delen (die Bontrager overigens verloor).

Slechte advocaten!  Waarom zou Bontrager niet mogen uitfrezen tussen z'n naven omdat Mavic dat ook is beginnen doen? Al zou 't me wel interesseren als rechtenstudent om te lezen wat het rechtspunt was...
Was wel degelijk ook zo bij de wegwielen. Deze hier (al was 't maar omdat Heras' wielen bij een vriend van me hangen):
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 14 nov 2005 02:06

Raar inderdaad, bijvoorbeeld Campa freest ook tussen de spaken (milling), alleen laten zij dat niet blank (en zal ook wel ander fabrikageproces zijn hoor).

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 14 nov 2005 14:43

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 13 November 2005

als het dezelfde versie is licht het misschien aan de snelspanners die je hebt? mijn remvlak is wat insleten  misschien is dat het

De gewichten die ik noem zijn zonder snelspanners.BTW, mijn snelspanners wegen ook 80 gram.

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 14 nov 2005 17:38

mijn wielen zijn niet uitgefreesd dus dat is het ook niet. dat model is van 2001 of 2002

Trek OCLV<br>

Plaats reactie