Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fiets voor wedstrijdrijden

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 okt 2005 19:51

Natuurlijk moet je wel rekening houden met valpartijen. Is heel leuk om al je geld in een fiets te stoppen, maar je kan in je 1e wedstrijd in de 1e bocht onderuit gaan (door de schuld van een ander), en je frame door midden vallen, wielen kapot, shifters kapot en dat kost gewoon een bak geld. Als je geen cent meer heb wat doe je dan (Trek OCLV)? Bang zijn is niet goed, maar realistisch zijn des te beter.
Voor goedkope alu frames:
www.quantec-bikes.de
www.cycles4u.de (de FAT frames)
Tip, koop handgespaakte wielen met 32 of 36 spaken.

‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 okt 2005 19:53

en of je fiets sneuvelt bij een valpartij heeft vrij weinig te maken met je fiets, maar is meer een kwestie van pech
Afbeelding

jorisvb
Forum-lid

jorisvb 28 okt 2005 20:46

Wat AM-Classis zegt is idd een beetje mijn id. Ik ben niet bang om te vallen (heb ik dat ook een keer gehad) Het is meer het feit dat ik geen zin heb om te vallen en dan een aantal maand niet meer te kunnen fietsen doordat ik geen geld heb om een nieuwe fiets te kopen. Als ik genoeg geld had was dat geen probleem. Maar ik wil op mezelf wonen en wielrennen, en tja, dan moet je keuzes maken.

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 28 okt 2005 20:46

ik heb toch liever een fiets die mooi is (een goedkoper frame kan ook mooi zijn hoor). heb eerlijk gezegd ook nooit iemand met dat argument een frame zien kopen. maar het is zijn geld.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 okt 2005 21:10

Trek OCLV dat is geen reden om een frame te kopen, maar een reden om een frame NIET te kopen.
Ik kan nu een setje 404's ofzo gaan kopen, ben ik niet eens blut daarna. (hoe niet veel over maar ja). Maar ik koop ze niet omdat het risico dat ze kapot gaan mij veel te groot is. En wat heb je dan nog als ze kapot zijn? helemaal niets, alleen een hoop schroot.
Afbeelding

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 28 okt 2005 21:36

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 Oktober 2005

Trek OCLV dat is geen reden om een frame te kopen, maar een reden om een frame NIET te kopen.
Ik kan nu een setje 404's ofzo gaan kopen, ben ik niet eens blut daarna. (hoe niet veel over maar ja). Maar ik koop ze niet omdat het risico dat ze kapot gaan mij veel te groot is. En wat heb je dan nog als ze kapot zijn? helemaal niets, alleen een hoop schroot.

nee maar die zijn ook gevoeliger als een frame. dat wil ik zeggen. maar iedereen zijn eigen idee erover en laten we het weer on-topic houden.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

coulthard
Forum-lid

coulthard 29 okt 2005 00:31

Een frame zal bij een valpartij de minste schade lijden.
Want ofwel jijzelf ligt in de kreukels, of je stuur is naar de galemiezen of je kan met je wielen gaan hoepelen. Maar een frame dat kapot gaat door een valpartij is wel heel zeldzaam.
En ik kan het weten, want ik heb in de afgelopen jaar vaker het asfalt gekust dan mij lief was.
Dus ik zou zeggen koop een degelijk goed, sterk en stijf frame.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

jorisvb
Forum-lid

jorisvb 29 okt 2005 00:57

Heb vanmiddag een Jan Janssen Parijs-Nice frame gezien voor E 400,- Is dit een beetje een goed en relatief licht frame? Hij kost normaal iets van E 750,-
Verder had de FM ook orbea, ridley, cannondale, trek, giant, eigen merk, scott staan. Viel me op dat de speedsters ook een cr1 voorvork hebben.
Denk dat ik van de week maar eens rustig met een kereltje daar ga babbelen over wat zij eventueel kunnen leveren. Heb vanmiddag me fiets gewogen en die kwam op bijna 11 kilo. Iets te veel van het goede lijkt me. Dan ben ik meteen kansloos als ik een wedstrijd ga fietsen.

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 29 okt 2005 02:20

Quote: Origineel geplaatst door Joris v B op 28 Oktober 2005
Dan ben ik meteen kansloos als ik een wedstrijd ga fietsen.

Dat valt wel mee, maar een fietsje van een kilo of 3 minder gaat wel merkbaar verschil opleveren ja.

w0uter
Forum-lid

w0uter 29 okt 2005 13:01

Volgens mij is de geometrie van JAn Janssen nogal tour gericht. Als ik jou was zou ik een frame in Duitsland bestellen, Radon, FAT of iets dergelijks.

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 29 okt 2005 19:33

Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 29 Oktober 2005

Volgens mij is de geometrie van JAn Janssen nogal tour gericht. Als ik jou was zou ik een frame in Duitsland bestellen, Radon, FAT of iets dergelijks.

canyon. prijs kwaliteit echt top..
Trek OCLV<br>

jorisvb
Forum-lid

jorisvb 29 okt 2005 20:48

Hoe zit het met Fuji? Een andere fietsenmaker bij mij in de buurt verkoopt Fuji. Vond ze er op zich wel leuk uitzien, maar is de kwaliteit ook wat? http://www.fujibikes.com

Plaats reactie