Schijfremmen: ja of nee?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Heb er in jan en feb vooral mee gefietst, daarna al minder, paar ritten en mei en toen het nsk, daarna nog 1 keer. Zal ze morgen nog eens goed inspecteren maar volgens mij zit er nog veel vlees aan. Ook goed ingeremd. Shimano Resin blokjes dus.
Quoten: Origineel geplaatst door Epistaxis op 26 Oktober 2005
ok, bedankt jongens... mij lijkt het de magura HS 33 te gaan worden!
Gefeliciteerd met de juiste beslissing. Vraag bij de remmen naar de speciale " geen gezeik met mijn remmen garantie " deze krijg je er altijd bij.
ok, bedankt jongens... mij lijkt het de magura HS 33 te gaan worden!
Gefeliciteerd met de juiste beslissing. Vraag bij de remmen naar de speciale " geen gezeik met mijn remmen garantie " deze krijg je er altijd bij.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....
Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 27 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Epistaxis op 26 Oktober 2005
ok, bedankt jongens... mij lijkt het de magura HS 33 te gaan worden!
Gefeliciteerd met de juiste beslissing. Vraag bij de remmen naar de speciale " geen gezeik met mijn remmen garantie " deze krijg je er altijd bij.
Sorry ik ben niet erg standvastig maar ik ben wel blij met mijn schijfremmen........ Avid 7. Terringg wat remmen die hard zeg. Het aanlopen in extreme bagger valt reuze mee.
Quoten: Origineel geplaatst door Epistaxis op 26 Oktober 2005
ok, bedankt jongens... mij lijkt het de magura HS 33 te gaan worden!
Gefeliciteerd met de juiste beslissing. Vraag bij de remmen naar de speciale " geen gezeik met mijn remmen garantie " deze krijg je er altijd bij.
Sorry ik ben niet erg standvastig maar ik ben wel blij met mijn schijfremmen........ Avid 7. Terringg wat remmen die hard zeg. Het aanlopen in extreme bagger valt reuze mee.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....
-
- Forum-lid
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 05 apr 2006 18:31
ik vind zelf schijfremmen best fijn maar als je gewoon rijd zijn de magura hs33 ook erg fijn (heb nu magura martha schijfremmen) en ze lopen niet aan bij mij:D erg fijn trouwens(A)
Maar als ik jou was en geen zin in problemen hebt gewoon de magura hs 33 nemen degelijk en goeie remmen:)
mvg tom
Maar als ik jou was en geen zin in problemen hebt gewoon de magura hs 33 nemen degelijk en goeie remmen:)
mvg tom
if you aren\'t dirty , you didn\'t bike like you should do
ik heb zelf hayes nine schrijfremmen en die bevallen echt super. Remkracht is geweldig en zijn ook erg betrouwbaar. Van het aanslippen als je door de modder rijdt heb ik slechts heel even last van. Daarna gaat het wel weer over. NEEM DUS SCHIJFREMMEN
email me als je in de omgeving van beetsterzwaag, bakkeveen, appelscha of havelte mountainbiked
Als je alleen in NL rijd heb je aan V-brakes of HS33 voldoende ga je naar de Ardennen of de Alpen dan zijn schijfremmen toch erg aan te raden.
Mijn XTR schijfremmen slepen zo goed als nooit alleen als je door extreme modder rijd dan kunnen ze nog wel eens een beetje slepen maar dat is na een paar keer goed doorremmen ook weer verholpen.
Remblokken kosten 15 euro p/setje dus dat valt ook wel mee.
Mijn XTR schijfremmen slepen zo goed als nooit alleen als je door extreme modder rijd dan kunnen ze nog wel eens een beetje slepen maar dat is na een paar keer goed doorremmen ook weer verholpen.
Remblokken kosten 15 euro p/setje dus dat valt ook wel mee.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Schijfremmen geven regelmatig wel meer problemen dan de in de 2 bovenstaande posts zo'n beetje staat.
In de Alpen kan je ook gewoon met XTR V-Brakes rijden. Vriend van me heeft heel wat marathons in het hooggebergte met V-brakes gereden. Nu wel over geschakeld op Hope mono mini's voor de extra remkracht. Hij weegt bijna 80 kg, maar als je de techniek maar beheerst zijn V-brakes echt prima voor Nederland en daar buiten.
In de Alpen kan je ook gewoon met XTR V-Brakes rijden. Vriend van me heeft heel wat marathons in het hooggebergte met V-brakes gereden. Nu wel over geschakeld op Hope mono mini's voor de extra remkracht. Hij weegt bijna 80 kg, maar als je de techniek maar beheerst zijn V-brakes echt prima voor Nederland en daar buiten.
Er remt gewoon niks zo hard als HS-33 remmen op een Ceramische velg!!!Bijkomend voordeel is dan ook nog dat je blokken minder snel slijten omdat die harder zijn.......en je velgrand blijft ook beter bestand tegen slijtage..
M@zzel
Quoten: Origineel geplaatst door Fast4ward op 14 Mei 2006
Er remt gewoon niks zo hard als HS-33 remmen op een Ceramische velg!!!
Beetje ongenuanceerd hè. HS-33 zullen gerust goed remmen, tegen een setje Hope mini's, Avid Juicy 7 of Hayes El Camino kunnen ze echt niet op.
Er remt gewoon niks zo hard als HS-33 remmen op een Ceramische velg!!!
Beetje ongenuanceerd hè. HS-33 zullen gerust goed remmen, tegen een setje Hope mini's, Avid Juicy 7 of Hayes El Camino kunnen ze echt niet op.
Inderdaad vertragen goede schijfremmen in iedere situatie beter dan HS 33 op ceramische velgen. (ik rijd zelf momenteel met crossmaxen en HS 33).
Dat velgremmen prima voldoen in ons vlakke land klopt. Maar neem je je fiets nog eens mee naar plekken met lange afdalingen..... dan kom je toch echt snel te kort. Het voordeel bij schijfremmen, je kunt ipv een 140 of 160mm schijf nog eens een grotere vooraan monteren als je lange afdalingen verwacht. (met een velgrem kun je echt niet zorgen voor een groter vertraging en of een betere koeling..)
Schijfremmen kennen geen verschil tussen Nederlands en andere modder. Maar zeker in de modder zijn schijfremmen in het voordeel.
Piepen en tsjilpen. Goed systeem kiezen, Goed laten monteren, Goed onderhoud (laten) plegen.
Nou dan ga ik toch maar weer schijfremmen monteren.....
Dat velgremmen prima voldoen in ons vlakke land klopt. Maar neem je je fiets nog eens mee naar plekken met lange afdalingen..... dan kom je toch echt snel te kort. Het voordeel bij schijfremmen, je kunt ipv een 140 of 160mm schijf nog eens een grotere vooraan monteren als je lange afdalingen verwacht. (met een velgrem kun je echt niet zorgen voor een groter vertraging en of een betere koeling..)
Schijfremmen kennen geen verschil tussen Nederlands en andere modder. Maar zeker in de modder zijn schijfremmen in het voordeel.
Piepen en tsjilpen. Goed systeem kiezen, Goed laten monteren, Goed onderhoud (laten) plegen.
Nou dan ga ik toch maar weer schijfremmen monteren.....
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Quoten: Origineel geplaatst door Refie op 15 Mei 2006
Inderdaad vertragen goede schijfremmen in iedere situatie beter dan HS 33 op ceramische velgen. (ik rijd zelf momenteel met crossmaxen en HS 33).
Dat velgremmen prima voldoen in ons vlakke land klopt. Maar neem je je fiets nog eens mee naar plekken met lange afdalingen..... dan kom je toch echt snel te kort. Het voordeel bij schijfremmen, je kunt ipv een 140 of 160mm schijf nog eens een grotere vooraan monteren als je lange afdalingen verwacht. (met een velgrem kun je echt niet zorgen voor een groter vertraging en of een betere koeling..)
De arm van een velgrem is vele male groter dan die van schijfremmen, dus minder kracht nodig om te kunnen vertragen. Schijfremmen hebben wel een groter remoppervlak.Het gevoel dat je harder kunt remmen met schijven komt door het gebruik van een hydraulisch systeem. Het gebruik van een hydraulische velgrem evenaart dus wel degelijk de remkracht van een schijfrem!
Inderdaad vertragen goede schijfremmen in iedere situatie beter dan HS 33 op ceramische velgen. (ik rijd zelf momenteel met crossmaxen en HS 33).
Dat velgremmen prima voldoen in ons vlakke land klopt. Maar neem je je fiets nog eens mee naar plekken met lange afdalingen..... dan kom je toch echt snel te kort. Het voordeel bij schijfremmen, je kunt ipv een 140 of 160mm schijf nog eens een grotere vooraan monteren als je lange afdalingen verwacht. (met een velgrem kun je echt niet zorgen voor een groter vertraging en of een betere koeling..)
De arm van een velgrem is vele male groter dan die van schijfremmen, dus minder kracht nodig om te kunnen vertragen. Schijfremmen hebben wel een groter remoppervlak.Het gevoel dat je harder kunt remmen met schijven komt door het gebruik van een hydraulisch systeem. Het gebruik van een hydraulische velgrem evenaart dus wel degelijk de remkracht van een schijfrem!
M@zzel